Jw83 skrev 2020-03-19 19:16:56 följande:
Han gjorde sin älskarinna gravid. Han var kär I henne på er bröllopsdag. Han ljög massor med dagar. Hur är hans otrohet inte extrem? Vad skulle krävas för att du skulle kalla den extrem? Han var kär i någon annan på er bröllopsdag och du anser det vara ditt livs lyckligaste dag?
Han kämpar för att du backar. Han kämpar för att inte förlora sitt rykte, sin vardag, livsstil, sin familj, slippa vara ensam. För månader sedan så brydde han sig inte om er. Då var det viktigare att träffa älskarinnan än att åka hem till er.
Jag tror absolut inte att älskarinnan eller din man vill fortsätta ihop. Men han kommer sakna det känslan han hade med henne. Förälskelsen som gjorde att han bröt mot alla sina regler för hennes skull. Det ni har är säkert också kärlek, sån man känner för familj och nära vänner. Men han älskade inte dig tillräckligt för att välja bort en annan kvinna. Det var inte dig han ville åka hem till efter jobbet. Han kommer göra det igen så snart som han har dig säkert hemma som en barnvakt och hushållerska.
Jag vill inte vara elak. Min poäng är att DU förtjänar att uppleva samma sak. Du förtjänar att uppleva förälskelsen som får alla andra att blekna. Och du förtjänar en man som känner samma sak för dig. En man som bara tänker på dig på er bröllopsdag och som inte har utrymme att bliförälskad i någon annan. Det är tråkigt att du inte anser dig förtjäna det.
Det är han som har varit ett svin och missbrukat ditt förtroende och sabbat er familj. Du har bara fått lidande. Du har redan mått dåligt i ett år pga honom!
Vill du inte uppleva kärlek utan misstänksamhet och lögner?
Det är skillnad på kärlek och förälskelse. Han var inte kär, han var förälskad, kåt och nyfiken. Och bröllopsdagen var hans lyckligaste också. Han älskade mig då och han älskar mig nu. Han är inget monster som bara gifte sig för att ha en hushållerska.
Det går heller inte att säga att han inte brydde sig. Jag har sett delar av deras sms och jag vet att hon brydde sig. Att han älskade oss men gick så j helvete gång på henne och tänkte ?bara en gång? för att få bort frustrationen. Han visste det var fel men ville testa, det innebär inte att han inte älskade mig. Han har gjort klart att han hade känslor för oss både men dom för henne försvann snabbt. Och även under deras flingor valde han bort henne. Hon ville att han skulle stanna men han åkte hem till oss.
Att han va med henne hade ingenting om att han inte var tillräckligt kär k mig att göra. Deras otrohet handlade om spänningar mellan dom. Och nej, jag tror inte alla. Är systematiskt otrogna om dom varit det en gång. Jag tror absolut hans ångest är äkta och att han inte gör det igen. Men just nu spelar inte det så stor roll.. han är singel nu och får de facto ligga med andra.
Så är det... men han kommer också sakna känslan han hade med dig, som var bra mycket djupare.
Men allt det du beskriver har han ju gett mig! Under 9 år gav han mig allt det! Det är ju en sådan som han som alla borde förtjäna.. fram till han var otrogen. JAG FÅR LIKSOM INTE IHOP DET??? Varför blir jag inte arg på honom?? Varför saknar jag honom om han nu är kass??