• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Adam)

Otrohet e bra för förhållande ibland . Kan få igång den om den har stelnat .

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Anonym@) skrev 2020-04-04 15:36:45 följande:

Men herrejösses,

Ge honom en chans till då...Det är ju det du vill.

Om du klarar det får tiden utvisa.

Ja det är vad jag vill - på ett sätt. Men samtidigt inte.. jag ber om ursäkt om du tycker jag är naiv, ältar, stoppar huvudet i sanden etc men det här är mitt enda forum att ventilera. I verkliga livet ska allt vara tipptopp och ingen förutom min bästa vän vet något.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-04-04 15:58:01 följande:

Ge honom en chans men gör det med öppna ögon. Om du går in i detta med vetskapen om att du älskar honom mer än han älskar dig och kan acceptera att han förälskar sig i andra kvinnor då och då så kan du nog bli rätt så lycklig. Om du däremot tror att han kommer älska dig och värdera dig högt och aldrig mer vara otrogen så blir du nog bara besviken. Vill du leva med honom så får du acceptera den man han visat sig vara, inte den du önskar att han är.

Jag älskar inte honom mer än han älskar mig. Hur många gånger måste jag skriva det? Det var en kvinna en gång! Jag vet att han inte kommer göra det igen, mitt problem är att komma över just henne. Jag vet vem han är men jag vet också att människor kan göra fel och att det bör få konsekvenser.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Adam) skrev 2020-04-05 09:43:55 följande:

Otrohet e bra för förhållande ibland . Kan få igång den om den har stelnat .

Tack?
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-05 10:22:42 följande:
    Ja det är vad jag vill - på ett sätt. Men samtidigt inte.. jag ber om ursäkt om du tycker jag är naiv, ältar, stoppar huvudet i sanden etc men det här är mitt enda forum att ventilera. I verkliga livet ska allt vara tipptopp och ingen förutom min bästa vän vet något.
    Du behöver inte be mig om ursäkt. Jag förstår ditt dilemma. Det är därför jag säger att du skall ge honom en chans till om du känner att du kan det.

Jag tror däremot att en otrohet glömmer man aldrig, (En del kan kanske lära sig leva med det) varken ons eller ett svek liknande det du varit med om. Det kommer alltid att finnas i bakhuvudet och poppa upp med jämna mellanrum
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-04 15:16:43 följande:
    Just nu känns det som om jag är villig att ge det ett försök. Jag antar jag är nere i nån svacka men jag har börjat bagetalisera det har gjort, eller kanske börjat acceptera. Just nu vill jag bara förlåta och gå vidare med honom. Det har skett och det var så jävla vidrigt men nu vill jag ge honom en andra chans för att ärligt se om vi kan läka... men jag vet inte.
    Jag tycker du har bagatelliserat det han gjort hela tiden.
    Men kanske har du befunnit dig i nå´t slags chocktillstånd.
    Jag tycker,hur som helst,att du ska vänta med att fatta ett beslut tills allt har lugnat ner sig.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-05 10:24:25 följande:
    Jag älskar inte honom mer än han älskar mig. Hur många gånger måste jag skriva det? Det var en kvinna en gång! Jag vet att han inte kommer göra det igen, mitt problem är att komma över just henne. Jag vet vem han är men jag vet också att människor kan göra fel och att det bör få konsekvenser.
    Jag tror att för att du ska kunna ge din man en ärlig chans så måste du även komma över henne.
    Tror du att du kan det eller kommer du att påminnas om henne och det din man gjorde med henne varje gång du tittar på honom?
    Det är en fråga du nog måste ställa dig själv.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-05 10:24:25 följande:

Varför är otrohet otänkbart från din sida men fullt genomförbart från hans sida?

Varför blev han så djupt förälskad i en annan kvinna?

Det var inte en gång... det var flera gånger.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-04 10:29:38 följande:

Du kan inte jämföra ett barn med mig och ett oplanerat foster med en flört? Han ville inte ha barn med henne han ville ha sex!! Det är jag och vår dotter som var hans familj, inte hon. Alla gör fel ibland!! Han har inte direkt mördat någon eller ens begått ett brott.. han var otrogen. Det är över 50% av befolkningen...

Fast nä, nu går du alldeles för långt. Det är absolut inte 50% som är otrogna i äktenskap! Herre gud. I sådana undersökningar (man brukar säga 30%) pratar man 1. Om hela livet (dvs även betydligt mindre seriösa förhållanden, dvs innan man träffat den rätta) och 2. Otrohet definieras av den svarande, kan ex handla om pussar eller t.o.m. porr som är otrohet för vissa. Det är ABSOLUT INTE 50% som gör det din man gjort mot dig. Dvs skaffar älskarinna och gör henne på smällen. När han aktivt försöker skaffa barn med sin fru samtidigt. Herre gud. Hur står det till med verklighetsförankringen egentligen?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Lollo) skrev 2020-04-09 23:08:04 följande:

Fast nä, nu går du alldeles för långt. Det är absolut inte 50% som är otrogna i äktenskap! Herre gud. I sådana undersökningar (man brukar säga 30%) pratar man 1. Om hela livet (dvs även betydligt mindre seriösa förhållanden, dvs innan man träffat den rätta) och 2. Otrohet definieras av den svarande, kan ex handla om pussar eller t.o.m. porr som är otrohet för vissa. Det är ABSOLUT INTE 50% som gör det din man gjort mot dig. Dvs skaffar älskarinna och gör henne på smällen. När han aktivt försöker skaffa barn med sin fru samtidigt. Herre gud. Hur står det till med verklighetsförankringen egentligen?

Så klart förstår jag att min mans förhållande inte går att likställa med en puss på Gullan. Jag är inte dum.. men jag tycker inte den är ? den värsta otrohet? jag hört om heller.. han hade sex med henne. Det är det primära i historian. Och han avslutade det. Att vi precis gift oss, försökte bli gravida, att hon blev gravid påverkar inte för mig egentligen.

Jag kan inte säga hur kan kände eller varför han gjorde som han gjorde, jag har aldrig ens övervägt otrohet. Men jag har heller aldrig utsatts för den påfrestningen i form av så starka känslor som han gjorde.

Jag börjar upplevs att jag går lite vidare och att jag nog kommer kunna förlåta honom. Det var ett brutalt felsteg men det var under en kort period, jag tror inte jag vill förlora honom resten av livet för det.
Svar på tråden Nygift och otrogen