• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-12 14:04:23 följande:

Jag förstår vad du menar men det finns en väsentlig skillnad nämligen att hon just var något vid sidan av, en fling. Jag är hans fru, vi har en familj. Det går inte att likställa henne och mig i relation till honom. Även om dom skulle fått barn ihop hade dom inte blivit en familj. Även om känslorna varade längre så var deras fysiska otrohet också väldigt kortvarig då han efter 2 möten drog sig ur. Hon gav sig in i leken på premissen att hon var något tillfälligt och enbart sex. Även om det fanns känslor så visste hon att jag fanns. Jag ger mig inte in i samma lek - jag är hans livs kärlek, den enda. Inte riktigt samma sak.

Du är kanske den enda nu, men inte för ett år sedan, inte ens när ni gifte er, du vet att du är den enda fram till han blir mer förälskad i någon annan. Hade han lämnat dig för älskarinnan så hade dom blivit en familj och du hade stått utanför.

Du väljer en relation med en man som bevisat dig kunna bli kär i andra och vara otrogen.

Er relation har inte varit bra på väldigt länge.

Överlever du om/när han blir förälskad i någon annan igen?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-04-12 14:23:38 följande:

Du är kanske den enda nu, men inte för ett år sedan, inte ens när ni gifte er, du vet att du är den enda fram till han blir mer förälskad i någon annan. Hade han lämnat dig för älskarinnan så hade dom blivit en familj och du hade stått utanför.

Du väljer en relation med en man som bevisat dig kunna bli kär i andra och vara otrogen.

Er relation har inte varit bra på väldigt länge.

Överlever du om/när han blir förälskad i någon annan igen?

Hans förälskelser kan kan inte styra, mer än att försöka undvika. Om vi håller ihop livet ut vet jag att det kommer komma dalar, attraktioner osv. Men jag vet också med 1000% säkerhet att han aldrig mer kommer agera på dem. Jag vet det. Precis som jag vet att han aldrig skulle lämnat mig för henne. Aldrig någonsin.

Men jag är också ett vrak. I dag är en sån dag. Jag kommer knappt upp ur sängen, gråter tyst, får knappt luft. Ibland känns det som om terapin hjälper, för oss båda, och ibland inte. Idag känns det som om jag har en kniv i hjärtat och jag sörjer. Hur kan jag inte kommit vidare? Återhämtat mig? Det har gått ett år men det upptar så mycket av min tid. Personer jag läser om som varit i min sits mår efter ett år mycket bättre, har gått vidare - antingen med din partner eller själva - och är lyckliga. Folk klarar det varför gör inte jag det? Varför blir det inte bättre? Hur jävla svag är jag egentligen?!
  • Sandrasöt88
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-12 15:21:17 följande:

Hans förälskelser kan kan inte styra, mer än att försöka undvika. Om vi håller ihop livet ut vet jag att det kommer komma dalar, attraktioner osv. Men jag vet också med 1000% säkerhet att han aldrig mer kommer agera på dem. Jag vet det. Precis som jag vet att han aldrig skulle lämnat mig för henne. Aldrig någonsin.

Men jag är också ett vrak. I dag är en sån dag. Jag kommer knappt upp ur sängen, gråter tyst, får knappt luft. Ibland känns det som om terapin hjälper, för oss båda, och ibland inte. Idag känns det som om jag har en kniv i hjärtat och jag sörjer. Hur kan jag inte kommit vidare? Återhämtat mig? Det har gått ett år men det upptar så mycket av min tid. Personer jag läser om som varit i min sits mår efter ett år mycket bättre, har gått vidare - antingen med din partner eller själva - och är lyckliga. Folk klarar det varför gör inte jag det? Varför blir det inte bättre? Hur jävla svag är jag egentligen?!

Du har inte återhämtat dig eftersom det inte finns något att återhämta sig till. Du kommer alltid att känna så här. Är du nöjd med att må skit så ska du givetvis fortsätta vara tillsammans med honom. Men gå inte och tro att din dotter inte känner av hur dåligt du mår, för det gör hon.
  • Anonym (Kvinna86)
    Sandrasöt88 skrev 2020-04-12 15:36:11 följande:

Du har inte återhämtat dig eftersom det inte finns något att återhämta sig till. Du kommer alltid att känna så här. Är du nöjd med att må skit så ska du givetvis fortsätta vara tillsammans med honom. Men gå inte och tro att din dotter inte känner av hur dåligt du mår, för det gör hon.

Förstår du inte hur elakt skrivet det där är? Jag kommer förhoppningsvis inte alltid att känna så här, det överlever inte jag. Så klart att hon märkt av förändringar, vi bor ju inte ens ihop själv längre. Men vi är civiliserade människor som trots allt älskar varandra och han bete oss vuxet mot varandra i hennes närhet. Har du själv barn och partner/sambo? Tanken på att gå miste om min dotters halva uppväxt smärtar mig något otroligt. Att inte finnas med vid varje högtid, födelsedag men också förlora galva hennes vardag är fruktansvärd. Också tanken på att han ska gå vidare och älska någon annan än mig. Att det livet som var självklart för mig går till någon annan. Att jag aldrig kommer känna såhär för någon igen. Han är min livs kärlek. Och jag läser vad ni skriver här men jag har också läst om dem dom valde att lämna och som sedan ångrar sig och det då inte går att gå ogjort.
  • Anonym (Hallå)

Alltså jag undrar varför tråden finns?

Ts är ledsen över att killen är otrogen och älskarinnan jobbig

Folk försöker stötta hjälpa ge råd

Ts summerar med att han är straffad nog, aldrig gör det igen, älskarinnan kapad, besattheten över, blir fler barn ihop osv.

End of story väl? Ts är klar och behöver inte familjeliv längre

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-04-12 16:25:26 följande:

Alltså jag undrar varför tråden finns?

Ts är ledsen över att killen är otrogen och älskarinnan jobbig

Folk försöker stötta hjälpa ge råd

Ts summerar med att han är straffad nog, aldrig gör det igen, älskarinnan kapad, besattheten över, blir fler barn ihop osv.

End of story väl? Ts är klar och behöver inte familjeliv längre

Besattheten över? Va?

Kanske för att jag idag knappt vill leva pga ?leden över killen är otrogen?.
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-12 16:28:10 följande:

Besattheten över? Va?

Ja, du var besatt över älskarinnan men är ju inte det längre?

Okej så nu vill du ta ditt liv? Denna killen du väljer stanna hos har alltså fått dig att vilja ta ditt liv? Tänker du aldrig på ditt barn i allt det här el? Att barnet lever med en pappa som är otrogen och en mamma som vill ta sitt liv? Det kommer ju inte bli ett kul avslut på detta om ni efter såhär lång tid fortfarande mår såhär, det förstår du väl? Antingen avslutar ni ert förhållande el stryker ett sträck över det som har varit och börjar om. Men det behöver ni göra NU isf. Du har fortfarande inte bestämt dig det är tydligt i dina resonemang.

Tycker hela denna tråden börjar kännas konstgjord ärligt talat.

För en mamma är barnet alltid nr 1 oavsett hur mycket hon älskar en man
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-04-12 16:36:11 följande:

Ja, du var besatt över älskarinnan men är ju inte det längre?

Okej så nu vill du ta ditt liv? Denna killen du väljer stanna hos har alltså fått dig att vilja ta ditt liv? Tänker du aldrig på ditt barn i allt det här el? Att barnet lever med en pappa som är otrogen och en mamma som vill ta sitt liv? Det kommer ju inte bli ett kul avslut på detta om ni efter såhär lång tid fortfarande mår såhär, det förstår du väl? Antingen avslutar ni ert förhållande el stryker ett sträck över det som har varit och börjar om. Men det behöver ni göra NU isf. Du har fortfarande inte bestämt dig det är tydligt i dina resonemang.

Tycker hela denna tråden börjar kännas konstgjord ärligt talat.

För en mamma är barnet alltid nr 1 oavsett hur mycket hon älskar en man

Idag har jag en katastrofdag och är nere i mörkret men självklart skulle jag inte göra mig illa. Jag ser bara ingen mening längre. Allt det här har gett mig sådan ångest. Det är ju det jag menar!!! Hur kan jag inte klara av att gå vidare efter så lång tid? Det har ju gått ett år!! Hur han jag fortfarande må så dåligt?? Jag förstår ju inte ens själv! Jag vet ju hur det kommer sluta allting..

Ja precis, hon är min nr 1. Tanken på att missa halva hennes liv är vidrigt.
  • Sandrasöt88
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-12 16:07:19 följande:

Förstår du inte hur elakt skrivet det där är? Jag kommer förhoppningsvis inte alltid att känna så här, det överlever inte jag. Så klart att hon märkt av förändringar, vi bor ju inte ens ihop själv längre. Men vi är civiliserade människor som trots allt älskar varandra och han bete oss vuxet mot varandra i hennes närhet. Har du själv barn och partner/sambo? Tanken på att gå miste om min dotters halva uppväxt smärtar mig något otroligt. Att inte finnas med vid varje högtid, födelsedag men också förlora galva hennes vardag är fruktansvärd. Också tanken på att han ska gå vidare och älska någon annan än mig. Att det livet som var självklart för mig går till någon annan. Att jag aldrig kommer känna såhär för någon igen. Han är min livs kärlek. Och jag läser vad ni skriver här men jag har också läst om dem dom valde att lämna och som sedan ångrar sig och det då inte går att gå ogjort.

Ja, sanningen är inte alltid snäll. Jag blir ärligt talat förbannad för din stackars dotter har tyvärr inget val än att följa med på dina konstigheter och tvingas stå ut med att se sin stackars nedbrutna mamma som trånar efter äcklet som förstörde ditt och din dotters liv. Sluta kanalisera ilskan på oss som säger precis som det är.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-12 16:28:10 följande:

Besattheten över? Va?

Detta borde ju säga allt. Du mår inte bra av honom. Han har skadat dig på ett sätt som gör att du vill dö.

Är det sunt? Är det en handling gjord av en man som älskar sin fru?

På frågan varför du inte mår bra ett år senare men andra kvinnor gör det? Jo för din mans otrohet var grymmare och mer brutal än andra mäns. Andra kvinnor som stannar mår inte alla bra. Det fanns tidigare en tråd för kvinnor som valt att stanna. Som stöttade varandra i några år. Dom mådde skit! Dom gick på tunga mediciner, var svartsjuka, hade ångestattacker, kunde inte jobba och deras barn mådde dåligt. Så hade dom det i flera år samtidigt som dom stöttade varandra i att deras män visst var värda det i längden. Sedan började en efter en berätta att deras män varit otrogna igen. Kvinnorna och deras barn led i flera år för att bara bli bedragna igen och igen.

Du fattar inte det brutala i det din man valt att göra mot dig. Du skriver till och med att du litar på honom och att du är hans enda kärlek, hans livs kärlek. Du är så djupt nere i hans lögner och din förnekelse att du snart drunknar.

Du kommer inte kunna gå vidare förrän du fattar vad han egentligen gjort mot dig, förstår att det var hans val att skada dig och gör honom 100% ensamt ansvarig. Då kommer du också äcklas av honom och kunna gå vidare mot en relation du mår bra av.
Svar på tråden Nygift och otrogen