Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-21 19:50:23 följande:
Ja, och flera av dem har kommit vidare med sin relation. Inte alla, min vissa. Så klart förhållandet ändras, olyckligt vore det väl annars? Jag förstår faktiskt inte det skamliga i att ge ditt förhållande ett försök till? Jag tror mörkertalet är stort, många gör som mig och berättar aldrig vad som skett och förhållandet repar sig utan att andra får reda på det.
Du vet jag resonerade som dig. Trodde aldrig min man skulle göra något sådant. Sov gott om natten säker på att jag var hans allt.
Min man älskar mig. Punkt.
Jag är säker på min make. Under många års äktenskap och flera barn så har han aldrig dolt mobil, Mail, vänner. Han har aldrig ens haft möjlighet att vara otrogen! Hans hotellnätter har skett med mig. Min man älskar mig som jag älskar honom och ingen av oss blir förälskade i andra. Och om vi förälskar oss i andra så bör vi inte leva ihop. Min man går inte att jämföra med din. Om du jämför din man med andra gifta män så har du fruktansvärt låga förväntningar på den gifta mannen.
Ditt val är inte skamligt. Men du förminskar hans fruktansvärda beteende på ett sjukt sätt. Han har lyckats manipulera dig på ett sätt som nästan är värre än hans otrohet. Du sitter seriöst och litar på en man som var förälskad i någon annan när ni gifte er, som gjorde sin älskarinna gravid, som delade dina hemligheter med älskarinnan och dessutom hade planerat in att umgås med älskarinnan igen när du kom på honom! Du skriver att du är the one och hans livs kärlek?! Är det kärlekshandlingar?
Älskarinnan är ingen galen tjej som dök upp i er relation. Hon är någon din man valde. Varje sms där han skrev gulliga saker, varje samtal bakom din rygg där han berättade att han saknade henne, varje samlag mm var ett val i sig. Han valde kanske 50-100 gånger att ljuga och bedra. Varje gång vägde han henne mot er relation och bestämde att hon vägde tyngst. Han visste att du skulle bli jätte sårad och äktenskapet äventyrades men vid varje handling så valde han att riskera det. Det är inte ett misstag utan massor med medvetna val.
I ett år så har du gått med vetskapen om att du inte varit din mans allt. Du har mått så dåligt att du vill dö! Och det är enbart hans fel! Det är inte kärlek.