Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-24 12:43:07 följande:
Så klart, det är mer än ett svek han utsatt mig för. Han har utsatt mig för den största psykiska påfrestningen och sorgen jag förhoppningsvis kommer behöva möta. Att det för mig inte fanns en möjlighet att han skulle kunna göra något sådant gjorde så klart fallet ännu värre. Det är deras fel.
Ja lögnerna gör ont, så brutalt ont. Jag förstår ju mekanismerna och även försvaret för otrohet. Att det blir som en bubbla osv. Jag försvarar det inte men jag förstår det. Uppenbarligen sker det ju något i kroppen när en person som tidigare sagt sig aldrig skulle kunna vara otrogen förbiser allt för en romans. Jag tror inte som många säger han att han riktigt förstod vad han gamblade med utan han ville testa förbjuden frukt och var väl säker på att inte bli påkommen. Därmed valde han inte henne för mig, han valde henne tillsammans med mig. Lika äckligt det men ändå..
vi går ju i parterapi där vi får utlopp för våra känslor. Jag är ofta ledsen eller arg där för jag känner mig så otroligt sviken, men jag känner också att jag står i ett vägskäl där jag måste välja. Även om vi idagsläget inte är ett par känns det som om jag skulle ångra mig om jag inte gav det ett försök...
Jag förstår hur du känner. Jag kände samma sak med mitt ex.
Han hade aldrig varit otrogen mot någon tidigare och jag trodde heller aldrig att han skulle vara det mot mig.
Han gav mig aldrig någon anledning att misstänka det.
Jag kände mig säker. Precis som du.
Så därför kom det ju som en chock när jag fick veta att han hade varit det.
Att han dessutom hade inlett ett förhållande bakom min rygg och låtit det pågå en längre tid gjorde det omöjligt för mig att förlåta.
Jag visste att jag inte skulle kunna lita på honom igen.
Och så alla lögner. Lögnerna och sveket gjorde faktiskt mer ont än otroheten i sig.
Jag kände mig,precis som du,äcklad.
Huruvida du ska ge din man en chans till eller inte är helt och hållet ditt beslut.
Oavsett vilket beslut du tar så är det viktigaste att det känns rätt för dig.
Men det bästa är kanske att vänta med att ta ett beslut tills allt har lugnat sig och du har kommit mer till sans.