• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)

Jag förstår att mitt ältande blir långtradigt. Jag vet inte riktigt vad jag har den här tråden till, den har väl blivit mitt enda andningshål ni har rätt, den borde väl läggas ner. Tack till er alla som tagit er tid att försöka hjälpa mig i mitt snurr.

• molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-12 18:14:32 följande:

Jag förstår att mitt ältande blir långtradigt. Jag vet inte riktigt vad jag har den här tråden till, den har väl blivit mitt enda andningshål ni har rätt, den borde väl läggas ner. Tack till er alla som tagit er tid att försöka hjälpa mig i mitt snurr.

Den har varit ditt andningshål för att du inte vill berätta för någon om det du går igenom.
    Jag tycker du ska göra det. Berätta. Du behöver det.
    Tänk inte på vad som är bäst för din man utan på vad som är bäst för dig.
    Tills vidare så finns vi här när du behöver skriva av dig.
  • Anonym (Känner med dig)

Asså idiotier! Läs inte och hjälp inte ts då om ni stör er på hennes tankar. Finns ju hutlöst många trådar som håller på hur länge som helst med ?samma problem? för så så verkligheten ut.

Snälla fina TS bry dig inte om idiotierna här som häcklar och skriver smörja.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-12 16:44:09 följande:
    Idag har jag en katastrofdag och är nere i mörkret men självklart skulle jag inte göra mig illa. Jag ser bara ingen mening längre. Allt det här har gett mig sådan ångest. Det är ju det jag menar!!! Hur kan jag inte klara av att gå vidare efter så lång tid? Det har ju gått ett år!! Hur han jag fortfarande må så dåligt?? Jag förstår ju inte ens själv! Jag vet ju hur det kommer sluta allting..

Ja precis, hon är min nr 1. Tanken på att missa halva hennes liv är vidrigt.
    Min gissning är att det vart för jobbigt och alla dina försvarsmekanismer slog in då (när det hände) och du bara kapslade in allt och förträngde det med en massa ursäkter och bortförklaringar vilket gjorde att din process sattes på paus. Men innerst inne förstod du att det var fel det skapade en massa ångest och osäkerhet och därför skrev du denna tråd, för att ventilera. Och efter att ha bollat dina bortförklaringar och ursäkter (som funkade bra så länge de inte sattes på prov) med andra och de stuckit hål på dem så vaknade du ur din koma och du hamnade tillbaka i verkligheten och alla känslor du förträng rusade tillbaka. 

Inget att skämmas över, det är tyvärr vanligt att folk gör så när verkligheten blir för jobbig. Det är därför vi har försvarsmekanismer.

Förstår att det är jobbigt, men se det positiva i det, det betyder att du är tillbaka "ontrack" och din läkeprocess återupptagits. Alla dessa jobbiga känslor är något man tyvärr måste ta sig igenom för att på sikt bli hel igen. Att tränga undan dem förlänger bara processen.

http://krisochtraumacentrum.se/krisreaktioner/
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-12 18:14:32 följande:

Ditt ältande är fullt normalt, det är en del av läkeprocessen, så älta på du bara, det är nyttigt att få ur sig allt.

Har du ingen IRL du kan prata med?
    Om inte vänner och bekanta så kanske du kan få samtalsstöd via jobbet eller kommunen?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-04-12 21:39:29 följande:
    Den har varit ditt andningshål för att du inte vill berätta för någon om det du går igenom.
    Tyvärr verkar hon nu återigen vara inne på att ta tillbaka idioten, inspirerad av alla trådar om hur ett förhållande kan överleva en otrohet som florerar nu med en massa  "vårt förhållande vart såååå mycket bättre efter en otrohet" inlägg. Hon verkar vara inne i en "suga åt sig framgångssagor och ignorera verkligheten" fas....

Suck, hopplöst.....
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-04-17 17:24:03 följande:

Tyvärr verkar hon nu återigen vara inne på att ta tillbaka idioten, inspirerad av alla trådar om hur ett förhållande kan överleva en otrohet som florerar nu med en massa  "vårt förhållande vart såååå mycket bättre efter en otrohet" inlägg. Hon verkar vara inne i en "suga åt sig framgångssagor och ignorera verkligheten" fas....

Suck, hopplöst.....

Men snälla du. I din värld verkar vara svart eller vitt. För mig är det ett liv som slagits i spillror. En förlust av en person jag älskar... jag har ännu inte ens pratat med honom om mina tankar om att ge varandra ett försök. Du är helt säker på din sak och det respekterar jag dig för men du har också påpekat att mitt äktenskap är dödsdömt och att inget förhållande överlever något sådant samtidigt som det finns flera trådar som motbevisar det.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-04-12 21:39:29 följande:

Tack snälla.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-17 22:27:32 följande:

Du är helt säker på din sak och det respekterar jag dig för men du har också påpekat att mitt äktenskap är dödsdömt och att inget förhållande överlever något sådant samtidigt som det finns flera trådar som motbevisar det.

Men vill du verkligen ha det som dessa kvinnor beskriver? Nån som knaprar antidepressiva och ångestdämpande, nån är sjukskriven pga psykiskt mående, nån som fått acceptera att hens man bara älskar henne till 80%, nån får acceptera ett öppet förhållande och en skriver att hon ofta ringer hem sin man från jobb i ren panik för hon är svartsjuk. Kvinnorna skriver att deras relation överlevt men är det verkligen att överleva om man får offra så mkt? Kvinnor förnedrar sig själv för att få vinna över älskarinnan.
  • Anonym (Laban.)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2019-12-29 14:05:07 följande:

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

Kunde din man kan du. Vad sägs om lite diskret umgänge? Hör av dig i så fall....
Svar på tråden Nygift och otrogen