Anonym (Kvinna86) skrev 2020-05-19 18:21:03 följande:
Men nu är vi ju där - han sökte sig till henne av en anledning. Absolut att han kan ha haft äkta känslor för henne (det tror jag) men anledningen till otrohet generellt är ju oftast mer komplext. Vi har pratat i terapin och för lite närhet och behovet av bekräftelse. Vi tog varandra för givna och sov varje natt med en dotter mellan oss. Hade sex ca 1 gång varannan månad. Det gav honom utrymme att förälska sig i en annan person som bekräftade honom. Sedan tycker jag att han borde tagit det med mig om han nu kände så innan han knullade en annan. Han hävdar att han inte förstod att han kände så innan han redan varit med henne. Och att han fantiserade om henne på vårt bröllop äcklar mig men jag tror på honom när han säger att där och då trodde han aldrig att dom faktiskt någonsin skulle ha sex. Han visste ju inte ens vad hon kände då...
Vad den andra kvinnan ville spelar ingen roll i sammanhanget.
Poängen var att han själv ville ha henne och tänkte sexuella tankar om henne. Vilket han tyckte var fullt normalt? Han hade hellre sex med henne i sina fantasier än att ha sex med dig som ändå fanns där. Han avstod sex med dig för att prioritera fantasier och förhoppningar om att hon ville ha honom. Till och med på er bröllopsdag... Fick ni ens nån bröllopsnatt? Och vart var hans tankar då kan man undra...?
Han är inte dum i huvudet. Klart han fattade vad han höll på med redan innan han låg med henne. Ert bröllop måste givetvis ha skavt ordentligt för honom när han firade er lycka samtidigt önskade att han var i famnen hos henne.
Han hade hundratals möjligheter att stoppa redan innan de hade sex. Men han gjorde inte det. Han fortsätter att skylla det på henne... Hennes vilja gjorde att han ville.. Skitsnack. Han hade bestämt sig för länge sedan innan hon ens sa något.