Inlägg från: Anonym (Lollo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lollo)

Nygift och otrogen

Juicebaren skrev 2020-02-19 11:22:50 följande:

Tänk att den här tråden aldrig dör. Släpp det, ni kan inte hjälpa TS, hon vill uppenbarligen inte lämna.

Nu sitter sådana här idiotier och normaliserar skiten också. Kan inte ni otrogna äckel bara skapa en egen tråd eller gärna ett eget forum där ni kan skryta till varandra om hur härliga liv ni har. Vi andra som tycker synd om er och äcklas av era handlingar skulle gärna slippa era livslögner.

Haha. Precis. Lägg ner den här tråden och ni som är nöjda med att leva med svek och lögner, gör gärna det! (Vi andra är däremot glada om vi får slippa ha det som ni ;)
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Förstår precis) skrev 2020-02-19 12:31:44 följande:

Du kanske istället bör lämna, du som gillar ord som svek och lögner och dessutom vill slippa höra om andras liv. Vad gör du på FL egentligen...

Alla ser att du känner dig svårt träffad eftersom du nu svingar vilt. Nej men visst, alla andra har fel och du har rätt. Absolut. Antar att du är full och/eller drogpåverkad med tanke på hur du skriver. Uppenbarligen har du alltså missbruk, inget jobb och sitter hemma och skriver om hur underbart det är att leva med någon som hellre knullar andra. Lycka till i misären.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Förstår precis) skrev 2020-02-19 13:13:18 följande:
    Jag kan visst ha fel om du kan förklara vad din stenhårda moral grundar sig på. Så man kan fundera vem som svingar vilt och lever i misär. Du missar målet med sådana påståenden. Tråden visar väl just på tomheten i ny ytlig konservativ moral?
    Har inget för konservatism och inget eller emot moral. Utan moral går samhällen under. Utan moral går förhållande under. I övrigt är jag liberal.  Tycker synd om dig. Du både är och lever i de flestas mardröm.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-23 20:55:48 följande:

Det är inte synd om honom. Om han älskade dig osv så hade han aldrig klarat av att ljuga så länge. Han var inte i nån underlig dimma när han hade oskyddat sex med älskarinnan för att sedan gå hem och ha oskyddat sex med dig. Det var ingen förtrollning som slog till utan ett beräknande och egoistiskt beteende. Han gör inte vad som helst för dig. Det har han bevisat. Han kan inte ens behandla dig med minsta lilla medkänsla och respekt.  Han gör dock vad som helst, skadar vem som helst, för att få ligga lite när han kärar ner sig i nya kvinnor. 

Exakt. Handling talar högre än ord. Han agerar på ett sätt och säger något annat. Han är inte att lita på och han är inte rädd om dig! Det har han bevisat! Gå inte på det här, alla bedyrar alltid sin kärlek och vilket misstag det var, I EFTERHAND. Men då är det ju inte värt något. Om kärleken och omsorgen är tillräcklig så utsätter man inte sin partner och förhållandet för en sådan enorm risk. Uppenbarligen var kärleken inte tillräcklig när det väl kom till kritan.

Berätta för omgivningen så att du kan få det stöd du förtjänar ts. Du behöver inte bära det här ensam och du har inget att skämmas för. Gör inte det här till en livslögn som du ska behöva bära på. Troll spricker i solsken.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Stinsson) skrev 2020-02-26 14:43:13 följande:

Det har snart gått ett år. Du borde kommit längre i din process och ni borde ha hittat tillbaka till en fungerande vardag nu. Så klart kan du tänka på det men du borde börja av att blicka framåt och se vart ni är påväg inte fundera över var ni varit. 

? Ts har ju kommit jättelångt i sin process! Hon har bland annat skaffat sig en ryggrad och börjat värdesätta sig själv. Något du också borde överväga.

De är ingen slump att de flesta gör slut efter en otrohet. Det är inte för att man inte kan förlåta, utan för att man inser att man var värd att bli behandlad med så pass mycket värdighet och respekt så att någon otrohet aldrig skulle skett. Och att man inte kan glömma.

Varför har du överenskommelser i ditt äktenskap om det är ok att bryta mot dem? Ha en öppen relation istället, din man hade uppenbarligen blivit superglad!
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Stinsson) skrev 2020-02-27 17:12:25 följande:

Det går att vara lika stark om man verkligen vill och är villig att ge det tid. Tänk på allt fint nu har framför er. Tänk på barnet du längtar efter och boendet ni sökt. Det kan ni fortfarande få tillsammans för er framtid är inte förstörd bara ni är villiga att gå vidare.

Jo jag har lagt hans otrohet bakom mig. Den kommer så klart inte raderas eller helt glömmas men det var en jobbig period i vårt förhållande som är över nu. Jag ser inte någon otrohet när jag ser vår dotter eller när jag firar bröllopsdag. 

Det blev starkare. Vi visste att vi klarade motgångar tillsammans, att vi verkligen ville vara med varandra och vi har en rakare kommunikation. Innan tog vi lite varandra för givet men det gör vi inte nu. Hon finns inte i mina tankar och det finns ingen distans mellan oss, snarare större trygghet och värme. 

Vad sorgligt det låter. Du är så full av förnekelse. Du har inte lagt otroheten bakom dig. Det är ju anledningen till att du är här inne och låtsas kunna lova ts att allt kommer bli bra igen om hon går tillbaka. Självklart kan ingen lova det. Det är väldigt fult av dig, men det är inte mer än förväntat. Det är din egen livslögn du så gärna vill pracka på andra för att slippa behöva konfrontera verkligheten. Men vet du vad, andra vill inte ha ditt liv. De flesta av oss tycker det låter hemskt. Ni klarade ju inte alls motgångar, du valde att sticka huvudet i sanden och aldrig titta tillbaka. Vem vill leva så? Man vill ju kunna titta tillbaka med glädje. Hade ni på riktigt klarat motgångar hade han inte varit otrogen utan tagit den motgång/svacka/svårighet han gick igenom med dig.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-06 17:21:10 följande:

Och om min mans otrohet är den värsta du hört om så har du inte hört om mycket...

Fast jag håller med. Har heller aldrig stött på en vidrigare otrohetshistoria. Så mycket hemska omständigheter som i princip borde omöjliggjort/stoppat otroheten som dock skedde ändå och fortsatte upprepat. Märkligt att du vill trivialisera det. Den där Stinsson är ju uppenbart bara påhitt, någon som trollar dig :) Lite sorgligt att du så gärna vill tro att det är sant att du inte ser det.
  • Anonym (Lollo)
    Juicebaren skrev 2020-03-07 16:34:18 följande:

Haha! ?Att min man knullade en annan vittnar om hans känsliga sidor? ASG. ?Vårt förhållande blev finare av hans otrohet?. Vad bra!! Då är det ju fritt fram för honom att fortsätta då mao, eftersom det var så himla underbart och bara gjort allt SÅ perfekt. Shit vad patetiskt! Dör. Hoppas innerligt att du är ett troll. (Uppenbart trollande. Men bra försök! :)

Haha. Tänkte precis samma! Kul trollande ändå! (Men taskigt mot ts)
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-08 14:26:16 följande:

Han frågade ju om hon hade skydd och hon sa att hon hade det.

Tycker du det räcker? Att äta p-piller är ju inte att skydda sig i ordets fulla bemärkelse. Han är väl inte förståndshandikappad antar jag? Varför skyddar du honom? Så han hade sinnesnärvaro nog att kunna stoppa sig för att fråga om hon tog p-piller, men han kunde inte trä på en kondom någon av gångerna (läs, han sket i vilket), eller ha sinnesnärvaro nog att INTE boka ett hotellrum och fortsätta knulla henne där.
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-08 13:10:57 följande:

Värdighet? Vi har ett barn, ett liv tillsammans. Jag behöver inte markera någon värdighet för honom i den här situationen. Han pissar inte på mig, han svek mig. Det är inte så att han systematiskt förnedrat mig. Men ja, det han gjorde är respektlöst både mot mig och vår dotter.

Nej han var inte påväg dit. Han bröt ju med henne och skämdes. Han valde mig. All otrohet är ju sårande och såklart att det är vidrigt att det gick så långt som till sex men många är ju otrogna under längre tid osv och dom blir förlåtna.

Vilket relativiserande. Han bröt med henne efter han fått sätta på henne som han ville och fantasin ebbat ut lite. Han kanske märkte att hon var sjuk i huvudet och då backade. Det är INTE att citat välja dig. Fatta att han fantiserade om henne under ert bröllop, han hade sex med dig och fantiserade om henne. Så jävla vidrigt att du blivit utsatt för det här.

Sluta, de blir inte alls förlåtna. Och de få som blir det, till vilket pris? Du vet också att de allra flesta inte är otrogna i sina äktenskap, de är i minoritet. De flesta otrohetshistorier utspelar sig INTE som nygifta, de flesta är INTE upprepat otrogna, de flesta gör INTE älskarinnan med barn (de flesta skyddar sig med kondom) och de flesta som utsätts för otrohet förlåter INTE. De flesta förhållanden håller INTE efter otrohet.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Stinsson) skrev 2020-03-09 14:55:10 följande:

Men i det stora hela rör det sig om en otrohet med samma kvinna, inte att han hoppat runt till flera. Har hon nu eliminerats från deras liv är den perioden över. Många här verkar ha hängt upp sig på att dem var nygifta men jag tycker inte det spelar någon roll. Min make var otrogen när vi precis gift oss men det var inget avgörande (kanske mer än att jag ännu mer ville kämpa). Maken ska väl ändå vara lika förälskad i sin fru alla dagar inte bara kopplat till ett bröllop? Nu blev inte min mans älskarinna gravid men jag förstår inte storheten i det heller. Det var ju sexet som var det dåliga, han fick utlösning i henne oavsett om hon blivit gravid eller inte. Alltså är själva sexet sveket inte graviditeten.. hade älskarinnan fått barnet hade ju familjesituationen ändrats och då hade den frågan varit viktig. 

Alla gör misstag, många misstag, men verkligen inte vilka misstag som helst. Särskilt inte upprepning av samma grova misstag. Som sagt, de flesta är ju inte otrogna inom sitt äktenskap. Det är din brist på nyansering som gör att man förstår att du antingen 1. är ett troll, eller 2. lever i massiv förnekelse. Hade du varit på riktigt (och/eller inte i grav förljugenhet) så hade du haft många motstridiga känslor. Känslan av att det är fördjävligt det han gjort; ilska, sorg, kränkthet osv. men att det goda på något sätt ändå övervägt det onda.

Att du ser hans grova övertramp som något fint är inte sunt för dig. Det kommer bita dig i arslet längre fram i livet. Man kan inte vara sann mot sig själv, dvs vara en hel och levande människa och stänga av så mycket av verkligheten och sina riktiga känslor. Det gör dig till en falsk version av dig själv där du aldrig kan bli hel. Först och främst måste man bli hel som individ. Det är du uppenbarligen inte. När man är hel har man tillgång till hela sitt register av känslor och förmågor. Därefter kan man välja vilken partner man ska leva med. Att inte vara sann och hel utan lägga över det på sin partner/förhållandet är förödande. Förmodligen en anledning till att du bitit sig fast vid en partner som behandlar dig illa och kanske också en bidragande orsak till hans otrohet.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Stinsson) skrev 2020-03-09 15:36:13 följande:

Är det så provocerande att jag inte delar era råd om att fly direkt? Att faktiskt tro på att kämpa för den man vill dela livet med? Är min lycka så provocerande? Ts bad om pepp och jag och mitt äktenskap är ett bevis på att det går och att det t.o.m. kan bli bättre.

LOL. Du är ju inte lycklig. Då hade du inte behövt vara här inne och veva. Då hade du inte brytt dig, men det gör du ju. Uppenbarligen är du här för att rättfärdiga din egen livslögn. (Fast jag satsar mina pengar på att du är ett troll. Eller kanske rent av ts ex-make?)
  • Anonym (Lollo)
    Oerhörd skrev 2020-03-09 21:17:18 följande:

Men ska vi vara såna så går väl de flesta relationer i kras, otrohet eller ej, känns inte direkt som ett mått på nånting...

Eh, jo, ett avslutat förhållande är väl ett jättebra mått på en bristfällig relation! (Precis som otrohet är ett starkt mått på att den otrogna är en milt sagt bristfällig partner). Otrohet och skilsmässa är inte två av varandra oberoende faktorer, det föreligger ett klart och tydligt orsakssamband.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-11 20:08:46 följande:

Så klart ingen tycker att det var tacksamt med en otrohet eller önskar att det ska ske igen men jag förstår ändå var stinsson menar med att det kan stärka ett förhållande, gör inte du det?

Åh, nej, det är såklart inte alls så att det stärker ett förhållande hur som helst. Uppenbarligen förstör det de flesta förhållanden. Det kanske potentiellt kan vara så att det med oerhört mycket jobb och väldigt mycket tid och personlig utveckling kan stärka ett riktigt dåligt förhållande, att det blir ett wake up call där man gör kraftiga förändringar. Men naturligtvis blir ett sedan tidigare bra förhållande skadat av otrohet. Det jag har sett händer är att känslor intensifieras efter påkommen otrohet. Man blir varse om att man inte alls är självklara längre och att känslorna på så sätt blir mer angelägna och mer desperata. Det är ju inte på långa vägar samma sak som ett starkt förhållande. Det handlar om desperation. Precis som man ÄLSKAR klasskamraterna som mest precis på skolavslutningen. Det är jobbigt att ta farväl.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-11 20:04:44 följande:

Hon har dock bekräftat för mig också att han slets med sitt samvete och faktiskt led över att ha dom känslorna han hade för henne. Det var inte så att han njöt av sin otrohet så att säga.. 

Å jo, han njöt. Visst hade han häftigt sex och visst kom han i henne upprepade gånger. Så jo....väldigt mycket njutning tyvärr. Och tyvärr är det ju också så att den njutningen att få vara med henne trumfade över det eventuellt dåliga samvete han hade. På så sätt kunde han upprepa om och om igen.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Anonym@) skrev 2020-03-13 10:28:19 följande:

Tycker du har helt rätt här. Jag hade nog reagerat annorlunda än dig, men håller med i detta.

Men det är väl att det är så illavarslande. Att man inte kunde hålla sig mer än några dagar/veckor. Att det som skulle bli ett av de lyckligaste minnena istället blir en plåga. Att det är så mycket falskhet i själva giftermålet. Att också det bara var ett skådespeleri. Att stå och lova att hedra någon, när man i själva verket förnedrar dem.

Sedan är det väl stor skillnad på otrohet vid större svacka i ett förhållande och otrohet när förhållandet är relativt sett bra. Har man en stor svacka så är det fortfarande lika fel, men ändå på något sätt mer förståeligt. Det finns också andra saker som man kan jobba med gemensamt att ändra på för att förbättra relationen om man vill. När någon är otrogen när relationen ska vara som lyckligast så finns det liksom inte mycket att göra för den andra. Man kan ju inte toppa det. Kan man vara otrogen vid lyckligt förhållande så kan man ju verkligen vara otrogen precis när som. Då blir ju varenda mindre svacka i förhållandet vidrig för den som blivit bedragen. Varje gång man inte ställer upp på det partnern vill väcker oro. Ska man då behöva vara rädd för en ny otrohet. Då blir förhållandet snabbt osunt, när det inte finns utrymme för att vara mänsklig och att sätta gränser. Inte heller kan man slappna av vid lyckligt förhållande, eftersom man vet att det inte betyder något. Så kan man ju inte ha det. Nej, naturligtvis är omständigheterna ändå viktiga.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-14 12:07:24 följande:

Ja när dom skulle träffas som vänner med flera andra. Jag visste ju att dom skulle ses då, jag visste ju att hon var hans vän. Kanske inte, men när dom började distansera sig från varandra (vilket dom gjort då) blev han mer och mer klar med att det inte skulle hända igen, att det var mig han ville vara med. Sen hade det med all sannolikhet uppstått spänningar mellan dem. Men jag tror han hade bestämt sig för att det faktiskt var över och det var mig och vår familj han ville satsa på. Lik förbannat hade han ju dock redan knullat henne så skadan var ju redan skedd men det verkade inte han fatta.

jo det gjorde han faktiskt. När allt uppdagades vände han helt mot henne, en vecka efter att allt kom fram skrev han ett långt meddelande där han skrev att hon var manipulativ och bekräftelsekåt. Jag bad honom inte göra det men jag fick se det efteråt och nu med distans förstår jag så klart hur fel det var. Men han försökte intala sig själv (och mig) från start att den andra kvinnan var en dålig kvinna som manipulerat honom.

Nej men hans fysiska otrohet varade i två veckor. Men att han fantiserat om henne ett år tror jag inte känner då de bara känt varandra ett halvår. Sedan tror jag säkert att det fanns något direkt mellan dem men absolut inte i epitet med hur det var i slutet, utan det växte fram. 

återigen så tror jag att hon är den enda och hon fanns i hans liv ett halvår, inte 20% av vårt förhållande. 

Han låter som en riktig jävla douchebag faktiskt. Fult att anklaga henne för hans eget misstag. Hon får ju vara som hon är. Han däremot måste ju inte upprepat stoppa kuken i henne. Han var otrogen, inte hon.

Om det nu var så att det handlar om henne så är det ju ännu värre. Hade han haft ett uns av heder och/eller respekt för dig och er familj hade han brutit upp med dig för att få vara med henne. Så gör ju en normalt funtad människa. Man testknullar ju inte den man är förälskad i under några veckor INNAN man funderar över vem man ska välja. Hade hon inte visat sig vara vad du vill påskina som galen, utan en fortsatt härlig och sexig kvinna, så hade han förmodligen valt henne. Han hade alltså kunnat hamna i sitsen att han gjort dig på smällen och lämnat dig för henne. Då hade han ju krävt att du gjorde abort istället. Då hade du blivit den andra kvinnan som var paria. Fräsch kille!

Oavsett. Vad hemskt att du försvarar honom. Var med honom då om det är så himla normalt agerat och en massa förmildrande omständigheter. Jag är äcklad över den här sjuka historien.
  • Anonym (Lollo)
    Jw83 skrev 2020-03-19 18:05:11 följande:

Dom flesta är inte otrogna. Den nivå på otrohet som din man uppvisade är ovanlig och extrem. Han kunde bli väldigt kär. Så kär att inte ens hans bröllopsdag kunde få honom att tänka på sin fru utan han valde kontakta älskarinna. Så kär att han hade oskyddat sex flera gånger och glömde att du fanns. Det var inget kroghångel. Hans otrohet vara några nog unik i sin brutalitet.

Han känner inte så. Hade han känt så hade han inte blivit kär och under er bröllopsdag hade han tänkt på dig, inte henne.

Otroheten bli logisk när du tror på vad han säger. Den bli genast logisk om du utgår från att han känner fel saker för dig och ni kanske inte är rätt för varandra. Den logiska förklaringen är oftast den rätta.

Precis.

Nej TS, han är uppenbarligen inte himlastormande kär i dig, då hade han inte skaffat sig en älskarinna. Det är så sorgligt hur du vrider och vänder för att greppa efter halmstrån. Däremot vill han kanske desperat ha dig tillbaka nu. Det är inte samma sak. (Hade personligen aktat mig noga för ett förhållande med någon som går runt och blir så himlastormande förälskad i andra än sin fru att han inte har tillgång till sitt konsekvenstänk....)
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-04-04 10:29:38 följande:

Du kan inte jämföra ett barn med mig och ett oplanerat foster med en flört? Han ville inte ha barn med henne han ville ha sex!! Det är jag och vår dotter som var hans familj, inte hon. Alla gör fel ibland!! Han har inte direkt mördat någon eller ens begått ett brott.. han var otrogen. Det är över 50% av befolkningen...

Fast nä, nu går du alldeles för långt. Det är absolut inte 50% som är otrogna i äktenskap! Herre gud. I sådana undersökningar (man brukar säga 30%) pratar man 1. Om hela livet (dvs även betydligt mindre seriösa förhållanden, dvs innan man träffat den rätta) och 2. Otrohet definieras av den svarande, kan ex handla om pussar eller t.o.m. porr som är otrohet för vissa. Det är ABSOLUT INTE 50% som gör det din man gjort mot dig. Dvs skaffar älskarinna och gör henne på smällen. När han aktivt försöker skaffa barn med sin fru samtidigt. Herre gud. Hur står det till med verklighetsförankringen egentligen?
Svar på tråden Nygift och otrogen