Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-08 14:26:16 följande:
Han frågade ju om hon hade skydd och hon sa att hon hade det.
Tycker du det räcker? Att äta p-piller är ju inte att skydda sig i ordets fulla bemärkelse. Han är väl inte förståndshandikappad antar jag? Varför skyddar du honom? Så han hade sinnesnärvaro nog att kunna stoppa sig för att fråga om hon tog p-piller, men han kunde inte trä på en kondom någon av gångerna (läs, han sket i vilket), eller ha sinnesnärvaro nog att INTE boka ett hotellrum och fortsätta knulla henne där.
Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-08 13:10:57 följande:
Värdighet? Vi har ett barn, ett liv tillsammans. Jag behöver inte markera någon värdighet för honom i den här situationen. Han pissar inte på mig, han svek mig. Det är inte så att han systematiskt förnedrat mig. Men ja, det han gjorde är respektlöst både mot mig och vår dotter.
Nej han var inte påväg dit. Han bröt ju med henne och skämdes. Han valde mig. All otrohet är ju sårande och såklart att det är vidrigt att det gick så långt som till sex men många är ju otrogna under längre tid osv och dom blir förlåtna.
Vilket relativiserande. Han bröt med henne efter han fått sätta på henne som han ville och fantasin ebbat ut lite. Han kanske märkte att hon var sjuk i huvudet och då backade. Det är INTE att citat välja dig. Fatta att han fantiserade om henne under ert bröllop, han hade sex med dig och fantiserade om henne. Så jävla vidrigt att du blivit utsatt för det här.
Sluta, de blir inte alls förlåtna. Och de få som blir det, till vilket pris? Du vet också att de allra flesta inte är otrogna i sina äktenskap, de är i minoritet. De flesta otrohetshistorier utspelar sig INTE som nygifta, de flesta är INTE upprepat otrogna, de flesta gör INTE älskarinnan med barn (de flesta skyddar sig med kondom) och de flesta som utsätts för otrohet förlåter INTE. De flesta förhållanden håller INTE efter otrohet.