• hangonasec

Gravid BF Jan 2020

Hej! Har vi några nyplussade som jag som väntar barn i januari?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-11 13:39
    Den andra BF Januari 2020 hade stängt sin fb grupp så jag tänkte starta en till oss som inte hann med, ni kan pma mig eran mailadress så lägger jag till er. Jag har den hemlig för att jag inte har gått ut med graviditeten än!

• Svar på tråden Gravid BF Jan 2020
  • Mamma37år

Va skönt för dig, jag har själv haft det nu i två dagar, hoppas på det bästa!! Ska på vul den 13/6 håller alla tummar att det inte är något fel. Är verkligen orolig.

• Musetti
    Mamma37år skrev 2019-06-03 21:07:55 följande:

Va skönt för dig, jag har själv haft det nu i två dagar, hoppas på det bästa!! Ska på vul den 13/6 håller alla tummar att det inte är något fel. Är verkligen orolig.

Ja det tär verkligen att inte veta, och varje gång man går på toa så kan man inte låta bli at kolla... BM kunde inte svara på varför jag har dessa flytningar, antagligen pga att livmodern växer men kunde omöjligt säga säkert. Hade inga liknande problem vid min senaste graviditet.

Hoppas på att avtar för dig och att du får se ett piggt litet pyre därinne den 13e!
  • Tjoddan

Jag hade små blödningar hela första tre månaderna med min son. Tredje graviditeten va det. Ut kom en frisk gosse. Oron fanns dock så klart när det blöder men som sagt för mig gick det bra och jag fick höra att det inte är helt ovanligt heller så säkert inget att oroa sig för för din del heller.

Mamma37år skrev 2019-06-03 21:07:55 följande:

• MammaPolly

Hej!

Var på ul idag och fick se en liten böna där inne! Den såg frisk ut men blev flyttad till v 7 istället för v8, vilket jag räknat med redan pga att jag inte haft mens sedan mf.

Grät av oro hela vägen dit och av lättnad hela vägen hem typ

Fler med mycket oro?

• Blommande

Hej på er och grattis till alla graviditeter.

Jag väntar mitt andra barn, BF 19 januari. Mycket oro denna gången, efter förlossning med min son och en hel del annat som hände under hans första år drabbades jag av depression och panikångest. Nu finns oron över att det kommer hända igen. Är dessutom sjukskriven nu pga mkt illamående och yrsel.

Är gärna med i Facebook-gruppen, har skickat ett pm till dig hangonasec ????

• selachimorpha

Hej hörrni. Väntar vårt andra barn med bf 3-4e januari (BM säger 3e, appen 4e). Har kub efter midsommar och längtar ihjäl mig, vet inte varför men är så himla orolig denna gången att något ska gå fel. Vårt första barn är född i mars 2017.

• josefiina
    Blommande skrev 2019-06-15 11:49:31 följande:

Hej på er och grattis till alla graviditeter.

Jag väntar mitt andra barn, BF 19 januari. Mycket oro denna gången, efter förlossning med min son och en hel del annat som hände under hans första år drabbades jag av depression och panikångest. Nu finns oron över att det kommer hända igen. Är dessutom sjukskriven nu pga mkt illamående och yrsel.

Är gärna med i Facebook-gruppen, har skickat ett pm till dig hangonasec ????

Jag gissar att det kanske inte är så enkelt men vill ändå dela med mig från min förra grav. Jag blev så yr som i en fylla men bm sa att det bara var att sjukskriva sig medan min mor sa att jag skulle dricka mer vätska. Kan få lågt blodtryck av för lite. Då gick det över för mig. Den här graviditeten dricker jag mycket mer vätska o mår fint.
  • Emmissss

Gick in i V.11 igår, har kuben 9 juli känns så himla lång tid tills dess.. V.14? Är det någon här som börjat fått mage? Jag har redan en liten kula haha.

• MammaPolly

Jag är bara i v8 och hsr mage! Tredje barnet och 6e graviditeten så kanske därför...?

Emmissss skrev 2019-06-18 07:43:16 följande:

Gick in i V.11 igår, har kuben 9 juli känns så himla lång tid tills dess.. V.14? Är det någon här som börjat fått mage? Jag har redan en liten kula haha.

• Emmissss
    MammaPolly skrev 2019-06-18 07:51:49 följande:

Jag är bara i v8 och hsr mage! Tredje barnet och 6e graviditeten så kanske därför...?

Ja det sägs ju att det syns tydligare då :) Jag spådde mig 1 vecka efter jag plussat (via telefon) och hon kunde se graviditeten och två friska barn. Men jag hoppas på ett haha! Var mycket annat som stämde också.
Svar på tråden Gravid BF Jan 2020