• Musetti

Gravid BF Jan 2020

Hej! Jag hoppar in och skriver i den här tråden också. Skrev först i den andra BF Januari 2020-tråden men den stendog när alla hoppade över till FB. Hoppas det finns någon som vill vara kvar och prata här.

Jag är idag i vecka 7+6, har planerad BF den 3 januari. Är 37 år och bor på Södermalm i Stockholm med min sambo vår dotter som är 1,5 år. Dottern föddes när vi bodde i Frankrike så det här blir min första graviditet i Sverige.

Hade inskrivning hos BM i fredags. Jättetrevlig! Kommer behöva gå på fler kontroller än vanligt då jag hade en notch-förträningning förra graviditeten (leder till tillväxthämning och kan orsaka havandeskapsförgiftning).

• Musetti

Jag var på ultraljud privat idag då jag haft bruna flytningar i en vecka och oroat mig till max. Då jag inte haft ont jag dock inte åka in till gyn-akuten då jag sannolikt skulle bli väldigt lågprioriterad.

Och där låg en knubbig böna med hjärta som tickade på så fint! Blev så lättat att jag började gråta, haha. Början till ben och armar syntes så tydligt.

Blev tillbakaflyttad två dagar till 9+1 (som oxå stämmer bättre med min cykel) så nu är beräknad bf den 5 januari.

• Musetti
    Mamma37år skrev 2019-06-03 21:07:55 följande:

Va skönt för dig, jag har själv haft det nu i två dagar, hoppas på det bästa!! Ska på vul den 13/6 håller alla tummar att det inte är något fel. Är verkligen orolig.

Ja det tär verkligen att inte veta, och varje gång man går på toa så kan man inte låta bli at kolla... BM kunde inte svara på varför jag har dessa flytningar, antagligen pga att livmodern växer men kunde omöjligt säga säkert. Hade inga liknande problem vid min senaste graviditet.

Hoppas på att avtar för dig och att du får se ett piggt litet pyre därinne den 13e!
  • Musetti
    selachimorpha skrev 2019-06-17 15:50:05 följande:

Hej hörrni. Väntar vårt andra barn med bf 3-4e januari (BM säger 3e, appen 4e). Har kub efter midsommar och längtar ihjäl mig, vet inte varför men är så himla orolig denna gången att något ska gå fel. Vårt första barn är född i mars 2017.

Då är vi nästan samma! Jag har beräknad BF 5 jan (efter ultraljud i v 9) och KUB inbokad den 25 juni. Har även en dotter född oktober 2017. Glad

Jag har bruna flytningar från och till så jag känner mig mer orolig denna graviditet. Har även fått lite mage men den syns inte på bild iaf, haha.
  • Musetti

Vi var på KUB i tisdags och fick se en väldigt livlig krabat därinne! Bra värden denna gång så behövde inte gå vidare och göra NIPT (det fick vi göra med dottern då vi fick 1:74 och eftersom jag bara blivit äldre trodde jag resultatet skulle bli ännu sämre men nejdå). Gissar av bilderna att det är en liten kille men svårt att se såklart.

Blöder fortfarande lite varje dag och i torsdags förra veckan fick jag åka in till gynakuten då jag fick en störtblödning. De kan inte se vad som orsakar blödningarna, ev en irriterad livmodertapp. Så jag får snällt fortsätta åka in på kontroll, segt.

12+5 idag, bf 4 jan.

Svar på tråden Gravid BF Jan 2020