• hangonasec

Gravid BF Jan 2020

Hej! Har vi några nyplussade som jag som väntar barn i januari?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-11 13:39
    Den andra BF Januari 2020 hade stängt sin fb grupp så jag tänkte starta en till oss som inte hann med, ni kan pma mig eran mailadress så lägger jag till er. Jag har den hemlig för att jag inte har gått ut med graviditeten än!

• Svar på tråden Gravid BF Jan 2020
  • hangonasec

Någon som har börjat må illa än? Jag borde vara i 6+4 eller liknande och började må skrutt redan i tisdags, har som tur kvar en massa lergigan från andra barnet

• SyskonSnart
    hangonasec skrev 2019-05-11 11:59:26 följande:

Tack detsamma! Ska bli så himla roligt med en trea, vilket väntar du? 

Jag väntar andra barnet, har en tjej som är född 15. Men det känns som om det är längesen o jag har nästan glömt hur det kändes o vara gravid????????

Känner redan lite illamående, speciellt när jag inte ätit på länge.

Hur mår ni andra?
  • NILE90

Hoppar med här jag också! Plussade i veckan och har BF 16 januari. Denna lilla krabat är väldigt oplanerad, en liten hoppsan ????

Två barn sen tidigare, en född -15 och född -17.

• hangonasec
    NILE90 skrev 2019-05-11 15:56:54 följande:

Hoppar med här jag också! Plussade i veckan och har BF 16 januari. Denna lilla krabat är väldigt oplanerad, en liten hoppsan ????

Två barn sen tidigare, en född -15 och född -17.

Välkommen! Här blir det också tredje, har en född 13 och en 16 ????
  • hangonasec

Är det några som har varit på inskrivningen än? Jag var där i onsdags och har redan fått alla tider till kub, ul, tul och riktat ultraljud. Känns tidigt men smidigt att kunna planera allt på en gång!

• NILE90
    hangonasec skrev 2019-05-11 17:16:34 följande:

Är det några som har varit på inskrivningen än? Jag var där i onsdags och har redan fått alla tider till kub, ul, tul och riktat ultraljud. Känns tidigt men smidigt att kunna planera allt på en gång!

Har inskrivning den 3 juni. 7 juni har vi bokat tid i grannstaden för VUL. Ska då vara i vecka 9.

Får man fråga varför du gör så många ultraljud? Är det något särskilt de ska hålla koll på?
  • hangonasec
    NILE90 skrev 2019-05-11 18:42:57 följande:

Har inskrivning den 3 juni. 7 juni har vi bokat tid i grannstaden för VUL. Ska då vara i vecka 9.

Får man fråga varför du gör så många ultraljud? Är det något särskilt de ska hålla koll på?

I sthlm ingår kub utöver ul och tul i v32 har jag alltid gjort men jag har gått privat innan och inte på vanlig mvc så vet inte om det är därför?

Det som är extra är det riktade ultraljudet för att jag tidigare har gått på cellgifter och immunsupressiva så även om risken är låg så bättre att vara säker än osäker att det inte påverkar bebisen. Jag är inte orolig, inte heller min läkare men det ingår när man har vissa mediciner innan man blir gravid
  • hangonasec

Nu har jag knåpat ihop en fbgrupp ifall ni vill vara med och prata där, den är hemlig så ingen kan se att ni är med i den eller så! Bara att skriva er mail till mig så bjuder jag in :)

• SyskonSnart

En fråga till er som redan fått ert andra barn, såg man er mage fortare vid andra barnet än första?

Svar på tråden Gravid BF Jan 2020