• hangonasec

Gravid BF Jan 2020

Hej! Har vi några nyplussade som jag som väntar barn i januari?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-11 13:39
    Den andra BF Januari 2020 hade stängt sin fb grupp så jag tänkte starta en till oss som inte hann med, ni kan pma mig eran mailadress så lägger jag till er. Jag har den hemlig för att jag inte har gått ut med graviditeten än!

• Svar på tråden Gravid BF Jan 2020
  • hallonpannkaka

Plussade i förrgår, BF runt 21/1 2020 :)

Har två barn sedan tidigare, en flicka född 2008 och en pojke född i sept 2018. 
    Bor i Sthlm (Järfälla). 

Vi försökte få syskon till dottern redan 2011/2012 men det ville sig inte. Jag trodde det berodde på min övervikt, gick ner 45 kg efter en GBP men det funkade ändå inte. Då sökte vi hjälp och jag fick en PCOS-diagnos för ca 2,5 år sedan. Med ägglossningsstimulerande fick vi lillebror som blev en riktig sladdis.
    Nu blev vi dock sugna på en till så att vi har två lite tätare, och det var verkligen sista chansen eftersom jag precis har fyllt 41 (eller rättare sagt så ville jag inte vara äldre när jag fick trean, med PCOS är det mycket lättare att bli gravid när man är äldre). 
    Blev i a f gravid på andra försöket så nu håller vi tummarna för att allt går väl! 

Önskar er alla stort lycka till med era "ärtor"! <3 

• SElisabeth

Hej på er! 

Vad kul att ni redan skapat både en tråd är och en FB-grupp! Precis vad jag hoppades på när jag loggade in här för första gången på flera år för att se om det fanns just en sådan här grupp för oss som väntar bebis i januari. 

Om allt går som det ska väntar vi vårt andra barn i januari :) Enligt appen gick jag in i vecka 6 idag och beräknad BF är 16/1-20. Vi har en dotter sedan tidigare som precis fyllt 3 år (född i april 2016). Jag är 33 år gammal och flyttade nyligen från Stockholm till Höganäs i Skåne. :)

Jag är gärna med i er hemliga FB-grupp om jag får? Ska jag skicka PM med mitt namn till trådstartaren? 

• hangonasec
    SElisabeth skrev 2019-05-17 20:14:47 följande:

Hej på er! 

Vad kul att ni redan skapat både en tråd är och en FB-grupp! Precis vad jag hoppades på när jag loggade in här för första gången på flera år för att se om det fanns just en sådan här grupp för oss som väntar bebis i januari. 

Om allt går som det ska väntar vi vårt andra barn i januari :) Enligt appen gick jag in i vecka 6 idag och beräknad BF är 16/1-20. Vi har en dotter sedan tidigare som precis fyllt 3 år (född i april 2016). Jag är 33 år gammal och flyttade nyligen från Stockholm till Höganäs i Skåne. :)

Jag är gärna med i er hemliga FB-grupp om jag får? Ska jag skicka PM med mitt namn till trådstartaren? 

självklart, det är bara att pma mig!
  • hangonasec
    SElisabeth skrev 2019-05-17 20:14:47 följande:

Hej på er! 

självklart, det är bara att pma mig!
  • Emmlan13

Hej alla!

Nu har vi äntligen plussat efter 3 års försök och tre ivf... Hoppas verkligen det lilla krypet vill stanna nu! ????

• hangonasec
    Emmlan13 skrev 2019-05-19 10:45:12 följande:

Hej alla!

Nu har vi äntligen plussat efter 3 års försök och tre ivf... Hoppas verkligen det lilla krypet vill stanna nu! ????

Stort grattis!
  • Lempius

Jag kanske vågar hoppa in här. Plussade i fredags och bokade första mvc-besöket nyss. Är i vecka 5, planerat, men ändå lite paff. Andra barnet. Med en ny partner. Första barnet blev jag gravid med för nästan exakt 9 år sen, på dagen! Detta är, enligt appen, beräknat bara två dagar senare, 25 jan.

• hangonasec
    Elina85 skrev 2019-05-20 12:00:21 följande:

Hej alla!

Plussade den 25/4 och tror att BF är 1/1 ??

Åh vad kul, tidigt som jag :) hoppa gärna in i fbgruppen!
  • hangonasec
    Lempius skrev 2019-05-20 10:52:55 följande:

Jag kanske vågar hoppa in här. Plussade i fredags och bokade första mvc-besöket nyss. Är i vecka 5, planerat, men ändå lite paff. Andra barnet. Med en ny partner. Första barnet blev jag gravid med för nästan exakt 9 år sen, på dagen! Detta är, enligt appen, beräknat bara två dagar senare, 25 jan.

Grattis!
Svar på tråden Gravid BF Jan 2020