• hangonasec

Gravid BF Jan 2020

Hej! Har vi några nyplussade som jag som väntar barn i januari?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-11 13:39
    Den andra BF Januari 2020 hade stängt sin fb grupp så jag tänkte starta en till oss som inte hann med, ni kan pma mig eran mailadress så lägger jag till er. Jag har den hemlig för att jag inte har gått ut med graviditeten än!

• Svar på tråden Gravid BF Jan 2020
  • lillainna

Glömde skriva i mitt inlägg att jag gärna skulle vilja vara med i fb gruppen :)

• hangonasec
    lillainna skrev 2019-05-25 17:03:42 följande:

Glömde skriva i mitt inlägg att jag gärna skulle vilja vara med i fb gruppen :)

Pma mig din fb-mail så fixar jag det :)
  • Mamma37år

Hej! Jag är en tjej på 37 år. Jag väntar mitt 4:e barn, BF 13/1-20 Har två barn som är 12 & 15 samt en 6 åring. Jag har många tankar kring kub test. Då jag varit yngre när jag fått mina

tidigare barn har det inte varit aktuellt. Men nu snurrar tankarna som aldrig förr.

Är orolig för allt, att få missfall, att ingen bebis finns där ( har dock gjort 4 positiva gravtest) att något är fel. osv. Jag åt starka medeciner när jag blev gravid ( har avslutat min medicinering). Men läkarna har informerat mig om att det finns risk för missbildning. Men vågar inte yttra sig alls då det inte vet något.

Jag känner mig förvirrad samtidigt glad över att vara gravid då oddsen att bli gravid va väldigt små!! Hur ska jag tänka? Vill tro att det fanns en mening med detta. Då mina äggstockar skulle ha Op bort till hösten. Men känner mig vilsen.

• JudaaZ

Hoppar också in här tänkte jag! =)

Plussade 15 Maj och enligt beräkningar har jag BF runt 22-24 Januari om allting går vägen, vilket jag hoppas på.

Symptom började med en sjukskrivning ifrån jobbet med misstänkt magkatarr då jag fick sjukt ont i magen periodvis, men innan jag hann ner till apoteket för att köpa medicin så visade ett test klart och tydligt positivt.

Nu har jag sedan dess haft extrem molvärk (under tiden jag borde haft mens) som avtagit en hel del, extremt ömma & svullna bröst, dom har vuxit typ en storlek och är stenhårda, yr, kaffet smakar skit, extremt känsligt luktsinne, illamående till och från, meeeen! Det jobbigaste av allt, som jag undrar om någon av er känner igen?

Känner sån fruktansvärd olust till mat.
    Allt jag tyckt om, gillat, eller verkligen älskat, faller mig inte i smaken.
    Småhungrig och illamående hela tiden men kan inte komma på någonting som är liksom "owh, detdär är riktigt gott, det vill jag äta", det enda som i princip är lockande, är den där råa, snuskiga köttfärsen i kylskåpet, som ser så jäkla lockande ut att jag bara vill trycka i mig, vilket jag givetvis inte gör, men alltså,..
    Jag älskar mat, verkligen älskar det, men nu känner jag ingen lust alls till en endaste jäkla maträtt, någon mer?

• Idaa86

Hej!

Beräknad fl den 19e januari här. Om. Nu. Allt. Går. Vägen.

Har en dotter på snart fyra år och ett MA och MF efter henne. Man går liksom bara å väntar på den där blödningen och kan inte alls slappna av. Försöker helt enkelt att inte tänka så mycket på det. Ska på inskrivning på onsdag och tänkte kolla om man kan boka in ett vul innan kub. Även fast jag egentligen inte vågar..

• Emmissss

Hej på er!

BF 13 januari, går in i vecka 9 imorgon, mådde kanon första veckorna men nu i vecka 8 har jag varit orkeslös, illamående på efm & allmänt trött.

Hur mår ni???

• MissHoneypenny
    Emmissss skrev 2019-06-02 15:24:11 följande:

Hej på er!

BF 13 januari, går in i vecka 9 imorgon, mådde kanon första veckorna men nu i vecka 8 har jag varit orkeslös, illamående på efm & allmänt trött.

Hur mår ni???

Hej alla! Jag är 33, bor i Stockholm och väntar andra barnet (5:e graviditeten)

Går också in i vecka 9 imorgon (BF 12/1) och känner igen mig i att tröttheten, illamåendet och tyvärr även nedstämdheten kom som ett brev på posten för nån vecka sen. Så tufft alltså... vill bara sova, sova, sova.

Har en son på drygt 2 år och det här plusset är väldigt efterlängtat då vi fick ett tufft MA i höstas. Var på VUL i vecka 7 för att kolla att graviditeten satt rätt (har haft utomkveds tidigare och opererat ut en äggledare). Fick se ett pickande hjärta och nu hoppas jag så mycket att det ska gå vägen <3

Håller alla tummarna i världen för våra små frön! Och hoppas orken och glädjen kommer tillbaka snart :) följs gärna åt här på FL!
  • Musetti

Jag var på ultraljud privat idag då jag haft bruna flytningar i en vecka och oroat mig till max. Då jag inte haft ont jag dock inte åka in till gyn-akuten då jag sannolikt skulle bli väldigt lågprioriterad.

Och där låg en knubbig böna med hjärta som tickade på så fint! Blev så lättat att jag började gråta, haha. Början till ben och armar syntes så tydligt.

Blev tillbakaflyttad två dagar till 9+1 (som oxå stämmer bättre med min cykel) så nu är beräknad bf den 5 januari.

Svar på tråden Gravid BF Jan 2020