• hangonasec

Gravid BF Jan 2020

Hej! Har vi några nyplussade som jag som väntar barn i januari?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-11 13:39
    Den andra BF Januari 2020 hade stängt sin fb grupp så jag tänkte starta en till oss som inte hann med, ni kan pma mig eran mailadress så lägger jag till er. Jag har den hemlig för att jag inte har gått ut med graviditeten än!

• Svar på tråden Gravid BF Jan 2020
  • Tripp

josefi­ina:

Sjukskriva sig? What? Bara sådär? Ja alltså det är ris och ros med min bm, se tråden "förlossningsrädsla" under kategori "första barnet" om du vill kika in. Jag har börjat förstå att det gäller att inte ge sig tills man känner sig hjälpt. Har själv  problem med det eftersom jag är typen som inte vågar strida, men sen försöker jag tänka numera att det gäller ju inte bara mig längre. Glad Har en liten som behöver en röst också!

• josefiina
    Tripp skrev 2019-06-28 08:10:34 följande:

josefi­ina:

Sjukskriva sig? What? Bara sådär? Ja alltså det är ris och ros med min bm, se tråden "förlossningsrädsla" under kategori "första barnet" om du vill kika in. Jag har börjat förstå att det gäller att inte ge sig tills man känner sig hjälpt. Har själv  problem med det eftersom jag är typen som inte vågar strida, men sen försöker jag tänka numera att det gäller ju inte bara mig längre. Har en liten som behöver en röst också!

Ja inga frågor, den gången hade jag ju bara vätskebrist. Jag är inte orolig av mig men klart jag hade frågor som förstföderska. Hon svarade som att hon talade till ett barn och jag tyckte mig kännas dum som hade undrat. Hon är väl inte riktigt min dröm bm men hon gör sitt jobb i övrigt och på landet får man gilla läget.
  • lonelygirl92
    Emmissss skrev 2019-06-28 07:06:25 följande:

Samma här! Vilken vecka är du i? Fick svar från de första proverna från inskrivningen. Hade järnvärde på 24 (20-60) så ska redan börja äta järntabletter då det var väldigt lågt så tidigt i graviditeten. Hade även UVI... Hoppas man blir piggare snart! Trodde aldrig man kunde bli såhär trött mitt i sommaren.

Här är en till med lågt järnvärde och UVI, krya på dig så får vi nog må bättre snart! Kram
  • hangonasec

Hej tjejer! Nu har jag gått igenom alla pm, kolla er fb för inbjudan eller er inbox här om jag har svarat om mer info

• MammaPolly

Hej tjejer!

Jag är just nu såå orolig!

Jag är nu enligt tidigt ul i v.8+6.

I torsdags kväll hade jag en liten blödning (efter att ha använt svampmedel) och nu känner jag min inte gravid längte!

Tog ett gravtest, tänkte att det skulle lugna men det gjorde det INTE! Visst visar det positivt men inte alls så starkt som för några veckor sen!

Ååå... jag vet inte vad jag ska göra!

Kan någon ge mig råd, vad ska jag göra? Jag kan inte bara sitta och vänta!

Kan man åka till gynakuten för det här bara?

• Maria och Chris
    Tjoddan skrev 2019-06-26 22:22:33 följande:

Jag har två akuta snitt sedan innan och nu sista gången (för elva månader sedan) sprack livmodern i samband med förlossningen och jag fick akutsnittas. Denna gången låter dom mig inte gå så långt så jag går in i värkarbete själv utan planerar snitt innan. Dom andra graviditeterna har barnen kommit i v.37 och 38 nämligen.

Jag känner mig tillfreds med ett planerat snitt och tänker att det säkert blir ?lugnare? då. :)

Tiden går så fort nu men samtidigt längtar man efter nr 4 :)

Okej, ja det blir säkert bra =) stor längtar tills man får se den lilla. Ska på tidigt ul på tisdag=)
  • Tripp
    MammaPolly skrev 2019-06-29 10:20:15 följande:

Hej tjejer!

Jag är just nu såå orolig!

Jag är nu enligt tidigt ul i v.8+6.

I torsdags kväll hade jag en liten blödning (efter att ha använt svampmedel) och nu känner jag min inte gravid längte!

Tog ett gravtest, tänkte att det skulle lugna men det gjorde det INTE! Visst visar det positivt men inte alls så starkt som för några veckor sen!

Ååå... jag vet inte vad jag ska göra!

Kan någon ge mig råd, vad ska jag göra? Jag kan inte bara sitta och vänta!

Kan man åka till gynakuten för det här bara?

Ring gynak. för råd om hur du ska göra. Vad det gäller graviditetssymptom var jag också nojig när det plötsligt var uppehåll på 1-2 dagar, men det är fullt normalt enligt min bm. Kroppen vilar lite emellan symptomen ibland kanske kan man tänka. :)
  • MammaPolly
    Tripp skrev 2019-06-29 11:50:26 följande:

Ring gynak. för råd om hur du ska göra. Vad det gäller graviditetssymptom var jag också nojig när det plötsligt var uppehåll på 1-2 dagar, men det är fullt normalt enligt min bm. Kroppen vilar lite emellan symptomen ibland kanske kan man tänka. :)

Ringde och fick höra att om jag åker in kommer jag vara väldigt lågt prioriterad så jag får snällt vänta till måndag då jag kan få akuttid.

Men hon förstod iallafall min oro så det var ju skönt
  • Malkarls

Hej alla och grattis!

Jag är gravid med första barnet och har beräknad BF i slutet på januari :) vi var och såg ett litet hjärta slå på tidigt ultraljud i vecka 8, så underbart. Nu vill man ju bara att första trimestern ska passera så att man kan slappna av lite.

Finns det något Facebook grupp? I så fall är jag jättegärna med om den är hemlig (vi har bara berättat för närmsta familjen än så länge)

• hangonasec
    Malkarls skrev 2019-07-05 13:06:11 följande:

Hej alla och grattis!

Jag är gravid med första barnet och har beräknad BF i slutet på januari :) vi var och såg ett litet hjärta slå på tidigt ultraljud i vecka 8, så underbart. Nu vill man ju bara att första trimestern ska passera så att man kan slappna av lite.

Finns det något Facebook grupp? I så fall är jag jättegärna med om den är hemlig (vi har bara berättat för närmsta familjen än så länge)

Hej! Jag har svarat på ditt pm :)
  • Mee

Hej!

Grattis till alla :)

Väntar min 3a och är i vecka 13+2, är beräknad 18 januari :)

Såg att ni har en fb grupp. Är det ?försent? att vara med i den eller får man gå med? :)

• hangonasec
    Mee skrev 2019-07-16 20:47:06 följande:

Hej!

Grattis till alla :)

Väntar min 3a och är i vecka 13+2, är beräknad 18 januari :)

Såg att ni har en fb grupp. Är det ?försent? att vara med i den eller får man gå med? :)

Pma mig din mailadress kopplad till fb :)
  • Mee
    hangonasec skrev 2019-07-16 21:05:28 följande:

Pma mig din mailadress kopplad till fb :)

Fått mitt meddelande? :)
Svar på tråden Gravid BF Jan 2020