Tripp skrev 2019-06-28 07:13:09 följande:
Det är svårt det där med att äta sånt man inte är sugen på. Jag är inte sugen på kött för det mesta & det känns jättekonstigt när jag gillar det i vanliga fall. Sen är jag lite yr & var bekymrad när mitt blodtryck gick ner till 109 / 70, men fick förklarat att det blir så i början för alla. Riktigt stort drop neråt tycker jag! Hade 120 / 80 innan grav.
Ser du till att få i dig vätska? Det kan vara en faktor och påverka och ge lågt blodtryck. Det lärde min mamma mig efter yrselanfall förra grav. Nu dricker jag regelbundet och har mått bra. Om det nu beror på det.
Tripp skrev 2019-06-28 07:37:57 följande:
Ja, jag försöker dricka mer vatten men det kanske inte är tillräckligt. Det borde däremot vara en jätteskillnad eftersom jag drack hemskt mycket kaffe innan jag blev gravid och nu är det ju utbytt mot vatten. Men sen är jag ganska lång också (177) så det påverkar såklart också. Försvinner inte yrseln så ska jag testa stödstrumpor också, fick det rådet av min bm.
Alla tips är tacksamma. Låter som du har en bra BM min sa bara att det var att sjukskriva sig utan att ge råd.