• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-16 11:26:40 följande:

Så svårt det där. Men vad starkt gjort att du har gett upp dina ex när du har förstått att barn inte är deras grej. Ok då förstår jag mer gällande ditt ultimatum. Men vad härligt att ni äntligen är på samma bana. Ändå härligt att få längta tillsammans efter barn. Oavsett hur historian innan har varit.

Tack men det blev inget pluss. Jag lyckades glömma i går och hade gått på toa när jag kom på att jag skulle testat. Snacka om att vara trött ;) Men i morse tog jag ett negativt test. Ringde faktiskt och pratade med en barnmorska i går som antydde att det kunde ha varit ett tidigt missfall. Men nu är vi redo för nästa försök. Hoppas så att ägglossningen kommer som vanligt. Så nu får vi följas åt här i tråden ändå :)

Det är ju verkligen en fördel att känna äl-smärtan när man försöker. Dock kan den smärtan vara överjäklig. Men du har också äl i slutet av mån? Eller du hade kanske BIM några dagar före mig förresten. Hur lång tid tog det för kroppen att bli som vanligt med äl efter missfallet?

Jag har också tydliga känningar av äl men jag tar nog och använder resterande tester den här månaden. Är inne på min andra mån nu med tempning. Så äl-tester är kanske lite onödigt i fortsättningen.

Långa svar det blir här :)

Ja, nånstans tänker jag att det var meningen att jag skulle få vänta tills nu med barn, så jag hann träffa rätt person för att verkligen kunna göra det Tillsammans :)

Jag känner av min äl lagom mycket. Det går aldrig att missta sig, men jag behöver inte värktabletter för att stå ut. Skönt att känns att kroppen fungerar tycker jag.

Har trolig äl den 25/10, om min cykel är som den ska efter MF. Jag blödde i 10-12 dagar, och fick äl 3 veckor efter MF. Så ändå snabb återhämtning av kroppen. Känner mig precis som vanligt nu.. bim 7/11 :)

Ja jag började tempa i våras, men hann bara 1 månad innan jag blev gravid. Så denna månad är andra månaden. Men kan ju liks gärna använda testerna jag har kvar, varför inte när jag ändå köpt dom...

Hoppas på oss alla i nov!!
  • Onlyme86
    Jojjans skrev 2018-10-16 12:23:54 följande:

Ja, nånstans tänker jag att det var meningen att jag skulle få vänta tills nu med barn, så jag hann träffa rätt person för att verkligen kunna göra det Tillsammans :)

Jag känner av min äl lagom mycket. Det går aldrig att missta sig, men jag behöver inte värktabletter för att stå ut. Skönt att känns att kroppen fungerar tycker jag.

Har trolig äl den 25/10, om min cykel är som den ska efter MF. Jag blödde i 10-12 dagar, och fick äl 3 veckor efter MF. Så ändå snabb återhämtning av kroppen. Känner mig precis som vanligt nu.. bim 7/11 :)

Ja jag började tempa i våras, men hann bara 1 månad innan jag blev gravid. Så denna månad är andra månaden. Men kan ju liks gärna använda testerna jag har kvar, varför inte när jag ändå köpt dom...

Hoppas på oss alla i nov!!

Jag tror likadant. Det finns en mening :)

Verkligen snabb återhämtning av kroppen. Då är det bara att invänta nu och hoppas att det tar sig :)

Jajamän! Vi får se fram emot många plus här i tråden.
  • Johannamari

Någon här inne som testar Rosenrot? 

Första dagen på mens för mig idag, så har precis startat med rosenrot. Läst en hel del positiva historier så nu blir det en chansning fram till ÄL. 

• Jojjans

Alla ni som testar rosenrot och munkpeppar och andra preparat. Har ni försökt väldigt länge och inte lyckats? Har ni stenkoll på era cykler och vet att något inte fungerar som det ska, och en tanke med vad preparaten ska förbättra/hjälpa till med?

Blir nyfiken eftersom det verka är så otroligt vanligt. Även bland folk som enligt vården inte har svårt att bli gravida.

• Jojjans
    Jojjans skrev 2018-10-16 16:55:36 följande:

Alla ni som testar rosenrot och munkpeppar och andra preparat. Har ni försökt väldigt länge och inte lyckats? Har ni stenkoll på era cykler och vet att något inte fungerar som det ska, och en tanke med vad preparaten ska förbättra/hjälpa till med?

Blir nyfiken eftersom det verka är så otroligt vanligt. Även bland folk som enligt vården inte har svårt att bli gravida.

Inser att jag lät lite ifrågasättande. Menar inte så. Utan är genuint nyfiken. Hade ingen aning om att folk jobbar så hårt med olika metoder/preparat/tillskott osv, utöver att bara ligga på rätt tillfälle. Är uppriktigt fascinerad :)
  • Canary

Tror att jag precis lyckades få spökpositivt på ÄL-test!

Efter tomma ringar i typ en vecka inkl imorse så testade jag nu på eftermiddagen och fick fast gubbe. Tidigare cykler har jag antingen fått blinkande gubbe en dag och sen fast gubbe redan samma dag, eller bara blinkande gubbe i massa dagar tills jag slutade testa.

Clearblue säger att man kan få falskt positivt om man testar på eftermiddagen utan att ha fått blinkande med morgonurin innan. Men jag kunde självklart inte hålla mig.

Aja, vi ligger väl på då, försöker få till det i några dar nu och sen typ varannan fram till BIM... kan väl inte skada.

Nån annan som har/har indikationer på äl nu?

• Canary
    Jojjans skrev 2018-10-16 18:36:30 följande:

Inser att jag lät lite ifrågasättande. Menar inte så. Utan är genuint nyfiken. Hade ingen aning om att folk jobbar så hårt med olika metoder/preparat/tillskott osv, utöver att bara ligga på rätt tillfälle. Är uppriktigt fascinerad :)

Jag har ätit bidrottninggelé nu, vilket är märkligt eftersom jag bryr mig mycket om vetenskaplig evidens i vanliga fall och det finns ingen evidens på att bdg skulle vara allmänt fertilitetshöjande vad jag vet. Men jag är obsessed med att bli gravid nu...
  • Em0ma
    Canary skrev 2018-10-16 18:54:54 följande:

Tror att jag precis lyckades få spökpositivt på ÄL-test!

Efter tomma ringar i typ en vecka inkl imorse så testade jag nu på eftermiddagen och fick fast gubbe. Tidigare cykler har jag antingen fått blinkande gubbe en dag och sen fast gubbe redan samma dag, eller bara blinkande gubbe i massa dagar tills jag slutade testa.

Clearblue säger att man kan få falskt positivt om man testar på eftermiddagen utan att ha fått blinkande med morgonurin innan. Men jag kunde självklart inte hålla mig.

Aja, vi ligger väl på då, försöker få till det i några dar nu och sen typ varannan fram till BIM... kan väl inte skada.

Nån annan som har/har indikationer på äl nu?

Tror också jag har ÄL idag :D, inga tester tagna och känns lite sent att ta ett för skojs skull, har stickor hemma som jag fick när en kompis blev gravid. Men har känningar i magen och den är planerad nu i dagarna. Så nu ligger vi också i ;D
  • gummsanmadde
    Em0ma skrev 2018-10-16 20:36:39 följande:

Tror också jag har ÄL idag :D, inga tester tagna och känns lite sent att ta ett för skojs skull, har stickor hemma som jag fick när en kompis blev gravid. Men har känningar i magen och den är planerad nu i dagarna. Så nu ligger vi också i ;D

Jag tror jag hade ägglossning igår, haft ont i tjejmagen i par dagar å igår fick jag ont till höger om tjejmagen och höll i några timmar. Så jag gissar att ägget släppte då, eller försökte, vem vet. Jag skulle enligt app ha på lördag, men min kropp styrs inte efter en app :D hehe.. "vuxenkramas" varannan dag sen mensen slutade, så det blev igår kväll å så få om jag kan få i mannen i sängen ikväll hehe..

Hur ofta "vuxenkramas" ni, läser över allt å känns som det är delade åsikter om varje dag å varannan dag.
  • fian82

Hoppar med här :)
    Mensen kom tyvärr igår, två dagar sent så nu blir det nya tag igen..
    BIM 14/11 Känns som en evighet dit.
    Nu testar vi också med både Folsyra/Zink för sambon, rosenrot och bisolvon för mig :)) Ska bli spännande. 

Lycka till alla! <3

Svar på tråden Vi som har BIM november 18