• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • MaalinJ

Efter att ha försökt i 21 månader med bara en fungerande äggstock, pcos och troligtvis endmetrios kom. Äntligen vår morgon också. Man har pendlat mellan hopp å förtvivlan så många gånger men idag plussade vi på BIM+2

Känns overkligt och vi är fortfarande i chock och kommer nog vara ett tag framöver.

Lycka till och fortsätt att kämpa alla ni andra där ute! Dom här nästan 2 åren har varit en otroligt tuff resa med mycket känslor och tårar och det är svårt att fortsätta att blicka framåt och fortsätta att kämpa när man bara månad efter månad får negativt. Jag tänker på er <3

• Lala90
    MaalinJ skrev 2018-11-30 09:28:00 följande:

Efter att ha försökt i 21 månader med bara en fungerande äggstock, pcos och troligtvis endmetrios kom. Äntligen vår morgon också. Man har pendlat mellan hopp å förtvivlan så många gånger men idag plussade vi på BIM+2

Känns overkligt och vi är fortfarande i chock och kommer nog vara ett tag framöver.

Lycka till och fortsätt att kämpa alla ni andra där ute! Dom här nästan 2 åren har varit en otroligt tuff resa med mycket känslor och tårar och det är svårt att fortsätta att blicka framåt och fortsätta att kämpa när man bara månad efter månad får negativt. Jag tänker på er <3

Jag blev alldeles tårögd och SÅ lycklig i själen av detta, jag har följt er ett tag och hoppats så. Finner inga ord just nu, rätt häftigt att man kan känna så för en egentligen helt okänd människa.. Äntligen! Ett jättestort grattis till er!! <3 <3
  • DoriaP

Stor stort grattis !!
  • MaalinJ
    Lala90 skrev 2018-11-30 09:33:14 följande:

Jag blev alldeles tårögd och SÅ lycklig i själen av detta, jag har följt er ett tag och hoppats så. Finner inga ord just nu, rätt häftigt att man kan känna så för en egentligen helt okänd människa.. Äntligen! Ett jättestort grattis till er!! <3 <3

Men åh tack!! <3

Det känns som sagt overkligt. Känns som en dröm. Jag misstänkte verkligen inte ens att jag va gravid. Jag skulle spolas på kliniken efter den här mensen å va så jädrans förbannad över att mensen inte dök upp!!! Det kommer nog ta en stund innan vi förstår å kan glädjas på riktigt.

Hur går det för er? Hur länge har ni försökt?
  • MaalinJ
    DoriaP skrev 2018-11-30 09:36:28 följande:

Stor stort grattis !!

Tack så jätte mycket!! :)
  • DoriaP
    MaalinJ skrev 2018-11-30 09:49:44 följande:

Men åh tack!! <3

Det känns som sagt overkligt. Känns som en dröm. Jag misstänkte verkligen inte ens att jag va gravid. Jag skulle spolas på kliniken efter den här mensen å va så jädrans förbannad över att mensen inte dök upp!!! Det kommer nog ta en stund innan vi förstår å kan glädjas på riktigt.

Jag har inte heller fattat det ännu. Väntar bara på en blödning. Kommer nog ta ungefär 9 månader innan jag fattar det är sant ????.
  • Jagerika

Jag blir så glad när jag ser detta inlägg! <3 har själv försökt i 1 år nu och förstår din förtvivlan som äntligen är över!! Stort stort grattis Malin! Fy fan vad roligt :D<3
  • MaalinJ
    Jagerika skrev 2018-11-30 11:54:58 följande:

Jag blir så glad när jag ser detta inlägg! <3 har själv försökt i 1 år nu och förstår din förtvivlan som äntligen är över!! Stort stort grattis Malin! Fy fan vad roligt :D<3

Åh tack så mycket!! Det känns ju bara ännu längre bort när man försökt så länge. Jag är fortfarande i chock. Tror inte alls på detta. Kommer fortsätta att ta testerna vi har hemma här varje dag nu framöver tills dom är slut. Har inte ringt kliniken idag. Vi tänkte ta helgen till att lugna ner oss och förmodligen förstå detta bättre snart så jag får ringa dom nästa vecka.

Det är så jobbigt när man försöker så länge. Har ni tagit hjälp? Fortsätt att kämpa! Jag vet att det är svårt å den här resan har varit bland det värsta i mitt liv. Fy vilka känslor man har varit med om. Nu känns det som att vi äntligen kanske kan få slappna av å börja leva igen. Ja när vi har förstått det förstås :D
  • Lala90
    MaalinJ skrev 2018-11-30 09:49:44 följande:

Men åh tack!! <3

Jag kan inte ens föreställa mig känslan, det är ju helt galet! Vilken fantastisk solskenshistoria <3 jag håller tummarna för er nu, fasen vad ni är värd detta efter allt slit! Och jag ska ta med mig er historia när jag tänker på detta eviga barnaskapande och när tålamodet tryter, hehe :)

Vi är på försök 7 nu, så det känns nästan skamligt att gnälla :( inväntar bim på torsdag, men har inga känningar alls. Försöker att inte tänka på det men du vet hur det är.. :D
  • MaalinJ
    Lala90 skrev 2018-12-01 22:29:21 följande:

Jag kan inte ens föreställa mig känslan, det är ju helt galet! Vilken fantastisk solskenshistoria <3 jag håller tummarna för er nu, fasen vad ni är värd detta efter allt slit! Och jag ska ta med mig er historia när jag tänker på detta eviga barnaskapande och när tålamodet tryter, hehe :)

Vi är på försök 7 nu, så det känns nästan skamligt att gnälla :( inväntar bim på torsdag, men har inga känningar alls. Försöker att inte tänka på det men du vet hur det är.. :D

Nej det är en så mäktig känsla. Man har planerat allt tyst i sitt huvud så länge, barnrum, vagn, barnsaker, namn osv men man har ju inte riktigt vågat gå in på allt för man va så rädd för att man aldrig skulle få uppleva det. Nu längtar man ju så mycket till att kunna berätta det. Men först måste vi förstå detta själva sen kommer vi nog försöka njuta av det i hemlighet innan vi berättar det för alla nära. Men sen får man ju se hur länge man kan hålla det hemligt å hålla masken för alla. Det beror ju helt på hur jag kommer att må nu med alla symtom.

Nej det är absolut inte skamligt att klaga. 7 månader är länge när man aktivt försöker. Det är ju trots allt bara en gång i månaden som man kan bli gravid på å alla dom dagarna där imellan blir så långa när det är det enda man tänker och fokuserar på.

Om ni vill å känner er redo sen för att söka hjälp så tycker jag verkligen att ni ska göra det. Jag ångrar så att vi inte tog hjälp tidigare än vad vi gjorde. Nu lyckades vi visserligen själva ändå. Men jag blev ändå lugnare i själen när vi påbörjade en utredning och fick hjälp. Det kändes som att någonting hände å det va skönt att kunna prata med dom som faktiskt har en möjlighet att hjälpa en. Vet inte vad dom har för regler hos er men här där vi bor behövde man bara ha försökt i 6 månader innan man blev erbjuden hjälp.

Finns inga tröstande ord just nu när man befinner sig i den känslomässiga bergodalbanan men för mig hjälpte det iallafall att få se å läsa om dom som lyckats få barn efter många om och men :) <3
  • Canary

Nu kom mensen så jag måste försöka leta upp en januaritråd! Lycka till ni som ev finns kvar här!

Svar på tråden Vi som har BIM november 18