• MaalinJ

Vi som har BIM november 18

Hej allihopa!

BIM ca 25/11 här.

November är en förväntansfull månad för oss. Vi har precis startat en utredning och får hjälp av en klinik för att lyckas till en graviditet efter att vi har försökt i snart 2 år. Nästa vecka så ska jag göra min första spolning och bli behandlad för att stimulera min ägglossning. Efter vår senaste undersökning visade det sig att min mans spermier inte hade några avvikelser men att jag bara har en fungerande äggstock.

Så nu hoppas vi att spolningen gör susen och att vi kanske kan få uppleva ett pluss snart!!

Någon annan här inne som har försökt länge? Någon som har påbörjat eller gjort en utredning nyligen?

Stor kram till er alla där ute

• MaalinJ
    lw12 skrev 2018-10-28 11:11:11 följande:

Hoppar över från oktobertråden då mensen kom idag. Det här blir försök nr 5 för oss. BIM 23/11.

1/11Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87, minnie768

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte

5/11 mimmisen1991, Emmas92

7/11 Incognita, CE

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

12/10 Missempi

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fia

14/11 mangon

15/11 saraholm, April2

16/11 SofieElise

17/11 Clemmentina

19/11 JohannaLi, Evi 82

20/11 idaisraelsson

21/11 Sara11, NervösaNatta

22/11 väntarpåplusset

23/11 Miichaella, lw12

24/11 Persi91

25/11 Malin99

26/11 Mia86a

• MaalinJ

I fredags natt började det komma lite lite brunt på pappret precis som det brukar göra någon dag innan mens. Det kom inte mer under natten utan fortsatte hela lördagen med att det bara kom lite på pappret. Satte på mig en binda under söndagen å det blev bara lite brunt å lite blodiga "strimlor" imellanåt när jag torkade mig. Nu idag måndag så finns ingenting.

Vad fasen är detta? Jag har pcos och så här blev det sist mensen försvann i 8 månader.. Ska ju göra min första spolning efter mensen så vi väntar bara på den!!

Fan blir så trött alltså. Orkar inte med detta längre.

Gravtestet va negativt igår.

• MaalinJ
    Canary skrev 2018-10-29 18:47:37 följande:

Känner verkligen med dig!!!

Kämpa!

Åh tack. Hela det här 1,5 åren har bara handlat om mens, äl och negativa tester. Är så trött på det här å vill bara leva normalt igen :(
  • MaalinJ
    Clemmentina skrev 2018-10-29 22:19:43 följande:

Det kan inte ha varit en nidblödning? Testa igen om några dagar om mensen inte kommer.

Men känner igen mig. Så frustrerande när kroppen inte funkar. Själv är jag på dag 10 med mens.

Åh ja vi hade blivit så lyckliga om det skulle varit det men jag tror inte det. Jag har bara en fungerande äggstock så jag tror inte jag hade äl den här gången. :(

Jobbigt att ha mens i 10 dagar. Jag brukar också blöda länge men det brukar bara komma mycket i ca 3-4 dagar. Undra hur länge man ska orka? Känner mig så ledsen ikväll och ensam.
  • MaalinJ
    Jojjans skrev 2018-10-30 06:52:09 följande:

Jag har läst att om en äggstock inte fungerar så tar den andra helt över produktionen. Att det bara är när man har två som dom turas om.

Varför tror du att du inte hade äl?

Jasså är det så? Det nämnde inte läkaren något om. Ska fråga honom om det.

Jag har inte äl varje månad. Det kan bero på min pcos men jag trodde också att det kunde bero på att att jag bara har en äggstock.
  • MaalinJ
    Clemmentina skrev 2018-10-30 07:58:00 följande:

Fy sjutton, känner med dig. Du är inte ensam! <3

Apropå äggstock har jag också bara en som fungerar. Kanske blöder jag så här länge för att ägglossning har uteblivit!?

Har du sökt hjälp för att få igång ägglossningen?

Ja jag vet faktiskt inte hur det fungerar. Jag fick bara veta det för några veckor sedan på min senaste undersökning av gyn läkaren.

Vi är under utredning båda två. Eller ja, nu är det väll bara "jag" som behandlas eftersom min man är fullt fungerande. Jag skulle få någon medicin till å börja med nu efter min spolning :) det fanns en del att testa sa dom under vårt parsamtal nu i oktober. Vi har försökt sen feb - 17 men under flera månader hade jag varken mens eller. Äl så min läkare ställde om livmodern på mig å efter det gick jag en cykel på 26-28 dagar och äl tillbaka. Nu börjar dock cykeln bli runt 32 dagar igen så jag vet inte vad som händer riktigt.

Har du fått hjälp? Hur länge har ni försökt?
  • MaalinJ

Hej allihopa.

En liten uppdatering från mig :)

Jag har nytt BIM den 29 November. Jag skulle göra min första spolning nu efter mensen som kom den 1 November men pga att min man har varit med i en trafik olycka så har det varit lite annat här hemma så vi hade inte möjlighet att boka in en spolning nu i veckan eftersom det har varit tusen andra läkarbesök.

Det va synd för jag va verkligen så förväntansfull inför kommande ägglossning! Men vi kommer troligtvis inte kunna ha sex på ett tag ändå.

Spolningen planeras att göras i december istället efter nästa mens så jag hoppar därför över till dec tråden :)

Lycka till till er alla andra som har BIM den här månaden :) stor kram från oss <3

• MaalinJ
    saijda skrev 2018-11-17 12:29:34 följande:

Jag ser kanske ett ytterst svagt streck... men vågar inte hoppas. Så därför tror jag det är negativt :(

Bifogar bild som jag tog nyss... vad tror ni?

Har bara dålig erfarenhet av dessa tester tyvärr. Alldeles för många gången har det varit 2 streck men ändå negativt :/. Köpt ett digitalt testa tidigt. Då du ett säkert svar.

Lycka till
  • MaalinJ

Efter att ha försökt i 21 månader med bara en fungerande äggstock, pcos och troligtvis endmetrios kom. Äntligen vår morgon också. Man har pendlat mellan hopp å förtvivlan så många gånger men idag plussade vi på BIM+2

Känns overkligt och vi är fortfarande i chock och kommer nog vara ett tag framöver.

Lycka till och fortsätt att kämpa alla ni andra där ute! Dom här nästan 2 åren har varit en otroligt tuff resa med mycket känslor och tårar och det är svårt att fortsätta att blicka framåt och fortsätta att kämpa när man bara månad efter månad får negativt. Jag tänker på er <3

• MaalinJ
    Lala90 skrev 2018-11-30 09:33:14 följande:

Jag blev alldeles tårögd och SÅ lycklig i själen av detta, jag har följt er ett tag och hoppats så. Finner inga ord just nu, rätt häftigt att man kan känna så för en egentligen helt okänd människa.. Äntligen! Ett jättestort grattis till er!! <3 <3

Men åh tack!! <3

Det känns som sagt overkligt. Känns som en dröm. Jag misstänkte verkligen inte ens att jag va gravid. Jag skulle spolas på kliniken efter den här mensen å va så jädrans förbannad över att mensen inte dök upp!!! Det kommer nog ta en stund innan vi förstår å kan glädjas på riktigt.

Hur går det för er? Hur länge har ni försökt?
  • MaalinJ
    DoriaP skrev 2018-11-30 09:36:28 följande:

Stor stort grattis !!

Tack så jätte mycket!! :)
  • MaalinJ
    Jagerika skrev 2018-11-30 11:54:58 följande:

Jag blir så glad när jag ser detta inlägg! <3 har själv försökt i 1 år nu och förstår din förtvivlan som äntligen är över!! Stort stort grattis Malin! Fy fan vad roligt :D<3

Åh tack så mycket!! Det känns ju bara ännu längre bort när man försökt så länge. Jag är fortfarande i chock. Tror inte alls på detta. Kommer fortsätta att ta testerna vi har hemma här varje dag nu framöver tills dom är slut. Har inte ringt kliniken idag. Vi tänkte ta helgen till att lugna ner oss och förmodligen förstå detta bättre snart så jag får ringa dom nästa vecka.

Det är så jobbigt när man försöker så länge. Har ni tagit hjälp? Fortsätt att kämpa! Jag vet att det är svårt å den här resan har varit bland det värsta i mitt liv. Fy vilka känslor man har varit med om. Nu känns det som att vi äntligen kanske kan få slappna av å börja leva igen. Ja när vi har förstått det förstås :D
  • MaalinJ
    Lala90 skrev 2018-12-01 22:29:21 följande:

Jag kan inte ens föreställa mig känslan, det är ju helt galet! Vilken fantastisk solskenshistoria <3 jag håller tummarna för er nu, fasen vad ni är värd detta efter allt slit! Och jag ska ta med mig er historia när jag tänker på detta eviga barnaskapande och när tålamodet tryter, hehe :)

Vi är på försök 7 nu, så det känns nästan skamligt att gnälla :( inväntar bim på torsdag, men har inga känningar alls. Försöker att inte tänka på det men du vet hur det är.. :D

Nej det är en så mäktig känsla. Man har planerat allt tyst i sitt huvud så länge, barnrum, vagn, barnsaker, namn osv men man har ju inte riktigt vågat gå in på allt för man va så rädd för att man aldrig skulle få uppleva det. Nu längtar man ju så mycket till att kunna berätta det. Men först måste vi förstå detta själva sen kommer vi nog försöka njuta av det i hemlighet innan vi berättar det för alla nära. Men sen får man ju se hur länge man kan hålla det hemligt å hålla masken för alla. Det beror ju helt på hur jag kommer att må nu med alla symtom.

Nej det är absolut inte skamligt att klaga. 7 månader är länge när man aktivt försöker. Det är ju trots allt bara en gång i månaden som man kan bli gravid på å alla dom dagarna där imellan blir så långa när det är det enda man tänker och fokuserar på.

Om ni vill å känner er redo sen för att söka hjälp så tycker jag verkligen att ni ska göra det. Jag ångrar så att vi inte tog hjälp tidigare än vad vi gjorde. Nu lyckades vi visserligen själva ändå. Men jag blev ändå lugnare i själen när vi påbörjade en utredning och fick hjälp. Det kändes som att någonting hände å det va skönt att kunna prata med dom som faktiskt har en möjlighet att hjälpa en. Vet inte vad dom har för regler hos er men här där vi bor behövde man bara ha försökt i 6 månader innan man blev erbjuden hjälp.

Finns inga tröstande ord just nu när man befinner sig i den känslomässiga bergodalbanan men för mig hjälpte det iallafall att få se å läsa om dom som lyckats få barn efter många om och men :) <3
Svar på tråden Vi som har BIM november 18