• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Tirin

BIM närmar sig med snigelsteg (lördag 24e) är i valet och kvalet, hade tänkt hålla mig till BIM men nu börjar testomanen i mig hetsa om att ta ett testa tidigt test på torsdag (äl+11, BIM-2), vad tycker ni? Om det är negativt med testa tidigt då så borde det ju vara ett "säkert" resultat?

• saijda
    Liit skrev 2018-11-19 22:56:35 följande:

Jag har BIM 28e. Några kvar som har bim i slutet på november?

Grattis till alla gravida!

Jag har fortfarande inte fått min mens denna cykel, är på BIM+8 idag. Vi får se om två dagar ifall det blir ett pluss eller inte. Ska kontakta BM därefter. Men inväntar jag kontakt från gyn om tidsbokning ifall det är något annat som gör det :(
  • Väntarpåpluset
    SofieElise skrev 2018-11-19 12:14:53 följande:

Hur har det gått?

Jag tycker att dom fortfarande är lika svaga så jag äg ganska så förvirrad och ångrar lite att jag testade innan bim. Har misstanke om att vi kan bli gravida men att fästningen inte sitter så är ganska inställd på att mensen kommer på fredag. Har ett digitalt CB som jag tar på lördag morgon om den inte dykt upp tills dess.
  • DoriaP
    Jagerika skrev 2018-11-21 07:57:36 följande:

Hahaha jag känner samma!! 15 december har vi försökt i 1 år så känner att jag vill GÄRNA bli gravid innan 1 årsdagen! Känns som en evighet men samtidigt kan jag inte fatta stt det är snart 1 års sen min sambo snodde mina piller och sa * dom här vill jag att du kastar* haha :)

Haha så gulligt av honom!!

Men förstår du vill plussa nu !! 1 år är en lång tid att goppas och vänta. Håller tummarna för er !!
  • Jagerika
    DoriaP skrev 2018-11-21 11:00:04 följande:

Haha så gulligt av honom!!

Men förstår du vill plussa nu !! 1 år är en lång tid att goppas och vänta. Håller tummarna för er !!

Jag minns fortfarande den dagen när klockan slog 13.00, tiden jag brukade ta mina p-piller på. Vi hade haft sex dagen innan och när klockan slog 13 satt vi i bilen och så sa jag till honom att nu ska jag egentligen ta mina piller, med världens störta smile på läpparna. Då höll han mig i handen och sa att dom behöver du inte mer, du kommer bli världens bästa mamma. Tänk vad glad och pirrigt det va, nästan som det va förbjudet att inte skydda sig! Idag är det inte lika glatt, men ändå spännande! Tänk att man skyddat sig typ halva livet och va livrädd för att bli ung mamma. Så skiter man i skydd och inget händer ändå! Livet är bra konstigt ibland
  • piffan87
    malllllin skrev 2018-11-20 21:18:56 följande:

Så kul vi har samma dag ju ! :)

Bara hålla tummarna!! :) Håll mig uppdaterad!!
  • Emsopemso
    Jagerika skrev 2018-11-21 12:06:32 följande:

Jag minns fortfarande den dagen när klockan slog 13.00, tiden jag brukade ta mina p-piller på. Vi hade haft sex dagen innan och när klockan slog 13 satt vi i bilen och så sa jag till honom att nu ska jag egentligen ta mina piller, med världens störta smile på läpparna. Då höll han mig i handen och sa att dom behöver du inte mer, du kommer bli världens bästa mamma. Tänk vad glad och pirrigt det va, nästan som det va förbjudet att inte skydda sig! Idag är det inte lika glatt, men ändå spännande! Tänk att man skyddat sig typ halva livet och va livrädd för att bli ung mamma. Så skiter man i skydd och inget händer ändå! Livet är bra konstigt ibland

Ja visst fasen är det tokigt. Här ska man skyddas sig hela livet, för att när man sen vill så ska de gå så segt ._. Försök 15 för mig och mannen. Hoppas hoppas :D
  • SofieElise
    Väntarpåpluset skrev 2018-11-21 09:13:35 följande:

Jag tycker att dom fortfarande är lika svaga så jag äg ganska så förvirrad och ångrar lite att jag testade innan bim. Har misstanke om att vi kan bli gravida men att fästningen inte sitter så är ganska inställd på att mensen kommer på fredag. Har ett digitalt CB som jag tar på lördag morgon om den inte dykt upp tills dess.

När har du Bim? Det kan ju också vara så att hcg inte stigit högt än. Jag håller tummarna inför lör!
  • Tirin

Ok, har bestämt mig för att testa imorgon på morgonen på BIM-2, håll tummarna för ett plus! Detta är tredje försöket för oss och det känns annorlunda nu än tidigare månader,framförallt att min pms uteblivit den skulle varit som värst

• LinaLinnea

Här är en till som är kvar! Har BIM mellan den 25/11-28/11. Är lite osäker på vilken dag. 

Fick en svagt ljusrosa/brun flytning igår, brösten ömmar och idag värker ryggen och magen lite dovt. Känner mig också trött men vet inte om detta är symtom på graviditet eller något annat. Brukar inte ha speciellt mycket känningar innan mens. 

Hur går det för er andra som är kvar här? Några känningar? När ska ni testa? :) Många frågor på en gång, haha. 

Svar på tråden Vi som har BIM november 18