• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • gummsanmadde
    Em0ma skrev 2018-10-17 19:09:25 följande:

Hehe roligt att vi är ett par som har samtidigt :D Nej precis så jag känner också, hade ont i ena sidan igår och molande värk i hela tjejmagen när jag vaknade igår så jag tror det skedde då. Jag har turen att vi båda är lediga denna veckan så vi vuxenkramas varje dag, igår blev det två gånger och tror det kommer bli så idag med ^^ Hehe så vi kör på när vi känner för det, inga barn sen innan (som kan störa) och är man ledig har man mer ork :P

Fick ont så igen typ efter jag skrev det gjort nog mer ont idag än igår, så kanske det släpptes idag. Vem vet.. vänta å se.. va skönt att båda är lediga, det blir inte den stressen att få till det när bägge är trötta. Vi ha två små barn, 1åring å 3åring, så jag få nöja mig med en gång på kvällen när dom däckar :D
  • Onlyme86
    Johannamari skrev 2018-10-17 19:15:57 följande:

Så spännande. Min mens kom igång helt igår, men haft småsmå blödningar under helgen som gav mig misstanke om nidblödning men endast negativa tester så var det skönt att mensen kom till slut så man kan börja om på ny cykel. 

Enl. FLO är ÄL: 29/10 och Bim 13/11. Så vi ligger precis i närheten av varandra. Jag testar rosenrot för första gången och hoppas på positivt resultat fram till ÄL. Kommer du testa när exakt ÄL är? Har läst att rosenrot kan påverka ÄL både framåt och bakåt.. 

Va? Exakt mina dagar enligt FLO. Haha så kul med någon som har precis samma. Lycka till! :)
  • Onlyme86
    Nova92 skrev 2018-10-17 19:37:50 följande:

Hej, jag har använt flo sedan länge, även innan vi började försöka. Är på tredje försöket nu och började använda ägglossningstest och natura cycles. Enligt flo har jag ägglossning imorgon men testerna visar negativt, men enligt NC har jag ägglossning på lördag. Jag har även haft ont i tjejmagen idag så ägglossning g borde vara på g. Är det någon annan som haft olika ägglossning enligt olika appar? Och vad betyder det om man har negativa ÄL test men känner av ägglossningen i magen??

Jag har två olika appar och dom säger också olika. Dock inte mer än en eller två dagar emellan. Men den ena appen hade rätt förra mån när jag jämförde med digitala ältester. Du kanske får pos test i morgon. Det verkar som att äl är nära.
  • mangon

Hoppar över i novembertråden då tant röd knacka på igår.

Enligt flo.

Äl 30/ 30

Bim 14/11

Detta blir vårt andra försök . Tog ut hornonspiral 29/8

Är 27 år, mannen 32år och en dotter som blir 3år i januari.

Men dottern plussade jag ca 4 veckor efter uttag av spiral. Hoppas på att slippa vänta allt förlänge på det där plusset nu! ;)

• mangon

BIM

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli

14/11 mangon

• Johannamari
    Onlyme86 skrev 2018-10-17 21:21:15 följande:
    Va? Exakt mina dagar enligt FLO. Haha så kul med någon som har precis samma. Lycka till! :)

Åh vad roligt att följas åt. 

Nu hoppas vi på julibebisar.

• Johannamari

• Johannamari

• Johannamari
    fian82 skrev 2018-10-17 19:51:41 följande:
    Kul att vår BIM ligger så nära varandras. Tack för tipset. Jag får nog hålla koll på äl då. Visste inte att den Kan inträffa tidigare eller senare pga rosenrot ????. Min äl brukar vara väldigt punktlig annars. Är det ett första barn/försök? ????
    Enl. vad jag läst kan det korta ner cykeln. Så kan vara bra att hålla lite extra koll antar jag. Sen skulle man sluta äta direkt vid ägglossning. Så tänker att jag gör en chansning fram till planerad ÄL och sen får det vara. :) 

Planen är att få ett sommarsyskon till dottern. Så håller tummarna att det ska gå denna månad. Första riktiga försöket i oktober. Ni då?
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-10-17 22:13:43 följande:

Hoppar över i novembertråden då tant röd knacka på igår.

Enligt flo.

Äl 30/ 30

Bim 14/11

Detta blir vårt andra försök . Tog ut hornonspiral 29/8

Är 27 år, mannen 32år och en dotter som blir 3år i januari.

Men dottern plussade jag ca 4 veckor efter uttag av spiral. Hoppas på att slippa vänta allt förlänge på det där plusset nu! ;)

Håller Tummarna för att det är vår tur nu. :D
Svar på tråden Vi som har BIM november 18