• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Jojjans
    Evi82 skrev 2018-10-19 15:06:58 följande:

20/10 tror jag. Hade positiv äl 5-7/10

Om äl-testet var positivt då så tänker jag att du kanske fick äl vid den 8/10, så bim kanske först 22/10. Så då finns det ju hopp. Testa att ta ett nytt test på söndag elller måndag om inte mensen kommit? :)
  • Evi82
    Jojjans skrev 2018-10-19 16:53:32 följande:

Om äl-testet var positivt då så tänker jag att du kanske fick äl vid den 8/10, så bim kanske först 22/10. Så då finns det ju hopp. Testa att ta ett nytt test på söndag elller måndag om inte mensen kommit? :)

Tack för svaret:)

Ska testa igen på söndag el måndag ????????
  • JohannaLi

Hoppar över till den här tråden nu från oktober-tråden, fick mens imorse efter att ha gått över BIM med fem dagar. Har på tio år bara vart sen med mensen en gång så otroligt frustrerande att min ägglossning troligtvis drog över tiden med fem dagar. Min mens har överlag vart märklig sen jag tog ut mn Kopparspiral i juli vilket är skumt då den inte innehåller hormoner och inte borde påverka cykeln.

November blir nu vårt fjärde försök, första barnet och vi är 30 och 35 år. Frustrerande varje gång nu mensen kommer trots att jag var fullt medveten om att det troligtvis tar tid. Men man blir ju orolig att ngt är fel på någon av oss då jag aldrig blivit gravid tidigare av misstag, så har ju ingen aning om jag ens kan blir gravid..

• JohannaLi

Lägger till mig på BIM-listan

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82

14/11 mangon

15/11 saraholm

19/11 JohannaLi

• JohannaLi
    Jojjans skrev 2018-10-17 15:13:31 följande:

Ja jag tycker det är spännande hur man i denna längtan typ tappar sitt i vanliga fall förnuftiga eller rationella jag... jag har stark tillit till min kropp men blir så lätt påverkad i ?hetsen?.

Jag blev liksom gravid på andra försöket, men DIREKT när det inte gick på första försöket började jag googla på vad det var för fel på mig trots att jag vet att jag lätt blir gravid och att min cykel fungerar som en klocka (har gjort 3 aborter. Visste alla gånger att jag var gravid innan test).

Jag håller med till tusen procent! Hatade FL innan nu sitter jag här varje dag och läser och googlar minsta symptomfast jag själv gett mig Google-förbud typ tjugo gånger.

Jag har aldrig blivit gravid (har dock alltid vart duktig på att skydda mig) men när folk i ens omgivning blir gravida på första försöket så tror jag direkt att det är ngt fel på mig när det inte funkat på tre försök, fast jag vet att det är helt normalt att det tar upp till ett år.
  • Jojjans
    JohannaLi skrev 2018-10-19 17:47:31 följande:

Jag håller med till tusen procent! Hatade FL innan nu sitter jag här varje dag och läser och googlar minsta symptomfast jag själv gett mig Google-förbud typ tjugo gånger.

Jag har aldrig blivit gravid (har dock alltid vart duktig på att skydda mig) men när folk i ens omgivning blir gravida på första försöket så tror jag direkt att det är ngt fel på mig när det inte funkat på tre försök, fast jag vet att det är helt normalt att det tar upp till ett år.

Ja det är märkligt hur man nästan blir besatt trots att allt faller inom det normala. Jag har förbjudit mig själv att hålla på med olika preparat för det känns som att det lika gärna kan skapa obalans mer än att hjälpa en att bli gravid.

Låter jobbigt att mensen var sen 5 hela dagar! Hann du ta gravtest så du vet att det inte var ett väldigt tidigt missfall?
  • mangon

Jag känner så med alla som kämpat i månader!

Detta är vårt 2a försök. Eller ja...3e få jag hade äl precis vid uttag av spiral så kunde ju ha gått då med. Är nu alltså inne på tant röd nr 2.

Jag går itu av gå kan att det kan ta flera månader...om det öns går. Efter att ha varit aktiv på fl ju en tid under man hur vanligt det är att det tar flera månader och även hur vanligt missfall är.

I mina tankar är det så lätt att bli gravid. Dela för att jag har 2 graviditeter bakom mig där jag blev gravid tror preventinmedel, där bm mfl varit chockade över att jag lyckats blivit gravid 2 ggr trots säkra skydd. Blev även gravid direkt efter spiraluttag med dotterns som nu är 3. Utan att äns få en mens emellan.

Så ja....från att ha tagit en graviditet till förgivet känner jag mig nu mer....uppgiven. Men en känsla av att det kommer ta tid....

• Kstadtjej87

Hej alla

Har fått blinkande smiley på ägglossningstest sen i måndags. Kommer nog inte få en fast smiley någon mer som haft de så?

• Canary
    Kstadtjej87 skrev 2018-10-20 08:09:25 följande:

Hej alla

Har fått blinkande smiley på ägglossningstest sen i måndags. Kommer nog inte få en fast smiley någon mer som haft de så?

Jag har haft det så!

Du kanske missade stegringen, ligg på så mycket ni kan och vill.
  • Kstadtjej87
    Canary skrev 2018-10-20 08:13:26 följande:

Jag har haft det så!

Du kanske missade stegringen, ligg på så mycket ni kan och vill.

Har man ägglossning ändå vet du de. I Onsdags hade jag sekret och molvärk men ingen fast gubbe så tror jag hade ägglossning då men borde blivit en ring nu så har inte mycke hopp denna månaden.
Svar på tråden Vi som har BIM november 18