• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Jojjans
    Nova92 skrev 2018-10-17 19:37:50 följande:

Hej, jag har använt flo sedan länge, även innan vi började försöka. Är på tredje försöket nu och började använda ägglossningstest och natura cycles. Enligt flo har jag ägglossning imorgon men testerna visar negativt, men enligt NC har jag ägglossning på lördag. Jag har även haft ont i tjejmagen idag så ägglossning g borde vara på g. Är det någon annan som haft olika ägglossning enligt olika appar? Och vad betyder det om man har negativa ÄL test men känner av ägglossningen i magen??

Jag litar verkligen minst på ÄL-tester. Ibland har man bara LH stegring en kort stund på dagen och kan då missa den beroende på när man tar testet. Jag vet exakt mär min äl var och hade bara en superstat stegring dagen innan - testet räknas som negativt enligt tillverkarens exempel-bilder. Men hade ju som sagt äl ändå vilket temperaturen bekräftar.

Om du bara använt NC en kort period så skulle jag lita minst på den. Det tar flera månader innan den hittar rätt och håller ofta på och flyttar äl fram och tillbaka under tiden.
  • Pemmelie

Jag är gärna med i tråden. Första gången på familjeliv.

Vi försöker få vårt andra barn, har en 2,5 åring här hemma. Jag har blivit ?knäpp? och kan inte sluta tänka att något inte stämmer. ????

Sonen blev till på första och enda försöket, denna månaden är den 3:e ägglossningen vi försöker på.

Jag testar med clearblues digitala äl test denna månaden men än syns inga glada gubbar. ????

BIM 4/11.

• Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-17 21:07:49 följande:
    Fick ont så igen typ efter jag skrev det gjort nog mer ont idag än igår, så kanske det släpptes idag. Vem vet.. vänta å se.. va skönt att båda är lediga, det blir inte den stressen att få till det när bägge är trötta. Vi ha två små barn, 1åring å 3åring, så jag få nöja mig med en gång på kvällen när dom däckar :D
    Ja precis, såg att jag skrev fel, hade ont på ena sidan på kvällen och molande värk på morgonen när jag vaknade dagen efter så tror det skedde under natten som för dig :) Oj nej då förstår jag att det blir lite svårare att få till det för er, men vad mysig med två småttingar! :) Nu hoppas vi på varsin liten :D
  • Onlyme86
    Johannamari skrev 2018-10-17 22:19:58 följande:

Åh vad roligt att följas åt. 

Nu hoppas vi på julibebisar.

Ja verkligen! :)
  • saraholm

Hej!

Åh vad kul! Jag vill också vara med :D Jag fick idag precis min mens som varit efterlängtat efter hormonspiralen som jag nyligen tagit ut. Jag försöker nu skaffa mig en liten bebis tillsammans med min älskade make. Vi har inga barn sedan tidigare så detta är så så så speciellt för oss.

Min beräknade mens är 15 november. Låt oss hålla tummarna :) Juste jag är 23 och min älskling är 25. Heja oss och er! <3 <3 <3

• saraholm
    BIM 

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87 

2/11 Nova92 

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans 

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli

14/11 mangon

15/11 saraholm
  • fian82

BIM 

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87 

2/11 Nova92 

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans 

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82

14/11 mangon

15/11 saraholm

• gummsanmadde
    Em0ma skrev 2018-10-18 16:57:10 följande:

Ja precis, såg att jag skrev fel, hade ont på ena sidan på kvällen och molande värk på morgonen när jag vaknade dagen efter så tror det skedde under natten som för dig :) Oj nej då förstår jag att det blir lite svårare att få till det för er, men vad mysig med två småttingar! :) Nu hoppas vi på varsin liten :D

Hur länge ha du molvärk efteråt? Förra månaden hade jag ända fram mensen, sjukt drygt. Ja det är super mysigt, å dom är väldigt snälla (oftast) så dom gör det lätt för en. :) Ja det hoppas jag verkligen!! Super fina pluss till oss alla här på tråden! :D
  • mangon
    Johannamari skrev 2018-10-17 22:24:59 följande:

Håller Tummarna för att det är vår tur nu. :D

Det gör vi!!!!

Hade ni barn sedan tidigare?

Visst var er första riktiga försök också i oktober? :)

Nu denna eviga väntan på äl!
  • Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-18 20:54:25 följande:
    Hur länge ha du molvärk efteråt? Förra månaden hade jag ända fram mensen, sjukt drygt. Ja det är super mysigt, å dom är väldigt snälla (oftast) så dom gör det lätt för en. :) Ja det hoppas jag verkligen!! Super fina pluss till oss alla här på tråden! :D
    Förra månaden hade jag ända fram till mens, denna gången har det mer eller mindre redan avtagit tycker jag, försöker heller inte känna av för mycket :P 
    Ah men det är ju bra  :D Har ni försökt länge? :) Ja men verkligen, plus till oss alla! :D
Svar på tråden Vi som har BIM november 18