• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Onlyme86
    Jojjans skrev 2018-10-14 11:06:44 följande:

Ja precis. Spermierna överlever ju de flesta fall i flera dagar. Har man dessutom ungefärlig koll på äl finns ingen anledning att ligga varje dag i en vecka. Om man inte tycker det är härligt såklart ;)

Tack så mycket, och detsamma! Antar att vi är jämngamla om du är född 86 som ditt namn antyder. Har du barn sen tidigare eller är det första?

Tack. Håller verkligen tummarna för oss båda! Vad kul att vi är jämngamla och försöker med det första barnet :) Beklagar missfallet. Hoppas verkligen att det tar sig för er den här gången. Är själv lite fundersam på den här mensen jag själv fått. Sådär slemmig och blodig med klumpar. Ursäkta detaljerna. Var i landet bor du?
  • Onlyme86
    Onlyme86 skrev 2018-10-14 12:03:13 följande:

Tack. Håller verkligen tummarna för oss båda! Vad kul att vi är jämngamla och försöker med det första barnet :) Beklagar missfallet. Hoppas verkligen att det tar sig för er den här gången. Är själv lite fundersam på den här mensen jag själv fått. Sådär slemmig och blodig med klumpar. Ursäkta detaljerna. Var i landet bor du?

Såg att du hade skrivit Sthlm. Haha när man svarar först och därefter läser igenom alla andra inlägg :)
  • carola18
    Jojjans skrev 2018-10-14 11:03:26 följande:

Ja det stämmer nog. Har också skrivit om det i lite olika missfallstrådar. Hur hemskt det än är att det är vanligt så är det skönt att förstå att man inte är ensam.

Jag finns i Stockholm. Var finns du?

Norrtälje. Så det är danderyd jag varit på tidigare och kliniken jag ska till för att göra återföring av embryot ligger på gärdet
  • Jojjans
    carola18 skrev 2018-10-14 12:45:13 följande:

Norrtälje. Så det är danderyd jag varit på tidigare och kliniken jag ska till för att göra återföring av embryot ligger på gärdet

Ok! Jag håller till mot södra sidan av sthlm så sös eller Huddinge. Hur många ivf försök har du gjort? Extra tungt med missfall när man behövt kämpa så kan jag tänka mig. Själv verkar jag ha lätt att bli gravid så hoppas det snart är dags. Och att hen kan stanna nästa gång...
  • Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-14 12:03:13 följande:

Så frustrerande när mensen och kroppen inte beter sig som den brukar när så man inte helt kan släppa hoppet... tog du något gravtest denna månad?

Egentligen är väl inte våran ålder så hög i sammanhanget, men jag har väntat så länge på att min sambo som är yngre ska känna sig redo. Har varit en sån stress långt innan vi började försöka så hoppas det inte dröjer för länge.
  • Onlyme86
    Jojjans skrev 2018-10-14 13:06:08 följande:

Så frustrerande när mensen och kroppen inte beter sig som den brukar när så man inte helt kan släppa hoppet... tog du något gravtest denna månad?

Egentligen är väl inte våran ålder så hög i sammanhanget, men jag har väntat så länge på att min sambo som är yngre ska känna sig redo. Har varit en sån stress långt innan vi började försöka så hoppas det inte dröjer för länge.

Ja verkligen. Speciellt när den aldrig gör det annars. Nej jag hade tänkt att ta ett i går morse. Men det kändes onödigt med tanke på blödningen. Så jag vet inte. Kändes som att det var något men en skengraviditet är väl inte alls ovanligt när man längtar.

Jag känner igen det där med stressen. Min sambo är också yngre. Har också fått vänta in honom. Låter som att vi har haft det ganska liknande förutom ert missfall :(

Bor själv i Gbg.
  • gummsanmadde

En liten fundering, kom gärna med åsikter.

Jag ha läst att mannen inte ska basta eller bada varma bad för det blir dålig miljö för spermierna.

Dom senaste veckorna å några framåt så ha vi babysim å minisim två gånger varje söndag, varje gång är vi i ca 40 min.

Hur pass mycket skada gör det på spermierna? Om ex man ha ägglossning dagarna efter söndagen.

Förstår ni min fråga eller är den helt snurrig.. :D

• Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-14 13:46:45 följande:

Ja verkligen. Speciellt när den aldrig gör det annars. Nej jag hade tänkt att ta ett i går morse. Men det kändes onödigt med tanke på blödningen. Så jag vet inte. Kändes som att det var något men en skengraviditet är väl inte alls ovanligt när man längtar.

Jag känner igen det där med stressen. Min sambo är också yngre. Har också fått vänta in honom. Låter som att vi har haft det ganska liknande förutom ert missfall :(

Bor själv i Gbg.

Hur verkar det nu då? Blöder du mer som vanlig mens eller är det fortfarande konstigt? Ta ett test imorgon för säkerhets skull om det fortfarande inte är som det brukar tänker jag...

Ja jag ville ha barn långt innan vi träffades, men försökte lägga band på mig eftersom han få var så ung. Men för ett år sen gick det inte längre och jag började ställa ultimatum, och vi bestämde att försöka till våren. Han var värd att vänta på men fy vad hemskt det varit innan vi kom dit.

Hade du tålamod att vänta på att din kille tog initiativet? Eller har det blivit en kompromiss för er?
  • Jojjans
    gummsanmadde skrev 2018-10-14 19:55:43 följande:

En liten fundering, kom gärna med åsikter.

Jag ha läst att mannen inte ska basta eller bada varma bad för det blir dålig miljö för spermierna.

Dom senaste veckorna å några framåt så ha vi babysim å minisim två gånger varje söndag, varje gång är vi i ca 40 min.

Hur pass mycket skada gör det på spermierna? Om ex man ha ägglossning dagarna efter söndagen.

Förstår ni min fråga eller är den helt snurrig.. :D

Vanligt badvatten tror jag absolut inte är någon fara. Han kan väl bara låta bli att basta? Hade badtemperatur varit farligt skulle ingen ha fått barn i varmare länder...

Men jag är ingen expert, det är bara vad jag tror.
Svar på tråden Vi som har BIM november 18