• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • gummsanmadde
    Jojjans skrev 2018-10-14 20:12:50 följande:

Vanligt badvatten tror jag absolut inte är någon fara. Han kan väl bara låta bli att basta? Hade badtemperatur varit farligt skulle ingen ha fått barn i varmare länder...

Men jag är ingen expert, det är bara vad jag tror.

Tänkte mest för vi är typ alltid idén "värma" poolen, ca 34 grader. Han bastar inte, det få han inte haha.. nä det är klart, mest blev fundersam när jag läste det. Tack för du svarade :)
  • carola18
    Jojjans skrev 2018-10-14 13:03:39 följande:

Ok! Jag håller till mot södra sidan av sthlm så sös eller Huddinge. Hur många ivf försök har du gjort? Extra tungt med missfall när man behövt kämpa så kan jag tänka mig. Själv verkar jag ha lätt att bli gravid så hoppas det snart är dags. Och att hen kan stanna nästa gång...

Har gjort 1 ivf försök då blev 1 insatt och lyckat o h 1 i frysen...så om det inte tar sig aå måste jag soara ihop 45 000 kr för att göra en helt ny behandling...
  • Jojjans
    carola18 skrev 2018-10-14 21:02:54 följande:

Har gjort 1 ivf försök då blev 1 insatt och lyckat o h 1 i frysen...så om det inte tar sig aå måste jag soara ihop 45 000 kr för att göra en helt ny behandling...

Jag kan inte ens föreställa mig vilken resa ivf måste vara, förstår att det känns som att allt står på spel när det bir en fråga om ekonomi så tydligt.

När var det dags för insättning för dig?
  • Onlyme86
    Jojjans skrev 2018-10-14 20:11:21 följande:

Hur verkar det nu då? Blöder du mer som vanlig mens eller är det fortfarande konstigt? Ta ett test imorgon för säkerhets skull om det fortfarande inte är som det brukar tänker jag...

Ja jag ville ha barn långt innan vi träffades, men försökte lägga band på mig eftersom han få var så ung. Men för ett år sen gick det inte längre och jag började ställa ultimatum, och vi bestämde att försöka till våren. Han var värd att vänta på men fy vad hemskt det varit innan vi kom dit.

Hade du tålamod att vänta på att din kille tog initiativet? Eller har det blivit en kompromiss för er?

Nu blöder det knappt. Mycket konstig ?mens? den här gången. Inte alls likt en vanlig mens. Du har rätt, jag tar ett test i morgon bitti. Så kan vi i alla fall gå vidare till nästa försök.

Så var det för min del också. Var dessutom tillsammans med mitt ex som helt plötsligt tvärvände i frågan. Därför var väl tålamodet ännu sämre när jag träffade min stora kärlek. Vad jobbigt med ultimatum, men bra att du vågade att ta upp det. Det känns inte som att man vill vänta längre med tanke på åldern. Det konstiga för oss var att han var väldigt skeptisk i början av sommaren för att sedan vilja försöka i mitten av sommaren. Glädjen i att höra de orden alltså :)

Testar du något med ägglossningstest?
  • Anonym (Tildis)

Huhu hoppas det är OK att jag hoppar in här

Jag och min sambo är 26, respektive 27 år gamla och har varit tillsammans i snart 4 år. Har bara varit utan p-piller i 2 veckor än så länge och har ingen aning om min mens tänker komma som planerat eller inte, jag låter mig överraskas helt enkelt

Vi försöker ännu inte aktivt att skaffa barn utan tar det hela med godan ro och ?skulle jag plussa så plussar jag?. Givetvis hoppas jag dock på att plussa så fort som möjligt hihi!

Iallafall känns allt väldigt pirrigt och spännande i dagsläget och jag längtar SÅ tills det blir vår tur att få bli föräldrar.

Kram på er

• Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-14 22:37:54 följande:

Nu blöder det knappt. Mycket konstig ?mens? den här gången. Inte alls likt en vanlig mens. Du har rätt, jag tar ett test i morgon bitti. Så kan vi i alla fall gå vidare till nästa försök.

Så var det för min del också. Var dessutom tillsammans med mitt ex som helt plötsligt tvärvände i frågan. Därför var väl tålamodet ännu sämre när jag träffade min stora kärlek. Vad jobbigt med ultimatum, men bra att du vågade att ta upp det. Det känns inte som att man vill vänta längre med tanke på åldern. Det konstiga för oss var att han var väldigt skeptisk i början av sommaren för att sedan vilja försöka i mitten av sommaren. Glädjen i att höra de orden alltså :)

Testar du något med ägglossningstest?

Ja jag har nog gett upp 2 av mins ex efter insikten att barn inte kommer bli deras grej på läääänge. När jag träffade min nuvarande kille var jag livrädd att ens föra det på tal, men vi råkade bli gravida och gjorde en abort i början av relationen. Jag insåg då att relationen till honom var viktigare än barn just då, men det öppnade upp samtalet. Han ville ha barn, med mig, men ville bara vänta. Så ultimatumet gällde inte hudvida han ville, Ian att sätta upp ett datum så jag slapp gå i ovisshet. Vi satte ett datum ett halvår senare så han skulle ha tid att landa under tiden. Och det som är fint i och med missfallet är att vi nu båda längtar lika mycket. Långt inlägg men men.

Hoppas så att du plussar och slipper novembertråden! Även om det jade varit fint att få följas åt :) skriv och berätta hur det gått!

Jag körde äl-test nu förra månaden för att ha nån aning om när mensen tänkte komma tillbaka efter MF. Men hade inte behövt det då jag kände tveklös äl-smärta och fick temphöjning efteråt. Har några test kvar så använder nog dom när det är dags denna månad med, men lär inte köpa nya. Har så pass tydliga symptom i min cykel + tempar så det känns onödigt. Hur gör du?
  • Jojjans
    Anonym (Tildis) skrev 2018-10-14 22:53:32 följande:

Huhu hoppas det är OK att jag hoppar in här

Jag och min sambo är 26, respektive 27 år gamla och har varit tillsammans i snart 4 år. Har bara varit utan p-piller i 2 veckor än så länge och har ingen aning om min mens tänker komma som planerat eller inte, jag låter mig överraskas helt enkelt

Vi försöker ännu inte aktivt att skaffa barn utan tar det hela med godan ro och ?skulle jag plussa så plussar jag?. Givetvis hoppas jag dock på att plussa så fort som möjligt hihi!

Iallafall känns allt väldigt pirrigt och spännande i dagsläget och jag längtar SÅ tills det blir vår tur att få bli föräldrar.

Kram på er

Spännande! Och välkommen :) har du tur har du fått ägglossning redan nu typ.
  • Mathilda1
    Jojjans skrev 2018-10-15 14:15:26 följande:

Spännande! Och välkommen :) har du tur har du fått ägglossning redan nu typ.

Tack I september fick jag aldrig min mens som planerat (27/9) utan den kom först veckan efter, den 7/10. Dock bara i 2 dagar så jag tror att den mensen var i samband med att jag slutade med mina p-piller den 1/10 men jag vet inte? Har jag isåfall fortfarande chans att bli gravid denna månad ändå om detta nu var den s.k. pillermensen?
  • Selmans

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87 

2/11 Nova92 

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans 

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

13/11 onlyme86 

15/11 MissKelli

• Selmans

Idag kom Oktobermensen så nu hoppar jag in i Novembertråden.

25 år gammal och maken är 27. Försöker med första barnet. Jag har längtat i ett par år men har snällt fått vänta in mannen. Förra månaden föreslog han ÄNTLIGEN att bebisverkstaden kunde börja - en dag efter ägglossning...

Vi försökte ändå - ibland kan man ju ha tur - men tyvärr blev det inget.

Detta blir första månaden vi försöker "på riktigt". Så himla mysigt just nu att vi äntligen kan börja planera och prata om framtida barnrum och hur vi vill lägga upp en föräldraledighet. Som jag har längtat efter detta! :)

Svar på tråden Vi som har BIM november 18