Onlyme86 skrev 2018-10-14 22:37:54 följande:
Nu blöder det knappt. Mycket konstig ?mens? den här gången. Inte alls likt en vanlig mens. Du har rätt, jag tar ett test i morgon bitti. Så kan vi i alla fall gå vidare till nästa försök.
Så var det för min del också. Var dessutom tillsammans med mitt ex som helt plötsligt tvärvände i frågan. Därför var väl tålamodet ännu sämre när jag träffade min stora kärlek. Vad jobbigt med ultimatum, men bra att du vågade att ta upp det. Det känns inte som att man vill vänta längre med tanke på åldern. Det konstiga för oss var att han var väldigt skeptisk i början av sommaren för att sedan vilja försöka i mitten av sommaren. Glädjen i att höra de orden alltså :)
Testar du något med ägglossningstest?
Ja jag har nog gett upp 2 av mins ex efter insikten att barn inte kommer bli deras grej på läääänge. När jag träffade min nuvarande kille var jag livrädd att ens föra det på tal, men vi råkade bli gravida och gjorde en abort i början av relationen. Jag insåg då att relationen till honom var viktigare än barn just då, men det öppnade upp samtalet. Han ville ha barn, med mig, men ville bara vänta. Så ultimatumet gällde inte hudvida han ville, Ian att sätta upp ett datum så jag slapp gå i ovisshet. Vi satte ett datum ett halvår senare så han skulle ha tid att landa under tiden. Och det som är fint i och med missfallet är att vi nu båda längtar lika mycket. Långt inlägg men men.
Hoppas så att du plussar och slipper novembertråden! Även om det jade varit fint att få följas åt :) skriv och berätta hur det gått!
Jag körde äl-test nu förra månaden för att ha nån aning om när mensen tänkte komma tillbaka efter MF. Men hade inte behövt det då jag kände tveklös äl-smärta och fick temphöjning efteråt. Har några test kvar så använder nog dom när det är dags denna månad med, men lär inte köpa nya. Har så pass tydliga symptom i min cykel + tempar så det känns onödigt. Hur gör du?