• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • gummsanmadde
    Em0ma skrev 2018-10-18 21:31:39 följande:

Förra månaden hade jag ända fram till mens, denna gången har det mer eller mindre redan avtagit tycker jag, försöker heller inte känna av för mycket :P 

Ah men det är ju bra  :D Har ni försökt länge? :) Ja men verkligen, plus till oss alla! :D

Hehe ja jag försöker me inte känna efter för mycket, men sen är det ibland omöjligt att inte känna ex att man ha skit ontbi brösten, eller molvärk i tjejmagen som fan,mm.

Detta är tredje försöket. Med sonen tog det 1 tidigt missfall och sen ytterligare 8 månader. Med dottern tog det 5 månader. Jag hoppas att det går ännu fortare den här gången. :) Men det va ju inom det normala med bägge, jag är verkligen glad och tacksam att det ändå tog sig så fort.

Vilket försök är ni på? :)
  • Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-18 21:46:22 följande:
    Hehe ja jag försöker me inte känna efter för mycket, men sen är det ibland omöjligt att inte känna ex att man ha skit ontbi brösten, eller molvärk i tjejmagen som fan,mm.

Detta är tredje försöket. Med sonen tog det 1 tidigt missfall och sen ytterligare 8 månader. Med dottern tog det 5 månader. Jag hoppas att det går ännu fortare den här gången. :) Men det va ju inom det normala med bägge, jag är verkligen glad och tacksam att det ändå tog sig så fort.

Vilket försök är ni på? :)
    Nej det går ju inte förneka ibland när det känns som mest :P 

Beklagar missfallet! 
    Ja det var ju inte så farligt länge med någon av dem :)  Detta är vårat 5e försök. Så vi fåri hålla tummarna att detta blir allas sista försök! :D
  • gummsanmadde
    Em0ma skrev 2018-10-18 21:59:27 följande:

Nej det går ju inte förneka ibland när det känns som mest :P 

Beklagar missfallet! 

Ja det var ju inte så farligt länge med någon av dem :)  Detta är vårat 5e försök. Så vi fåri hålla tummarna att detta blir allas sista försök! :D

Nä det är möjligt att inte känna :) men som du säger, så ska man inte känna efter hellre, blir bara (ofta) lurad. Kroppen kan vara väldigt elak ibland ;)

Det va redan i början på v6, så det va väldigt tidigt så det va ändå skönt om det ändå skulle hända.

hoppas att ni få ert efterlängtat pluss nu! Å vi andra hehe
  • Canary

Helt plötsligt är det inte bara längtan utan också lite oro och ovisshet! Ska nämligen byta jobb och har inget nytt klart ännu. Massa frågor om SGI osv uppkommer, ifall vi skulle få barn innan jag har nytt jobb och har kvalat in till div förmåner. Men vi tänker fortsätta ligga, och blir det barn kommer det bli jättebra också, vi har sparade pengar.

• Johannamari
    mangon skrev 2018-10-18 21:07:33 följande:
    Det gör vi!!!!

Hade ni barn sedan tidigare?

Visst var er första riktiga försök också i oktober? :)

Nu denna eviga väntan på äl!
    Jo, har en dotter på fem år. 
    Ja, det stämmer. Vill så gärna få en sommarbebis så håller verkligen tummarna för att det är vår tur nu. 

Ja, fast nu börjar min mens lida mot sitt slut och sambon har legat borta på jobb hela veckan så nu blir det regelbundet mys! :) 
  • Anonym (Sara11)

Hej! Följer gärna denna tråd då jag ska få mens på tisdag och jag vet att oktober inte har tagit sig! Inte mycket action under ägglossningen denna månad om man säger så :)

Bim i november är 23 november så långt fram.

• Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-19 08:06:38 följande:
    Nä det är möjligt att inte känna :) men som du säger, så ska man inte känna efter hellre, blir bara (ofta) lurad. Kroppen kan vara väldigt elak ibland ;)

Det va redan i början på v6, så det va väldigt tidigt så det va ändå skönt om det ändå skulle hända.

hoppas att ni få ert efterlängtat pluss nu! Å vi andra hehe
    Haha ja, den kan ju tyvärr vara det! ;) 
    ja men det kan jag förstå, ju tidigare ju bättre om man kan säga så utan att låta känslolös (menar definitivt inget elakt!) :) 

Ja, det gör jag med, åt oss alla! :D
  • Evi82

j! Var på vul idag som visade tjock livmoderslemhinna jag undrar om det kan va mensen på g el att man är på väg att bli gravid? Läkaren sa antingen blir du gravid eller så får du mens snart och sa inte när, hon sa bara att jag är mitt i cirkeln. Blir bara förvirrad. Tig gravtest i morse men negativ.

Någon som varit på vul och inte uppräckt graviditeten?

Hade min senaste mens 20/9 och fick positivt på ägglossning den 5-7 oktober hade jag positivt på ägglossningen hade mys med mannen 6/10.

• Jojjans
    Evi82 skrev 2018-10-19 14:47:30 följande:

j! Var på vul idag som visade tjock livmoderslemhinna jag undrar om det kan va mensen på g el att man är på väg att bli gravid? Läkaren sa antingen blir du gravid eller så får du mens snart och sa inte när, hon sa bara att jag är mitt i cirkeln. Blir bara förvirrad. Tig gravtest i morse men negativ.

Någon som varit på vul och inte uppräckt graviditeten?

Hade min senaste mens 20/9 och fick positivt på ägglossning den 5-7 oktober hade jag positivt på ägglossningen hade mys med mannen 6/10.

Om du ännu inte passerat bim är det i stort sätt omöjligt att upptäcka graviditet med vul. Vet du när du borde få din mens?
Svar på tråden Vi som har BIM november 18