• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Noanda
    Jojjans skrev 2018-10-23 13:49:33 följande:

Du kan ha äl utan att nånsin upptäcka någon LH-stegring eftersom att stegringen ibland är så kort att man testar vid fel tillfälle. Det enda sättet att veta att äl skett är att mäta basaltemperatur och se om du fått temperaturhöjning efter beräknad äl.

Jag blev gravid en månad när jag inte hade någon synlig stegring, så är rätt säker på att det går att ha äl ändå :)

Nu senast hade jag endast ett svagt svagt sträck på ett LH-test trots att jag testade två gånger om dagen runt äl. Men dagen efter kände jag den karaktäristiska värken och dagen efter det steg min temperatur.

Tror att precis som att grav-test visar olika tidigt så är det skillnad med äl-test från person till person. En del är låghormonare eller har väldigt kort stegring. Det säger ingenting om huruvida du har äl eller ej.

Ok, tack!
  • JohannaLi
    Jojjans skrev 2018-10-23 13:45:17 följande:

Jag tycker att du ser ut att ha en stegring på dag 20, är det idag?

Min äl sköts fram när jag höll på att försöka bli gravid sist. Kanske pga all stress kring att få till sexet.

Min ägglossning sköts också fram fem dagar förra månaden, har typ aldrig hänt förut också troligtvis pga att jag tänker mkt på det och stressar kring att bli gravid, så prova att testa några dagar till och fortsätt tempa!
  • Mia86a

Jag hoppar in från oktober-tråden.

Då jag hade en cykel på 34 dagar nu i oktober sätter jag BIM 34 dagar fram nu med så får jag justera det längre fram i annat fall. Segt med så lång väntan. Men men, andra försöket till tredje barnet.

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18

4/11 Pemmelie

5/11 mimmisen1991, Emmas92

7/11 Jojjans, Incognita

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

12/10 Missempi

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82

14/11 mangon

15/11 saraholm, April2

16/11 SofieElise

19/11 JohannaLi, Evi 82

21/11 Sara11, NervösaNatta

22/11 väntarpåplusset

26/11 Mia86a

• LillaElementet

Hej! Har bim 30 okt men känner redan att det blev inget denna gång heller. Så nästa bim är 28 november och även vårt 4 försök. Har inga kids sen tidigare men längtar, jag har dock fått vänta in min man. Slutade med p-piller aug 2017 och har regelbunden cykel. Trodde det skulle vara lättare men denna gång kanske är vårt tur ????

• Canary
    LillaElementet skrev 2018-10-23 14:19:37 följande:

Hej! Har bim 30 okt men känner redan att det blev inget denna gång heller. Så nästa bim är 28 november och även vårt 4 försök. Har inga kids sen tidigare men längtar, jag har dock fått vänta in min man. Slutade med p-piller aug 2017 och har regelbunden cykel. Trodde det skulle vara lättare men denna gång kanske är vårt tur ????

Finns det noll procents chans att du är gravid, dvs ni fick inte till det inom den fertila perioden? Annars har jag hört att det faktiskt ofta är när man inte får några symptom alls som man är gravid... så kanske ändå finns en chans!
  • LillaElementet
    Canary skrev 2018-10-23 14:59:00 följande:

Finns det noll procents chans att du är gravid, dvs ni fick inte till det inom den fertila perioden? Annars har jag hört att det faktiskt ofta är när man inte får några symptom alls som man är gravid... så kanske ändå finns en chans!

Det finns chans, vi låg innan, under och efter ÄL. Men jag har en stark känsla att det inte blev något. Jag brukar må dåligt under mens, äl samt av pms så tycker jag borde känna av en graviditet.
  • Z1987
    Jojjans skrev 2018-10-23 13:45:17 följande:

Jag tycker att du ser ut att ha en stegring på dag 20, är det idag?

Min äl sköts fram när jag höll på att försöka bli gravid sist. Kanske pga all stress kring att få till sexet.

Ja alltså enligt flo appen som räknade ut ett snitt så skulle jag ha äl 18e-19e...

Jo dag 20 idag... är fortfarande starkt...

Jobbigt då vi kämpade på som sjutton förra veckan...och nu är han 120mil hemifrån måndag till fredag i 8v...

Känns lagomt kul.....oddsen är inte direkt på vår sida... :/
  • Jojjans
    LillaElementet skrev 2018-10-23 15:12:27 följande:

Det finns chans, vi låg innan, under och efter ÄL. Men jag har en stark känsla att det inte blev något. Jag brukar må dåligt under mens, äl samt av pms så tycker jag borde känna av en graviditet.

Jag håller med canary här :) jag är väldigt känslig både fysiskt och mentalt för hormoner. Har kraftig pms och känner av min äl osv. Men månaden jag plussade trodde jag verkligen inte att det hade blivit något. Ge inte upp än! :)
  • Jojjans
    Z1987 skrev 2018-10-23 15:31:13 följande:

Ja alltså enligt flo appen som räknade ut ett snitt så skulle jag ha äl 18e-19e...

Jo dag 20 idag... är fortfarande starkt...

Jobbigt då vi kämpade på som sjutton förra veckan...och nu är han 120mil hemifrån måndag till fredag i 8v...

Känns lagomt kul.....oddsen är inte direkt på vår sida... :/

Usch vad frustrerande! Men isåfall kanske du har äl imorgo. Fick ni till det i söndags innan han åkte?
  • Z1987
    Jojjans skrev 2018-10-23 17:44:00 följande:

Usch vad frustrerande! Men isåfall kanske du har äl imorgo. Fick ni till det i söndags innan han åkte?

Nope i fredags var senast...

Så rätt troligt att det blir mens denna gång också......

Tur jag beställde 42 stickor inför denna period....
Svar på tråden Vi som har BIM november 18