• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Jojjans
    Clemmentina skrev 2018-10-24 20:03:24 följande:

Ja gör det! Själv beställde jag en termometer. ????

Spännande! Jag använder inga preventivmedel i vanliga fall utan endast kondom vid äl så jag använder temperatur och allmän fertilitetsförståelse och behöver ha bra koll även när jag inte försöker bli gravid.

Bara för att kolla, köpte du en termometer med 2 decimaler? Kan vara lättare att se skiftningarna då, även om jag tycker att en vanlig funkar helt ok.
  • Canary

Bim -7 för min del :)

Går omkring och känner mig ruggig och lätt illamående. Säkert nåt annat :)
    Försöker intala mig själv att jag nog inte hade ägglossning denna månad så att jag inte ska bli besviken!

Hur mår ni andra?

• fian82

Ska ha ägglossning nu i dagarna :) Har börjat testa med äl stickor. Har ätit rosenrot och bisolvon denna mån plus att mannen börjat med zink och folsyra. Ska bli spännande att se om det gör nån skillnad :) Det här blir vårt andra seriösa försök :) Lycka till allihopa!

• gummsanmadde
    Canary skrev 2018-10-25 10:55:15 följande:

Bim -7 för min del :)

Går omkring och känner mig ruggig och lätt illamående. Säkert nåt annat :)

Försöker intala mig själv att jag nog inte hade ägglossning denna månad så att jag inte ska bli besviken!

Hur mår ni andra?

Ha BIM om ca 9, lite osäker på när jag hade ägglossning, hade några dagar då jag verkligen trodde jag hade det, sen dagen efter trodde jag det igen hehe..

Men jag är då ägglossning+5 å jag ha väl "symtom".

ganska mycket vita flytningar, ändra under dagen men aldrig helt torr.

Svag molvärk i tjejmagen, lite åt högra sidan.

Ömmar lite i brösten.

Ursäkta detaljerna, svullen i slidan, det kändes trångt när vi "vuxenmyser".

Japp är väl omöjligt med grav symtom redan men min kropp är väl kroppen som försöker få upp mina förhoppningar haha.. va dagarna går sakta framåt..
  • Persi91

Jag hoppar gärna in här då det sket sig i Oktober :)

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18

4/11 Pemmelie

5/11 mimmisen1991, Emmas92

7/11 Jojjans, Incognita

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

12/10 Missempi

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82

14/11 mangon

15/11 saraholm, April2

16/11 SofieElise

17/11 Clemmentina

19/11 JohannaLi, Evi 82

21/11 Sara11, NervösaNatta

22/11 väntarpåplusset

24/11 Persi91

26/11 Mia86a

• Jojjans
    fian82 skrev 2018-10-25 11:13:37 följande:

Ska ha ägglossning nu i dagarna :) Har börjat testa med äl stickor. Har ätit rosenrot och bisolvon denna mån plus att mannen börjat med zink och folsyra. Ska bli spännande att se om det gör nån skillnad :) Det här blir vårt andra seriösa försök :) Lycka till allihopa!

Av nyfikenhet, har aldrig hört nåt om att män borde äta folsyra, kan du inte berätta mer om det? :)
  • Jojjans

Jag har äl idag om jag känner rätt, men äl-stickorna visar såklart bara svaga svaga antydanden till streck. Men litar mer på min kropp än på stickor.

Brukar alltid känna av den först svagt ena dagen och starkare andra dagen, samt på vilken sida ägget släpper ifrån. Men den här månaden tycker jag att jag känner i båda sidorna! Mest i vänster, men också på höger... det ska jag lägga på minnet om det skulle ta sig och bli tvillingar ;)

Har fått till det både i måndags och igår, och ska hinna ikväll med, så sen är det bara den hemska väntan kvar.

• Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-10-25 07:08:29 följande:

Spännande! Jag använder inga preventivmedel i vanliga fall utan endast kondom vid äl så jag använder temperatur och allmän fertilitetsförståelse och behöver ha bra koll även när jag inte försöker bli gravid.

Bara för att kolla, köpte du en termometer med 2 decimaler? Kan vara lättare att se skiftningarna då, även om jag tycker att en vanlig funkar helt ok.

Absolut, känns som en bra sak.

Beställde en på nätet, glömde kolla decimalerna men ser nu att den har två. Hoppas den kommer innan helgen! :)
  • Jojjans
    Clemmentina skrev 2018-10-25 17:18:58 följande:

Absolut, känns som en bra sak.

Beställde en på nätet, glömde kolla decimalerna men ser nu att den har två. Hoppas den kommer innan helgen! :)

Spännande! Har du koll på hur du ska mäta osv, eller har du hittat bra info/använder dig av nån app dom hjälper dig ha koll? Jag tyckte det var mycket att läsa på först, men nu känns det som den mest naturliga saken i världen :)
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-10-25 17:35:10 följande:

Spännande! Har du koll på hur du ska mäta osv, eller har du hittat bra info/använder dig av nån app dom hjälper dig ha koll? Jag tyckte det var mycket att läsa på först, men nu känns det som den mest naturliga saken i världen :)

Fick den idag så siktar på att mäta första gången innan jag stiger upp imorgon Tror jag har hyfsad koll på det hela men får läsa på lite ikväll. Tänkte logga i P Tracker. Ägglossning är beräknad till nästa fredag så då hinner jag mäta ca en vecka innan. Tack för peppningen!
Svar på tråden Vi som har BIM november 18