• Persi91

Vi som har BIM november 18

Jag hoppar gärna in här då det sket sig i Oktober :)

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18

4/11 Pemmelie

5/11 mimmisen1991, Emmas92

7/11 Jojjans, Incognita

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

12/10 Missempi

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82

14/11 mangon

15/11 saraholm, April2

16/11 SofieElise

17/11 Clemmentina

19/11 JohannaLi, Evi 82

21/11 Sara11, NervösaNatta

22/11 väntarpåplusset

24/11 Persi91

26/11 Mia86a

• Persi91

Någon här som testat Rosenrot eller Bisolvon? :)

• Persi91

Nu är vi inskrivna för att påbörja fertilitetsutredning (via privat klinik). Känns så skönt. Men hoppet finns kvar ändå så nu kör vi enda in i kaklet med rosenrot och bisolvon haha.

Har raderat Natural Cycles. Blir bara stressad och ledsen av den.

• Persi91
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-31 11:33:25 följande:
    Persi91 skrev 2018-10-31 11:24:33 följande:

Nu är vi inskrivna för att påbörja fertilitetsutredning (via privat klinik). Känns så skönt. Men hoppet finns kvar ändå så nu kör vi enda in i kaklet med rosenrot och bisolvon haha.

Har raderat Natural Cycles. Blir bara stressad och ledsen av den.

Oj mitt meddelande  skickades för tidigt, men vet ni ungefär hur mycket har ni räknat med att det kommer kosta?

Jag kommer aldrig orka vänta ett år till innan vi startar utredning... vi har försökt i ett år efter nyår men har ju en graviditet under detta år... men har ju fortfarande inget barn.

Det är nästan samma för oss. Vi har försökt i lite mer än ett år och fick ett utomkvedshavandeskap för 7 månader sedan. Enl landstinget måste man vänta MINST ett år efter att missfallet/utomkvedet har hänt. De sa även att vi var alldeles för unga för att skriva in oss.. Jag orkar inte detta. :( Väntan är så jobbig.

Den privata kliniken vill gärna hjälpa till och är hoppfulla att det fungerar med hormoner eller spolning av äggledare. Men vi får se. Tror det är själva IVF-en som är kostsam.. om man kommer dit. Räknar väl med 50-60 000. Inget roligt belopp. Men vi håller på och sparar nu i fall vi hamnar där.
  • Persi91
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-31 12:25:47 följande:
    Ja precis samma sak här. Vi kommer inte få hjälp förens ett år efter vi lyckades bli gravida. Så jävla orättvist blev så arg och besviken. va fan det är ju inte så att jag har ett barn "bara" för att jag blev gravid..

Okej, Hoppas att både du & jag klarar oss utan IVF. SÅ första steg är i så fall hormoner och spolning av äggledare? Funkar inte det, så är nästa steg IVF?  men om man klarar sig utan IVF blir det billigare?
    Jag hoppas det med! Håller alla tummar <3

Det är så tråkigt att dem räknar missfall/utomkveds som riktiga graviditeter.

Första steget är att ta prover både på kvinnan och mannen. Sen hormoner, spolning och sista steget IVF. Sköterskan förklarade att det kan vara så enkelt som att en spolning av äggledarna gör att det "släpper". Jag förstod det som att det är själva IVF-en man betalar för. Sen betalar man givetvis för läkarbesök 200 kr gång. Men annars ingenting.
  • Persi91

Ni som plussat, hur tidigt började ni känna av symptom? 

• Persi91

Kan knappt tro det är sant.... för visst är väl det här positivt? Hade BIM igår. Molande värk i livmoder och ont i bröst. Tog test nu då mens inte dykt upp. 
    Pga att jag tidigare haft utomkvedshavandeskap så har jag fått restriktioner om att ringa DIREKT om jag plussar så att det inte sitter fast i min enda och kvarvarande äggledare och det blir ett nytt utomkveds.. Har även fått höra att mina chanser till graviditet inte är bra då dem tyckte att min vänstra äggledare såg dålig ut. Men så händer detta.....

Jesus. Helt matt. Ni anar inte min glädje, rädsla och oro nu. Om två veckor har vi inskrivning för Fert.utredning. Hoppas på att behöva boka av det :D !!!!!
  • Persi91
    Clemmentina skrev 2018-11-24 20:58:05 följande:
    Jag tycker mig ana två streck på det vänstra i alla fall. Testa med ett digitalt också för att bekräfta. Håller tummarna för att du kan ringa och avboka utredningen! :)
    Jag sprang iväg tidigare idag och köpte ett digital och det blev PLUS! Vet inte vart jag skall ta vägen... nu skall jag försöka njuta av plusset och inte tänka på vart graviditeten sitter. livmodern?? äggledaren??
  • Persi91

Jag har varit gravid tre gånger... missfall, utomkveds och sen nu då.. och det lustiga är att varje gång jag varit/är gravid har jag inte haft någon aning om det och trott att mensen är på G. Men icke!

Och månaderna där i mellan när jag inte varit gravid har jag såklart varit skengravid och haft 1038329 olika symptom. 

• Persi91
    Liit skrev 2018-11-25 16:04:01 följande:
    Jag har läst att det är vanligt. Men själv aldrig råkat ut för det. Har en son sedan tidigare, jag visste på en gång då. Samma när jag fick missfallet och känns så nu med.

Men har nog heller aldrig velat det så mycket som jag vill nu :)
    Jag önskar dig varmt lycka till <3 
Svar på tråden Vi som har BIM november 18