• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Kstadtjej87
    Canary skrev 2018-10-25 10:55:15 följande:

Bim -7 för min del :)

Går omkring och känner mig ruggig och lätt illamående. Säkert nåt annat :)

Försöker intala mig själv att jag nog inte hade ägglossning denna månad så att jag inte ska bli besviken!

Hur mår ni andra?

Känner samma som dig plus att jag är jätte svullen Bim -7 för mig med.

Hoppas dagarna går snabbt nu. När tänker du testa?
  • Em0ma
    Canary skrev 2018-10-25 10:55:15 följande:

Bim -7 för min del :)

Går omkring och känner mig ruggig och lätt illamående. Säkert nåt annat :)
    Försöker intala mig själv att jag nog inte hade ägglossning denna månad så att jag inte ska bli besviken!

Hur mår ni andra?

Min Bim har flyttats fram enligt flo, så har nu den 30/10 vilket gör att jag egentligen inte tillhör denna grupp längre, men första beräkningen var den 1/11 så starrar kvar iaf  :P 

Så BIM -5 för min del, haft massa symtom denna gång, brukar bara ha ömma bröst.. Men denna gången har jag bland annat vätska ur brösten, trötthet, koncentrationssvårigheter, spänningar i magen och ömma/ont i brösten. Tänkte testa imorgon men nu är alla symptom förutom vätska ut brösten som borta och känner inte alls längre någon mening med att testa :(  Så kommer nog tillhöra denna gruppen på riktigt snart igen :)
  • mangon

Tempa.

Krävs det att man tempar samma tid varje morgon? Gör det något att man är uppe ca 3 ggr per natt och sover oroligt?

Våra nätter är rätt röriga med vår 3 åring som alltid sovit oroligt och man är uppe ca 3 ggr per natt med henne. Plus springer fram och tillbaka till hennes rum nu när hon självt bestämt att sova i hennes säng på rummet ;)

Tänker om det påverkar tempen?

• Jojjans
    mangon skrev 2018-10-25 22:13:36 följande:

Tempa.

Krävs det att man tempar samma tid varje morgon? Gör det något att man är uppe ca 3 ggr per natt och sover oroligt?

Våra nätter är rätt röriga med vår 3 åring som alltid sovit oroligt och man är uppe ca 3 ggr per natt med henne. Plus springer fram och tillbaka till hennes rum nu när hon självt bestämt att sova i hennes säng på rummet ;)

Tänker om det påverkar tempen?

Enligt tex natural cycles så påverkar det en del. Jag själv har inga barn men är ändå uppe och kissar åå nätterna, och ibland hinner jag inte sova 4 sammanhängande timmar innan det är dags at gå till jobbet.

Ibland vaknar jag också 1-2 timmar innan det är dags att gå upp, så då tempar jag då istället.

Trots det så har jag fått en väldigt tydlig kurva där det är lätt att se att äl varit.

När man använder NC kan man också göra en mätning ogiltig ifall man märker att tex orolig sömn, alkoholintag eller sjukdom påverkat temperaturen för mycket.
  • Canary
    Kstadtjej87 skrev 2018-10-25 19:54:52 följande:

Känner samma som dig plus att jag är jätte svullen Bim -7 för mig med.

Hoppas dagarna går snabbt nu. När tänker du testa?

På söndag kanske... eller lördag! Fast mest på kul. Det är ju väldigt tidigt. Du då?
  • Canary
    Em0ma skrev 2018-10-25 20:56:28 följande:

Min Bim har flyttats fram enligt flo, så har nu den 30/10 vilket gör att jag egentligen inte tillhör denna grupp längre, men första beräkningen var den 1/11 så starrar kvar iaf  :P 

Så BIM -5 för min del, haft massa symtom denna gång, brukar bara ha ömma bröst.. Men denna gången har jag bland annat vätska ur brösten, trötthet, koncentrationssvårigheter, spänningar i magen och ömma/ont i brösten. Tänkte testa imorgon men nu är alla symptom förutom vätska ut brösten som borta och känner inte alls längre någon mening med att testa :(  Så kommer nog tillhöra denna gruppen på riktigt snart igen :)

Du ska såklart hänga kvar här!

Ska bli spännande att höra hur ditt test gick! Lycka till!
  • Persi91

Någon här som testat Rosenrot eller Bisolvon? :)

• Kstadtjej87
    Canary skrev 2018-10-26 07:37:24 följande:

På söndag kanske... eller lördag! Fast mest på kul. Det är ju väldigt tidigt. Du då?

Får jag mina test i brevlådan blir de ett testa tidigt imorgon. Men anners väntar jag tills måndag tror jag. Kanske t.om väntar tills onsdag då de är min födelsedag. Får väl mensen i paket Hahah.
  • Miichaella

Mensen kom idag. Hoppar in här även om det mest troligt är så att vi missar nästa äl för att mannen är bortrest. Han kommer hem på äl+2 enligt min beräkning så vi får se. Bim 23/11.

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18

4/11 Pemmelie

5/11 mimmisen1991, Emmas92

7/11 Jojjans, Incognita

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

12/10 Missempi

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82

14/11 mangon

15/11 saraholm, April2

16/11 SofieElise

17/11 Clemmentina

19/11 JohannaLi, Evi 82

21/11 Sara11, NervösaNatta

22/11 väntarpåplusset

23/11 Miichaella

24/11 Persi91

26/11 Mia86a

• minnie768

Hej, jag hoppar in i novembertråden eftersom äl var sen och då bim flyttades fram till den 1/11. Jag är 28 år och är på försök nummer 3 med första barnet tillsammans med min sambo som är 26. Har nyligen börjat tempa, men tyvärr följer min tempkurva för hur det "bör" se ut innan mensen kommer, så har inte så höga förhoppningar inför nästa vecka :( I övrigt äter jag kosttillskott som är anpassade för kvinnor som är, eller försöker bli gravida + extra folsyra.

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87, minnie768

2/11 Nova92 

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18 

4/11 Pemmelie 

5/11 mimmisen1991, Emmas92 

7/11 Jojjans, Incognita 

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda 

9/11 ero13 

11/11 Livethänder, Selmans 

12/10 Missempi 

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82 

14/11 mangon