• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Jojjans

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18

4/11 Pemmelie

5/11 mimmisen1991, Emmas92

7/11 Jojjans, Incognita

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

12/10 Missempi

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82

14/11 mangon

15/11 saraholm, April2

16/11 SofieElise

17/11 Clemmentina

19/11 JohannaLi, Evi 82

21/11 Sara11, NervösaNatta

22/11 väntarpåplusset

26/11 Mia86a

• Jojjans
    Clemmentina skrev 2018-10-24 11:45:12 följande:

Jag är lika frustrerad som du! Testat olika äl-test (både digitalt och vanligt) men de blir inte positiva. I november ska jag testa Clearblue med dubbelindikator istället.

Ger dina test inga utslag alls, eller som på mina bara svagt?

Oavsett så rekommenderar jag verkligen att tempa! Det hjälper inte i förväg men ger dig en tydlig indikation på att äl skett så att du kan få bättre koll på hur din cykel ser ut.
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-10-24 12:28:06 följande:

Ger dina test inga utslag alls, eller som på mina bara svagt?

Oavsett så rekommenderar jag verkligen att tempa! Det hjälper inte i förväg men ger dig en tydlig indikation på att äl skett så att du kan få bättre koll på hur din cykel ser ut.

Tack för att du la till mig! :)

Svaga utslag på de test med streck (såsom du får). Inga utslag på digitalt test som jag testade för första gången nu men började förmodligen testa för sent i den här cykeln.

Det blir till att tempa framöver. Har undvikit det för jag inte stressa upp mig men ska ge det ett försök. Det är ju stressande att inte veta också!

Du får alltså temperaturhöjning (och vet att du haft ägglossning) men inga positiva ägglossningstest?
  • Jojjans
    Clemmentina skrev 2018-10-24 12:36:52 följande:

Tack för att du la till mig! :)

Svaga utslag på de test med streck (såsom du får). Inga utslag på digitalt test som jag testade för första gången nu men började förmodligen testa för sent i den här cykeln.

Det blir till att tempa framöver. Har undvikit det för jag inte stressa upp mig men ska ge det ett försök. Det är ju stressande att inte veta också!

Du får alltså temperaturhöjning (och vet att du haft ägglossning) men inga positiva ägglossningstest?

Exakt. Får höjning men aldrig fått ett äl-test med två lika starka sträck. Känner supertydligt att jag är på g att få äl nu så har tagit 3 (!) test idag len bara extremt svagt knappt synligt. Återkommer i helgen med temperaturrapport :)
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-10-24 19:25:41 följande:

Exakt. Får höjning men aldrig fått ett äl-test med två lika starka sträck. Känner supertydligt att jag är på g att få äl nu så har tagit 3 (!) test idag len bara extremt svagt knappt synligt. Återkommer i helgen med temperaturrapport :)

Ja gör det! Själv beställde jag en termometer. ????
  • Skitfrustrerad

Hej, jag hoppar in här.

Kort om mig: 33 år. Sambo sedan 5 år. November blir vårt 5:e försök. Tänkte testa ägglossningsstickor för första gången. Tror jag har ganska bra koll på min ägglossning men man vet ju aldrig! Vi tänkte vi skulle testa sambons spermier med med ett sånt där hemmatest. Apotea har nått som testar både mängd och aktivitet. Nån som testat?

Har BiM 21/11 enligt min app men vet i tusan om jag litar på den längre. Tycker aldrig mensen kommer när jag förväntar mig! Min cykel är normalt runt 28-29 dagar.

• Anonym (Ängel)

Hej...

aldrig varit med i sånna här trådar förut..

Men är så himla nere just nu när mensen kom iförrgår igen :( så tänker att detta kan vara ett bra sätt att skriva av sig... min sambo börjar nog tröttna på mig snart.....

jag som verkligen trodde det skulle gå denna månad... men icke..

har bim 20/11..

• Anonym (Ängel)
    Skitfrustrerad skrev 2018-10-24 20:49:56 följande:

Hej, jag hoppar in här.

Kort om mig: 33 år. Sambo sedan 5 år. November blir vårt 5:e försök. Tänkte testa ägglossningsstickor för första gången. Tror jag har ganska bra koll på min ägglossning men man vet ju aldrig! Vi tänkte vi skulle testa sambons spermier med med ett sånt där hemmatest. Apotea har nått som testar både mängd och aktivitet. Nån som testat?

Har BiM 21/11 enligt min app men vet i tusan om jag litar på den längre. Tycker aldrig mensen kommer när jag förväntar mig! Min cykel är normalt runt 28-29 dagar.

Jag har kört Äl-stickor två månader nu.. tycker faktiskt det är ganska skönt.. då vet man liksom.. även om min app säger samma datum som äl-stickorna blivit positiva,. Så kanske kan sluta egentligen.. men man har utvecklat något form av beroende...

jag är också jättesugen på att köpa ett hemmatest för spermier.. visste inte att det fanns ett som kunde se aktivitet också?

Kanske ska prova.. vet dock inte hur glad min sambo skulle bli....

har du kollat upp så du är ?okej??
  • Skitfrustrerad
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-24 21:38:51 följande:

Jag har kört Äl-stickor två månader nu.. tycker faktiskt det är ganska skönt.. då vet man liksom.. även om min app säger samma datum som äl-stickorna blivit positiva,. Så kanske kan sluta egentligen.. men man har utvecklat något form av beroende...

jag är också jättesugen på att köpa ett hemmatest för spermier.. visste inte att det fanns ett som kunde se aktivitet också?

Kanske ska prova.. vet dock inte hur glad min sambo skulle bli....

har du kollat upp så du är ?okej??

Det var sambon som visade mig. Har inte kollat på det så ingående än. Imorrn när lönen kommer ska vi ?storhandla? lite grejer. (Det är knappt så man fattar hur det kunde födas några barn alls förr, utan alla dessa tester och hjälpmedel. ????)

Nej jag har inte kollat mig. Tänker att vi testar nog i ett år själva iaf. Vill tro att det går ändå.
  • carola18

Jag tror tyvärr att många ofrivilligt barnlösa handlar om stress i dagens samhälle...sen en sån enkel sak som att en bärbar dator i knät hos en man som sitter/ligger gör spermierna svagare

Svar på tråden Vi som har BIM november 18