Inlägg från: Anonym (Ängel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ängel)

Vi som har BIM november 18

Hej...

aldrig varit med i sånna här trådar förut..

Men är så himla nere just nu när mensen kom iförrgår igen :( så tänker att detta kan vara ett bra sätt att skriva av sig... min sambo börjar nog tröttna på mig snart.....

jag som verkligen trodde det skulle gå denna månad... men icke..

har bim 20/11..

• Anonym (Ängel)
    Skitfrustrerad skrev 2018-10-24 20:49:56 följande:

Hej, jag hoppar in här.

Kort om mig: 33 år. Sambo sedan 5 år. November blir vårt 5:e försök. Tänkte testa ägglossningsstickor för första gången. Tror jag har ganska bra koll på min ägglossning men man vet ju aldrig! Vi tänkte vi skulle testa sambons spermier med med ett sånt där hemmatest. Apotea har nått som testar både mängd och aktivitet. Nån som testat?

Har BiM 21/11 enligt min app men vet i tusan om jag litar på den längre. Tycker aldrig mensen kommer när jag förväntar mig! Min cykel är normalt runt 28-29 dagar.

Jag har kört Äl-stickor två månader nu.. tycker faktiskt det är ganska skönt.. då vet man liksom.. även om min app säger samma datum som äl-stickorna blivit positiva,. Så kanske kan sluta egentligen.. men man har utvecklat något form av beroende...

jag är också jättesugen på att köpa ett hemmatest för spermier.. visste inte att det fanns ett som kunde se aktivitet också?

Kanske ska prova.. vet dock inte hur glad min sambo skulle bli....

har du kollat upp så du är ?okej??
  • Anonym (Ängel)
    Skitfrustrerad skrev 2018-10-24 22:06:42 följande:
    Det var sambon som visade mig. Har inte kollat på det så ingående än. Imorrn när lönen kommer ska vi ?storhandla? lite grejer. (Det är knappt så man fattar hur det kunde födas några barn alls förr, utan alla dessa tester och hjälpmedel. ????)

Nej jag har inte kollat mig. Tänker att vi testar nog i ett år själva iaf. Vill tro att det går ändå.
    Ja, helt sjukt... Vad pengar man lagt på detta.. Usch vill så gärna att det ska ta sig denna månad.. orkar inte mer nu... :( så oerhörd stress/press...

Det är nog klokt.. 
  • Anonym (Ängel)
    April2 skrev 2018-10-26 20:18:39 följande:

Jag tänkte testa bisolvon eller theracough denna månad! Vi har försökt i 18 månader nu utan resultat så det kan ju knappast bli värre! :) Jag är också nyfiken på om någon provat?

Jag är också sugen på att testa bisolvon.. men mest för jag aldrig känt av mitt äl-sekret.: det är på sin höjd lite vattnigare runt äl.. men tycker fortfarande det är lite trögt/vitt.... men jag har liksom inga flytningar som äggvita alls.. är orolig om jag tar bisolvon att de blir ännu vattnigare..? Allt funkar som en klocka för mig.. mens kommer på rätt dag max -+1 dag... får utslag på äl-test samma datum typ... men inget sekret alls.....
  • Anonym (Ängel)
    Jojjans skrev 2018-10-27 10:38:15 följande:

Samma för mig! Ha Tallvid haft extremt regelbunden mens men inget synligt äl-sekret. Trots det så blev jag faktiskt gravid så tror verkligen inte att det hänger på det. Sekret är ju bara ett av alla sätt att vara säker på att du har äl. Det borde gå bra ändå! :)

Ja sant... men du har inte vågat testa bisolvon...? Jag skulle vilja prova.. många som skrivit att de fått mycket mer och bättre sekret av just bisolvon. Men är samtidigt så rädd för att börja experimentera för mycket... men vad kan lite hostmedicin göra liksom... (tänk om jag faktiskt behövde ta det ändå, pga av hosta....) haha så mycket tankar jämt...
  • Anonym (Ängel)

Hej..

tänkte följas åt tillsammans med er.. jag har bim 20/11..

Är inne på 4:e försöket, inte alls länge men stressen börjar krypa på.. förra månaden var jag maniskt i att testa.. men denna månad tänker jag inte köpa några gravtest alls..man blir knäpp tillslut

• Anonym (Ängel)
    April2 skrev 2018-10-28 19:33:06 följande:

Ätit biosolvon sen i fredags kväll nu och fått mkt mer flytningar! Jag har iofs alltid äggviteliknande flytningar några dagar innan ägglossning men tycker att de brukar vara så sjukt "tjocka" så förhoppningsvis får de bättre kvalitet av bisolvonet den här gången. Idag bytte jag dock till theracough eftersom jag såg att det var samma aktiva ämne i den som de testat i en (väldigt gammal) studie om fertilitet. :) Vad gör man inte om det kan öka chansen?!

Jag köpte också bisolvon igår.. jag har nog problemet att det är tvärtom.. mitt är alltid jätte vattnigt.. kanske inte är så bra att jag tar bisolvon då? Har ju dock aldrig märkt av något sekret som är som äggvita.. det är det jag tänkte bisolvonen kunde hjälpa mig med?! Men kanske inte?? :(
  • Anonym (Ängel)
    Jojjans skrev 2018-10-29 17:19:47 följande:

Hoppas jag fick med alla nu! :)

Missat mig.. har bim 20/11..
  • Anonym (Ängel)
    SofieElise skrev 2018-10-29 19:47:18 följande:

Vad är det för ämne som ska vara i Bisolvonen? Har en sort hemma som jag tänkte testa, så hoppas ämnet finns med

Det vet jag faktiskt inte.. men så länge det löser upp segt slem så borde det funka? För det är därför folk/jag tar bisolvon... sen är jag verkligen ingen expert på det här..
  • Anonym (Ängel)
    SofieElise skrev 2018-10-29 20:39:41 följande:

Spännande att se om det funkar!

Kör på min Bisolvon nu. Min fertila period enl NC börjar imorgon och tog lite idag.

Jag ska också testa bisolvon.. men har ni inget äggvite sekret heller? Eller märker ni av ert sekret kring ägglossningen?
Svar på tråden Vi som har BIM november 18