Inlägg från: Anonym (Ängel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ängel)

Vi som har BIM november 18

maria1992 skrev 2018-10-31 12:26:17 följande:
    Men nä... vad tråkigt att höra.. :( fått två tidiga missfall själv. Usch! Vi löser detta <3

Jag har en menscykel på 29.2 dagar i genomsnitt enligt min app. Är väldigt regelbunden med både mens och äl. Är på dag 31 idag och känner ingen mensvärk, bara pirr/bubbligt i magen? Brösten fortfarande ömma.

Förstår du mår skit. Men det kommer! Hur länge har ni försökt?
    Ja, det är så fruktansvärt.. Vi skulle gå till RUL och ta reda på kön... men nej, stackars bebisen överlevde inte :( 

Men jag kan säga när jag var gravid märkte jag ingenting..förutom att min mens var sen, och i och med ditt positiva äl-test så borde det finns hopp. Hur klarar du av att hålla dig utan att testa??? 
    Ja, önskar såå att det kommer nu, vi har väl försökt sammanlagt 1 år till nyår- Förra nyår bestämde vi oss för att ta ut min spiral. Hur länge har ni försökt?
  • Anonym (Ängel)
    Persi91 skrev 2018-10-31 13:06:39 följande:
    Jag hoppas det med! Håller alla tummar <3

Det är så tråkigt att dem räknar missfall/utomkveds som riktiga graviditeter.

Första steget är att ta prover både på kvinnan och mannen. Sen hormoner, spolning och sista steget IVF. Sköterskan förklarade att det kan vara så enkelt som att en spolning av äggledarna gör att det "släpper". Jag förstod det som att det är själva IVF-en man betalar för. Sen betalar man givetvis för läkarbesök 200 kr gång. Men annars ingenting.
    Jag håller tummarna för oss både. Jag tycker också det är väldigt konstigt att de räknar de som en vanlig graviditet.. men men..det är så skönt att det finns privata klinker. Tack gode gud. 

Men det låter ju bra..när ska ni dit? eller har ni redan lämnat prover och så?
  • Anonym (Ängel)
    Jojjans skrev 2018-10-31 13:17:29 följande:
    Du är inte ensam om sent missfall i den här gruppen. Förlorade våran bebis i vecka 16 för knappt 2 månader sen. Det här är bara första försöket efter det (tog paus en cykel). Förstår din oro och frustration <3
    Beklagar det ni gått igenom :(<3 Är så ledsamt men på ett sätt skönt att prata med de som gått igenom samma sak :( Hur mår du? själv har jag inte kunnat släppa det, det enda som går runt i huvudet hela dagarna.. att  nu är det bara dagar tills jag egentligen skulle  med spänning åka till förlossningen :( hur länge hade ni försökt innan?

kram <3<3
  • Anonym (Ängel)
    gummsanmadde skrev 2018-11-01 07:20:41 följande:

Där kom mensen, två dagar för tidigt, störtblöder. Börjar alltid smått smått. Ja tidigt missfall eller ej, ingen bebis för mig. Stort lycka till alla <3 önskar att ni alla kan få pluss i november!!

Inte roligt :( hoppas du också hinner med en till BIM nu i novmber <3 Kämpa på! 
  • Anonym (Ängel)
    idaisraelsson skrev 2018-10-31 22:13:28 följande:

Bild

Jag tycker de där testerna är så himla svåra att tyda. Jag kör på CB hela tiden.. Även om de är lite dyrare så är det så himla värt det istället för att fundera och kanske missa i värsta fall för man inte tror att de är positiva. Men såklart kostnaden är inte så rolig med de CB... 
  • Anonym (Ängel)
    Granskott skrev 2018-11-01 10:34:46 följande:

Är det fler som inte har några tydliga äl-tecken?

Jag känner varken av någon värk, speciella flytningar eller andra känningar varför jag aldrig riktigt har haft någon koll på när min äl är. Nu när vi helt plötsligt vill pricka äl så känns det helt galet svårt.

Denna månaden var första med stickor som visade äl både i tisdags och igår. Kanske är det detta sätt jag måste använda för att lyckas pricka rätt:)

Jag har inga tecken alls. Jag testar med äl-testar som jag visserligen får utslag på iaf förra månaden. Men har aldrig någonsin känt av något sekret alls. jag börjar bli orolig för det. men pratade med min BM och hon menade att inte det skulle spela så stor roll. även om jag personligen känner att det är klart att det gör det svårare för spermierna  att simma fram om det är som vitt lotion(som det är i mitt fall) så jag testar faktiskt bisolvon denna månad. Så länge spermierna är bra ska det inte spela någon roll. 
  • Anonym (Ängel)
    Granskott skrev 2018-11-01 10:34:46 följande:

Är det fler som inte har några tydliga äl-tecken?

Jag känner varken av någon värk, speciella flytningar eller andra känningar varför jag aldrig riktigt har haft någon koll på när min äl är. Nu när vi helt plötsligt vill pricka äl så känns det helt galet svårt.

Denna månaden var första med stickor som visade äl både i tisdags och igår. Kanske är det detta sätt jag måste använda för att lyckas pricka rätt:)

Jag har inga tecken alls. Jag testar med äl-testar som jag visserligen får utslag på iaf förra månaden. Men har aldrig någonsin känt av något sekret alls. jag börjar bli orolig för det. men pratade med min BM och hon menade att inte det skulle spela så stor roll. även om jag personligen känner att det är klart att det gör det svårare för spermierna  att simma fram om det är som vitt lotion(som det är i mitt fall) så jag testar faktiskt bisolvon denna månad. Så länge spermierna är bra ska det inte spela någon roll. 
  • Anonym (Ängel)
    gummsanmadde skrev 2018-11-01 15:14:57 följande:
    Tack så mycket <3 japp 30/11, om man räknar samma mens cykel som nu, jag vill ju gärna stanna här med er så jag räknar så :D lycka till!
    Håller tummarna för ett plus då :) tack.. har också långt kvar till BIM, börjar redan bli otålig.
  • Anonym (Ängel)
    Canary skrev 2018-11-01 15:23:34 följande:

Ok hörrni, om man äl-testat fyra cykler och upptäckt lh-stegring på två, samt har en historik av oregelbunden mens och tidigare pco-diagnos, kan man ringa gyn då eller kommer de skratta en i ansiktet och komma tillbaka när man försökt ett år?

Jag tycker du ska ringa (och tyvärr tråkigt att säga, men man får ofta överdriva lite för att bli tagen på allvar). får du inget bra bemötande då hade jag ringt en privat klinik. Visst det kostar men är sååå värt de. De är så mycket mer benägna att hjälpa till. 
  • Anonym (Ängel)
    Ma18 skrev 2018-11-01 18:49:21 följande:

Det blev inget plus denna månad heller.. då kör vi på försök nummer 15, en augustibebis känns fint! Lycka till ni andra, håller tummarna att ni får era plus!

Beklagar <3 så fruktansvärt tungt.. men har ni funderat på att söka hjälp? Ni har ändå försökt ett tag nu <3 
Svar på tråden Vi som har BIM november 18