Inlägg från: Anonym (Ängel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ängel)

Vi som har BIM november 18

SofieElise skrev 2018-10-30 09:18:40 följande:
    Jo, jag har det och märker av det tydligt. Jag är nog mest nyfiken på att testa metoden bara för att se om det händer något.
    Okej.. jag börjar bli lite fundersam varför jag aldrig får det där fertila äggvite sekretet... har verkligen adlrig känt av det...
  • Anonym (Ängel)
    cassandra92 skrev 2018-10-30 11:12:05 följande:
    Jag också. Har det riktigt tufft nu. Jag vet inte hur många fler månader jag orkar med.... Är jämt ledsen känns det som. Folk säger sluta tänka på det men snälla. Hur ska man göra det???? 

Jag känner så väl igen mig.. Jag vet helt ärligt inte hur många fler negativa månader jag orkar med... Jag har tappat all lust till allt och min personlighet har nästan förändrats.. 

tycker synd om min sambo han försöker vara positiv men jag är bara ledsen och otrevlig mot honom.. Så ska man stå där i butiken (jobbar i butik) och hjälp folk och vara glad.. det går verkligen inte... speciellt mitt på dagarna när alla som är mammalediga med sina små bebisar kommer in och handlar :( jag känner att jag bryter ihop snart. Man blir påmind konstant..hur faaaaaan ska man sluta tänka på det??? hur gör du för att få dina eftermiddagar//kvällar att gå?

• Anonym (Ängel)
    mangon skrev 2018-10-30 22:48:16 följande:

Måste bara få gnälla av mig.

Vi hade sex i fredags. Igår, måndags fick jag positivt äl test.

Sambon har bara gått och lagt sig varje kväll lördag söndag och måndag. Trots att han vet att jag har äl.

Imorse pratade jag med honom. Dels för att jag gärna vill kramas lite när vi kryper ner men också förklara att jag gärna vill få till det 1 gång nu kring äl.

Han blev sur. Sa att han inte alls blir sugen när jag äns nämner äl. Att han är så trött just nu. Att det finns fler månader att bli gravid på.

Men han sa även att vi kör ikväll.

Ikväll drog nattningen ut på dottern. Jag ville bara somna men höll mig vaken för att få till det ikväll dagen efter positivt äl. Han satte sig och a

Spela gitarr i 1.5 timme. Jag vänta ut honom sen skulle han duscha och gud vet vad

När han kommer in till sägen lägger han sig bara och blundar. Jag försöker pratar med honom. Men han bara säger att han inte kan få för att han är trött.

Vi börja bråka. Blev så sjukt besviken på honom bara!

Nu sover han

Så ja. Här blev det bara sex 1 gång 4 dagar innan äl denna månad. :(

Känns som jag inte äns behöver vänta på att testa.

Om männen ibland bara kunde få uppleva denna längtan och väntan. Hur sakta dagarna går.....

Så bitter ikväll....

Men vilken jobbig situation.. :( Förstår att du blir besviken..
    Och ja tyvärr så blir det ju ett tjat precis kring äl... men vad ska man göra? Vi kan bli gravida de där dagarna.. Jag hade också blivit så besviken på min sambo om han struntade i det..

Som tur är har vi (inte än i alla fall) problem med sexet.. och han vet vad som gäller och ställer ändå upp. och de kvällar när jag inte har lust eller ork så hjälper han ändå till att tar initiativ..
    Man måste hjälpas åt...När det går på första försöket. ja då kan man ta det lite chill och kanske hoppa över en månad! men när denna stress kommer månad efter månad så måste man hjälpas och och ställa upp...  
  • Anonym (Ängel)
    cassandra92 skrev 2018-10-31 08:38:54 följande:
    Jag håller med dig och jag blir så förbannad på mig själv att jag tänker så om jag ska vara ärlig. Vilket gör det till en ond cirkel. Jag vill bara kunna släppa det och tänka "det kommer". Men det är helt omöjligt. Jag försöker att göra allt annat än att tänka på bebisar. Familjeliv är det enda jag har kvar, kollar inte på youtubefamiljer eller instagram med massa bebisar som jag torterade mig med förut. Men det trillar ju in "jag är gravid" bilder från mina vänner också. Så ja man kan ju inte undvika det helt tyvärr.... Jag vet faktiskt inte hur man ska göra. JAg funderar på att bara skita i det ett tag och försöka och ta tag i mig själv. För jag förstår att ingen bebis vill bo i mig om jag är så jävla sur och grinig hahahah 
    Samma här! Jag vet varken in eller ut med det här.. Hur ska jag sluta tänka? jag slutar liksom leva.. jag har nästan tappat min personlighet.. den kommer tillbaka de där hoppfulla dagarna kring Äl.. typ 4-5 dagar.. sen är jag någon helt annan människa igen.. 
    Samma här, jag raderade till och med mina konton för några dagar sedan för jag blev så ledsen, det ända som kommer upp på instagram är bebisar och alla jäääävla ultraljudsbilder..

Skulle också vilja skita i det ett tag..men vad f'n det är ju det enda jag vill just nu? ska jag då skita i något jag vill? jadu, som sagt man blir knäpp i huvudet.. Så tragiskt att när man tar sig hem från jobbet så ligger jag bara i soffan och lyssnar på poddar.. :/ så mitt liv sett ut i snart 6 månader......
  • Anonym (Ängel)
    maria1992 skrev 2018-10-31 10:27:44 följande:

Vet någon här inne om 2 streck på äl kan betyda graviditet?

Jag får alltid blankt när jag inte är vid ägglossning annars. Så för mig, BIM idag, var första gången :)

Hade inget graviditetstest hemma, därav äl-test.

Jag vet egentligen inte.. men jag har hört av folk här på FL att de fått positivt på Äl-testerna när de varit gravida.. Jag testade med ÄL-test förra månaden dagen innan BIm.. och det var negativt.. Så jag skulle köpa ett gravtest och kolla..
    Håller tummarna <3<3 har ni försökt länge? 
  • Anonym (Ängel)
    maria1992 skrev 2018-10-31 10:36:35 följande:
    Tack för ditt svar! Jag har hållit på med ägglossningstest ja, i över 6 månader men slutade för drygt 6 månader sedan. Har aldrig fått 2 streck vid bimdagen. Därför jag bara var tvungen att testa hehe.

Detta är 12e försöket. Hoppas sååååå mycket!

Hur går det för dig? Kram
    Då håller jag alla mina tummar för att du får plus även på gravtestet.. Gud vad nervöst att ta!!!

Det går inte alls bra.. Fick ett sent missfall och nu är det dags för BF på det lilla pyret som skulle ha kommit:( Brukar sitta och tänka: Nu hade jag suttit här med en stor mage och varit nervös inför förlossningen och börjat packa BB-väskan... även om jag VET att jag ska sluta tänka..håller på och bryter ihop mer och  mer för varje månad..
    Men kan tänka mig att din sorg och stress varit enorm också när ni hållt på så länge.. <3 När ska du testa? 
  • Anonym (Ängel)
    Persi91 skrev 2018-10-31 11:24:33 följande:

Nu är vi inskrivna för att påbörja fertilitetsutredning (via privat klinik). Känns så skönt. Men hoppet finns kvar ändå så nu kör vi enda in i kaklet med rosenrot och bisolvon haha.

Har raderat Natural Cycles. Blir bara stressad och ledsen av den.

Starkt av dig att ta tag i detta...
  • Anonym (Ängel)
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-31 11:31:23 följande:
    Starkt av dig att ta tag i detta...
    Persi91 skrev 2018-10-31 11:24:33 följande:

Nu är vi inskrivna för att påbörja fertilitetsutredning (via privat klinik). Känns så skönt. Men hoppet finns kvar ändå så nu kör vi enda in i kaklet med rosenrot och bisolvon haha.

Har raderat Natural Cycles. Blir bara stressad och ledsen av den.

Oj mitt meddelande  skickades för tidigt, men vet ni ungefär hur mycket har ni räknat med att det kommer kosta?

Jag kommer aldrig orka vänta ett år till innan vi startar utredning... vi har försökt i ett år efter nyår men har ju en graviditet under detta år... men har ju fortfarande inget barn.

• Anonym (Ängel)
    Siri88 skrev 2018-10-31 11:56:11 följande:

Så har ännu en månad tuffat på. Är på BIM- 9 men denna månaden har jag absolut noll känningar. Det har jag haft de andra månaderna men uppenbarligen inte vart gravid. Så trött på bebisfabriken :(

Jag väntar på min ägglossning som förhoppningsvis kommer om 6 dagar! Men jag känner igen mig i det du skriver.. Jag är så oerhört utmattad av all sorg kring den här processen :(
  • Anonym (Ängel)
    Persi91 skrev 2018-10-31 12:17:30 följande:
    Det är nästan samma för oss. Vi har försökt i lite mer än ett år och fick ett utomkvedshavandeskap för 7 månader sedan. Enl landstinget måste man vänta MINST ett år efter att missfallet/utomkvedet har hänt. De sa även att vi var alldeles för unga för att skriva in oss.. Jag orkar inte detta. :( Väntan är så jobbig.

Den privata kliniken vill gärna hjälpa till och är hoppfulla att det fungerar med hormoner eller spolning av äggledare. Men vi får se. Tror det är själva IVF-en som är kostsam.. om man kommer dit. Räknar väl med 50-60 000. Inget roligt belopp. Men vi håller på och sparar nu i fall vi hamnar där.
    Ja precis samma sak här. Vi kommer inte få hjälp förens ett år efter vi lyckades bli gravida. Så jävla orättvist blev så arg och besviken. va fan det är ju inte så att jag har ett barn "bara" för att jag blev gravid..

Okej, Hoppas att både du & jag klarar oss utan IVF. SÅ första steg är i så fall hormoner och spolning av äggledare? Funkar inte det, så är nästa steg IVF?  men om man klarar sig utan IVF blir det billigare?
Svar på tråden Vi som har BIM november 18