• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Anonym (CE)
    Jojjans skrev 2018-10-27 08:40:58 följande:

Välkommen! Låter som du haft goda chanser. Och kul att följas åt då vi ligger väldigt lika till :)

Jag är 32, sambon 25, i södra Stockholm. Skulle ha haft äl i torsdags, men då hade jag starkt positivt på äl-test. Trolig äl igår. Vi låg mån, ons och tors (då jag är bortrest över helgen). Bim 8/11! Spännande att följas åt och hoppas på plus för oss (och ska andra såklart)!!

Va kul! Det kan ju bli lite obalans när man har en yngre kille, jag gjorde ganska klart för honom när vi började träffas (då var han bara 23) att jag skulle vilja ha barn ganska ?snart?. När jag tog upp det nu var jag ändå orolig över att han skulle säga nej, och han tyckte väl att det var lite tidigare än han hade tänkt sig men efter lite betänketid sa han ja :)

Men jag blir så förvirrad av alla appar och tester, enligt gratisappen som jag registrerat min mens i flera år så skulle jag ha ägglossning i onsdags, då visade CB fast smiley, men NC visade ägglossning i fredags efter registrering av positivt LH-test i onsdags?

Hur långt innan ägglossning kommer LH-toppen?
  • Canary
    Anonym (CE) skrev 2018-10-27 14:37:00 följande:

Va kul! Det kan ju bli lite obalans när man har en yngre kille, jag gjorde ganska klart för honom när vi började träffas (då var han bara 23) att jag skulle vilja ha barn ganska ?snart?. När jag tog upp det nu var jag ändå orolig över att han skulle säga nej, och han tyckte väl att det var lite tidigare än han hade tänkt sig men efter lite betänketid sa han ja :)

Men jag blir så förvirrad av alla appar och tester, enligt gratisappen som jag registrerat min mens i flera år så skulle jag ha ägglossning i onsdags, då visade CB fast smiley, men NC visade ägglossning i fredags efter registrering av positivt LH-test i onsdags?

24-36 eller till och med 48 timmar efter LH-stegring släpper ägget i vanliga fall, har jag förstått det som, så alla tester verkar väl typ peka på samma sak?
  • Jojjans

Känner igen mig massor! Min kille var bara 22 och jag 29 när vi blev ett par och jag vågade inte ens ta upp frågan. Men när jag råkade bli gravid så fick vi diskutera igenom det jag gjorde klart för honom att jag vill ha barn snart vilket han också ville, men senare. För ett år sen insåg jag att jag inte klarade att vänta längre, men han kände sig inte redo så vi bestämde ett datum i våras då vi skulle börja försöka. Dels för att han skulle hinna bli redo, och så att jag skulle slippa befinna mig i ovisshet i väntan på honom. Nu längtar vi tillsammans och jag är glad att jag väntade in honom, och även om jag sörjer aborten ibland så är det fint att nu få göra resan ihop.

Jag tycker NC ändrar sig baserat på massa olika konstiga grejer så litar inte helt på appen. Använder den mest för att registrera temperaturkurva. Men precis som canary skriver så ska väl äl ske 24-36 timmar efter topp, men det är ju svårt att veta när LH-toppen började, man kanske testar i slutet av den...

Jag hade positivt äl-test i torsdags, och känner tydligt av min äl så är säker på att jag hade äl senast i fredags. Troligen på förmiddagen för på em-kväll kände jag ingenting längre. Men NC tyckte lördag, men det är jag säker på inte stämmer.
  • Jojjans

Hittade den här på clear blues hemsida! Supertydlig om LH-topp och gravidchanser.

• Johannamari
    Persi91 skrev 2018-10-26 08:23:40 följande:

Någon här som testat Rosenrot eller Bisolvon? :)

Jag har kört rosenrot från mensdag 1 fram tills i torsdags. Nån dag innan beräknad ÄL. Första månaden m. rosenrot, försök nr. 2. 
  • Johannamari
    Skitfrustrerad skrev 2018-10-26 18:33:52 följande:

När mensen kom i tisdags blev jag så besviken så jag stampade i golvet och grät en skvätt för mig själv. Vem har jag blivit egentligen?

Du är inte ensam. Jag bröt ihop totalt förra månaden.. :( 
  • idaisraelsson

Hej alla:)

Jag tänkte att det var vår chans denna månad efter 6 försök. Men jag har ägglossning mellan den 31:a okt - 6:e nov. Har oregelbunden mens så vet inte exakt. Nu är det så att sist gången jag och sambon kan mysa blir den 29:e okt, då han ska iväg sen med jobbet i två veckor :(

Min fråga.... kan vi klara det? Eller lever inte spermierna så länge inut i mig?

• Jojjans
    idaisraelsson skrev 2018-10-27 21:35:06 följande:

Hej alla:)

Jag tänkte att det var vår chans denna månad efter 6 försök. Men jag har ägglossning mellan den 31:a okt - 6:e nov. Har oregelbunden mens så vet inte exakt. Nu är det så att sist gången jag och sambon kan mysa blir den 29:e okt, då han ska iväg sen med jobbet i två veckor :(

Min fråga.... kan vi klara det? Eller lever inte spermierna så länge inut i mig?

Får du tidig äl är det klart att det kan gå, men blir det den 6e känns det kört. Jag postade precis en tabell här ovanför om hur stor chans det är för befruktnig beroende på hur långt innan äl man har sex. Hoppas den kommer tidigt med andra ord!
  • cassandra92

Hej! Fick precis min mens så hoppar över hit. 26 år och mannen 27. Detta blir vårt 11e försök!

• Anonym (CE)
    Jojjans skrev 2018-10-27 16:16:47 följande:

Känner igen mig massor! Min kille var bara 22 och jag 29 när vi blev ett par och jag vågade inte ens ta upp frågan. Men när jag råkade bli gravid så fick vi diskutera igenom det jag gjorde klart för honom att jag vill ha barn snart vilket han också ville, men senare. För ett år sen insåg jag att jag inte klarade att vänta längre, men han kände sig inte redo så vi bestämde ett datum i våras då vi skulle börja försöka. Dels för att han skulle hinna bli redo, och så att jag skulle slippa befinna mig i ovisshet i väntan på honom. Nu längtar vi tillsammans och jag är glad att jag väntade in honom, och även om jag sörjer aborten ibland så är det fint att nu få göra resan ihop.

Jag tycker NC ändrar sig baserat på massa olika konstiga grejer så litar inte helt på appen. Använder den mest för att registrera temperaturkurva. Men precis som canary skriver så ska väl äl ske 24-36 timmar efter topp, men det är ju svårt att veta när LH-toppen började, man kanske testar i slutet av den...

Jag hade positivt äl-test i torsdags, och känner tydligt av min äl så är säker på att jag hade äl senast i fredags. Troligen på förmiddagen för på em-kväll kände jag ingenting längre. Men NC tyckte lördag, men det är jag säker på inte stämmer.

Jag förstår helt din känsla! Barntankar har fullständigt ätit upp mig det senaste halvåret, varannan tanke jag har är angående barn och det är väldigt tärande. Sedan är jag ingen Stockholms tjej i grunden utan enbart inflyttad för studier, jag är egentligen från en småstad där mina gamla klasskompisar har barn som har börjat skolan, det gör det hela ännu jobbigare.

Jag har haft förmånen att vid varje ÄL känna en lätt smärta, lika lätt mensvärk och få en liten blödning, men den här veckan har jag inte haft någon blödning och har haft tydliga ?känningar? tisdag-söndag, det gör att jag känner mig lite frustrerad på apparna när de inte visar samma dag, den ena onsdag, den andra fredag.
Svar på tråden Vi som har BIM november 18