Jojjans skrev 2018-10-27 16:16:47 följande:
Känner igen mig massor! Min kille var bara 22 och jag 29 när vi blev ett par och jag vågade inte ens ta upp frågan. Men när jag råkade bli gravid så fick vi diskutera igenom det jag gjorde klart för honom att jag vill ha barn snart vilket han också ville, men senare. För ett år sen insåg jag att jag inte klarade att vänta längre, men han kände sig inte redo så vi bestämde ett datum i våras då vi skulle börja försöka. Dels för att han skulle hinna bli redo, och så att jag skulle slippa befinna mig i ovisshet i väntan på honom. Nu längtar vi tillsammans och jag är glad att jag väntade in honom, och även om jag sörjer aborten ibland så är det fint att nu få göra resan ihop.
Jag tycker NC ändrar sig baserat på massa olika konstiga grejer så litar inte helt på appen. Använder den mest för att registrera temperaturkurva. Men precis som canary skriver så ska väl äl ske 24-36 timmar efter topp, men det är ju svårt att veta när LH-toppen började, man kanske testar i slutet av den...
Jag hade positivt äl-test i torsdags, och känner tydligt av min äl så är säker på att jag hade äl senast i fredags. Troligen på förmiddagen för på em-kväll kände jag ingenting längre. Men NC tyckte lördag, men det är jag säker på inte stämmer.
Jag förstår helt din känsla! Barntankar har fullständigt ätit upp mig det senaste halvåret, varannan tanke jag har är angående barn och det är väldigt tärande. Sedan är jag ingen Stockholms tjej i grunden utan enbart inflyttad för studier, jag är egentligen från en småstad där mina gamla klasskompisar har barn som har börjat skolan, det gör det hela ännu jobbigare.
Jag har haft förmånen att vid varje ÄL känna en lätt smärta, lika lätt mensvärk och få en liten blödning, men den här veckan har jag inte haft någon blödning och har haft tydliga ?känningar? tisdag-söndag, det gör att jag känner mig lite frustrerad på apparna när de inte visar samma dag, den ena onsdag, den andra fredag.