Kstadtjej87 skrev 2018-10-20 08:16:59 följande:
Har man ägglossning ändå vet du de. I Onsdags hade jag sekret och molvärk men ingen fast gubbe så tror jag hade ägglossning då men borde blivit en ring nu så har inte mycke hopp denna månaden.
Jag lutar inte ett dugg på testerna eftersom det är så lätt att missa stegringen. Enligt mig låter det som att du hade äl ons eller torsdag isåfall. Ligg alltid förebyggande även om du inte får fast gubbe så missar du inte :)
Äl-tester visar bara ifall du har hög nivå av hormonet LH som utslndras av hjärnan för att meddela äggstockarna att släppa ett ägg. Det är ingen bekräftelse på om äggstockarna lyckats släppa något ägg. Det kan msn bara veta om man också tempar.
Så därför litar jag inte särskilt mycket på äl-test. Dels är det lätt att missa stegringen av LH-hormon då den för vissa bara varar i några få timmar. Och då kan man ändå få äl utan glad gubbe/starka sträck. Eller så kan den viss glad gubbe/stegring trots att kroppen sen inte lyckas släppa ett ägg.
Ligger ni bara om du fått fast gubbe eller hur planerar du barnverkstaden? Använder du nån app eller liknande för att hålla koll på din cykel?