• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • MissKelli

Mensen kom tidigare än beräknat så jag flyttar min bim för november. Första försöket närmar sig med skräckblandad förtjusning. Är sååå taggad, samtidigt som jag är jätterädd för att något ska vara fel på mig eller min sambo. Vi kör iallafall all in direkt och håller tummarna att det inte tar allt för länge att lyckas. Jag längtar ihjäl mig efter en liten!

BIM

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli

• Jojjans
    Canary skrev 2018-10-16 18:57:05 följande:

Jag har ätit bidrottninggelé nu, vilket är märkligt eftersom jag bryr mig mycket om vetenskaplig evidens i vanliga fall och det finns ingen evidens på att bdg skulle vara allmänt fertilitetshöjande vad jag vet. Men jag är obsessed med att bli gravid nu...

Ja jag tycker det är spännande hur man i denna längtan typ tappar sitt i vanliga fall förnuftiga eller rationella jag... jag har stark tillit till min kropp men blir så lätt påverkad i ?hetsen?.

Jag blev liksom gravid på andra försöket, men DIREKT när det inte gick på första försöket började jag googla på vad det var för fel på mig trots att jag vet att jag lätt blir gravid och att min cykel fungerar som en klocka (har gjort 3 aborter. Visste alla gånger att jag var gravid innan test).
  • Canary
    Jojjans skrev 2018-10-17 15:13:31 följande:
    Ja jag tycker det är spännande hur man i denna längtan typ tappar sitt i vanliga fall förnuftiga eller rationella jag... jag har stark tillit till min kropp men blir så lätt påverkad i ?hetsen?.

Jag blev liksom gravid på andra försöket, men DIREKT när det inte gick på första försöket började jag googla på vad det var för fel på mig trots att jag vet att jag lätt blir gravid och att min cykel fungerar som en klocka (har gjort 3 aborter. Visste alla gånger att jag var gravid innan test).
    Coolt ändå! Jag har aldrig blivit gravid, trots massor av oskyddat sex. Det bidrar på ett sätt till min stress.
  • Jojjans
    Canary skrev 2018-10-17 16:11:37 följande:

Coolt ändå! Jag har aldrig blivit gravid, trots massor av oskyddat sex. Det bidrar på ett sätt till min stress.

Men såg att du bara har 4 försök bakom dig? Borde snart vara dags! Hoppas att du slipper stressen och blir gravid snart iallafall :)
  • Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-17 09:15:30 följande:
    Jag tror jag hade ägglossning igår, haft ont i tjejmagen i par dagar å igår fick jag ont till höger om tjejmagen och höll i några timmar. Så jag gissar att ägget släppte då, eller försökte, vem vet. Jag skulle enligt app ha på lördag, men min kropp styrs inte efter en app :D hehe.. "vuxenkramas" varannan dag sen mensen slutade, så det blev igår kväll å så få om jag kan få i mannen i sängen ikväll hehe..

Hur ofta "vuxenkramas" ni, läser över allt å känns som det är delade åsikter om varje dag å varannan dag.
    Hehe roligt att vi är ett par som har samtidigt :D Nej precis så jag känner också, hade ont i ena sidan igår och molande värk i hela tjejmagen när jag vaknade igår så jag tror det skedde då. Jag har turen att vi båda är lediga denna veckan så vi vuxenkramas varje dag, igår blev det två gånger och tror det kommer bli så idag med ^^ Hehe så vi kör på när vi känner för det, inga barn sen innan (som kan störa) och är man ledig har man mer ork :P
  • Johannamari
    fian82 skrev 2018-10-17 11:31:58 följande:

Hoppar med här :)
    Mensen kom tyvärr igår, två dagar sent så nu blir det nya tag igen..
    BIM 14/11 Känns som en evighet dit.
    Nu testar vi också med både Folsyra/Zink för sambon, rosenrot och bisolvon för mig :)) Ska bli spännande. 

Lycka till alla! <3

Så spännande. Min mens kom igång helt igår, men haft småsmå blödningar under helgen som gav mig misstanke om nidblödning men endast negativa tester så var det skönt att mensen kom till slut så man kan börja om på ny cykel. 

Enl. FLO är ÄL: 29/10 och Bim 13/11. Så vi ligger precis i närheten av varandra. Jag testar rosenrot för första gången och hoppas på positivt resultat fram till ÄL. Kommer du testa när exakt ÄL är? Har läst att rosenrot kan påverka ÄL både framåt och bakåt.. 
  • Nova92

Hej, jag har använt flo sedan länge, även innan vi började försöka. Är på tredje försöket nu och började använda ägglossningstest och natura cycles. Enligt flo har jag ägglossning imorgon men testerna visar negativt, men enligt NC har jag ägglossning på lördag. Jag har även haft ont i tjejmagen idag så ägglossning g borde vara på g. Är det någon annan som haft olika ägglossning enligt olika appar? Och vad betyder det om man har negativa ÄL test men känner av ägglossningen i magen??

• fian82
    Johannamari skrev 2018-10-17 19:15:57 följande:

Så spännande. Min mens kom igång helt igår, men haft småsmå blödningar under helgen som gav mig misstanke om nidblödning men endast negativa tester så var det skönt att mensen kom till slut så man kan börja om på ny cykel. 

Enl. FLO är ÄL: 29/10 och Bim 13/11. Så vi ligger precis i närheten av varandra. Jag testar rosenrot för första gången och hoppas på positivt resultat fram till ÄL. Kommer du testa när exakt ÄL är? Har läst att rosenrot kan påverka ÄL både framåt och bakåt.. 

Kul att vår BIM ligger så nära varandras. Tack för tipset. Jag får nog hålla koll på äl då. Visste inte att den Kan inträffa tidigare eller senare pga rosenrot ????. Min äl brukar vara väldigt punktlig annars. Är det ett första barn/försök? ????
  • fian82

Haha. Jag gjorde faktiskt inte alla de där frågetecknen ??????????????

• Canary
    Jojjans skrev 2018-10-17 17:15:11 följande:

Men såg att du bara har 4 försök bakom dig? Borde snart vara dags! Hoppas att du slipper stressen och blir gravid snart iallafall :)

Precis! Denna månad är jag inte så obsessed, litar inte på äl-testet och har mycket att göra på jobbet så tänker att vi chillar och myser när vi vill denna månad. Känns skönt
Svar på tråden Vi som har BIM november 18