• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Livethänder

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder

15/11 MissKelli

• Livethänder

Hoppar in här med efter mens en dag för tidigt, det här blir tredje försöket med barn nummer 2.

Vår lilla kille kom efter försök 13... så hoppas att det går lite fortare denna gång :(

• Solrosen29

Hej, hoppr in här. BIM 2/11. Någon får gärna lägga till mig på listan.

Var med i sept, okt gruppen också men vi har inte försökt aktivt. Får se hur det blir denna månad. Har två barn sedan tidigare, dock i lite äldre ålder så blir som att börja om lite ????

• Onlyme86
    Jojjans skrev 2018-10-13 13:37:07 följande:

Har inte känt vad SMEP-metoden var förr, men den månaden jag blev gravid hade vi sex ungefär varannan dag i en vecka innan äl, och varje dag precis vid äl. Så på ett sätt har jag det utan att veta om det (och utan äl-testet, men känner när den inträffar) och det gick ju vägen :)

Tror dock inte att man behöver vara så nitisk med schemat. Viktigt bara att få till det några gånger före äl samt under äl.

Antagligen inte. Det blev lite jobbigt förra månaden. Är nog bättre att vara lite mer avslappnad kring det. Lycka till den här månaden! :)
  • Onlyme86
    Canary skrev 2018-10-13 16:08:03 följande:

Försökte med SMEP förra månaden men på själva äl orkade vi inte (blev avbrutet) och sen hann vi inte förrän typ 36 h senare.

Denna månad har varit mycket jobb och hittills har vi bara fått till det 2 gånger innan äl. Men mina stickor visar fortfarande tom ring. Tänk om äl hoppar över.

Vad jobbigt. Håller tummarna att ägglossningen dyker upp.
  • Onlyme86

Uppdaterar BIM-listan igen eftersom jag föll bort efter den senaste uppdateringen här i dag...

BIM-listan nov

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans

9/11 ero13

11/11 Livethänder

13/11 onlyme86

15/11 MissKelli

• Onlyme86
    Onlyme86 skrev 2018-10-14 10:17:13 följande:

Uppdaterar BIM-listan igen eftersom jag föll bort efter den senaste uppdateringen här i dag...

BIM-listan nov

2/11 Nova92, Solrosen29

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans

9/11 ero13

11/11 Livethänder

13/11 onlyme86

15/11 MissKelli

• Jojjans
    carola18 skrev 2018-10-13 19:22:22 följande:

Beklagar. Känner igen din också vi skrev nlg till varandra i okt tråden. Håller tummarna för oss. Får man fråga var i landet du bor?

Ja det stämmer nog. Har också skrivit om det i lite olika missfallstrådar. Hur hemskt det än är att det är vanligt så är det skönt att förstå att man inte är ensam.

Jag finns i Stockholm. Var finns du?
  • Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-14 10:03:43 följande:

Antagligen inte. Det blev lite jobbigt förra månaden. Är nog bättre att vara lite mer avslappnad kring det. Lycka till den här månaden! :)

Ja precis. Spermierna överlever ju de flesta fall i flera dagar. Har man dessutom ungefärlig koll på äl finns ingen anledning att ligga varje dag i en vecka. Om man inte tycker det är härligt såklart ;)

Tack så mycket, och detsamma! Antar att vi är jämngamla om du är född 86 som ditt namn antyder. Har du barn sen tidigare eller är det första?
  • Jojjans
    Onlyme86 skrev 2018-10-13 12:47:15 följande:

Mensen kom med besked i dag. Otroligt illamående och spyfärdig när det började. Aldrig varit med om den kombon förut. Detta blir vårt tredje försök med vårt första barn. Förra månaden började jag att tempa och att använda digitala ägglossningstester. Vi fortsätter väl på samma igen och håller tummarna. Är det någon annan här som testade SMEP förra månaden?

Såg nu att du ju precis skrivit första barnet... samma här. Började försöka i april/maj och då tog det sig på andra försöket men slutade i missfall. Denna månad är första ordentliga försöket efter missfallet. Håller tummarna för oss nu!
Svar på tråden Vi som har BIM november 18