• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Manda25
    Em0ma skrev 2018-10-03 21:47:49 följande:

Jag tar tablettform, tycker det är enklare och tar enligt anvisningarna på förpackningen, 3 tabletter om dagen, ibland 2 för har lite dåligt minne emellanåt ^^  från Cd1 till ÄL. Så får se om det funkar, tror inte gäller jag egentligen behöver tunnare sekret men känner att det skadar inte att testa :D

Vilken styrka på bisolovon tabletterna tar du? Jag har tagit 2 tabletter dagligen (8mg) ifrån CD 1 till ägglossning. Jag tillhör fortfarande oktober tråden men troligtvis så kommer jag få hoppa in i november tråden..
  • Z1987
    Canary skrev 2018-10-06 12:19:33 följande:

Jag använder digitalt, dyrare men man slipper gissa

Lycka till!

Ja man in ju inte misstolka med digitalt :)

Blev trots allt stickor....42st...gäller och vara förberedd...blir intressant och se när stegringen kommer...

Lycka till själv :)
  • Miccim

Jag hoppar in i denna tråd från oktobertråden. Borde få mens idag eller imorgon. Avvaktar med att skriva in mig på listan då jag inte fått mensen ännu.

Kort presentation; försökt få ett syskon sedan april 2017, lyckats bli gravid två gånger men båda gångerna slutade med missfall. Nu blir det andra försöket efter senaste missfallet.

• Jojjans
    Siri88 skrev 2018-10-06 17:38:24 följande:

Hoppar över till denna tråden då spottings kom idag och då kommer mensen som ett brev på posten imorgon eller övermorgon.

Hur länge har ni andra försökt? Kör ni med några metoder? Hittills har jag bara använt ägglossningstest men denna cykel tänkte jag tempa, äta munkpeppar och använda concieve glidmedel.

Jag blev gravid på andra försöket i början av juni, men fick missfall i september. Väntar nu på första mensen för att kunna sätta igång igen. Hade äl den 27/9 så snart dax...

När jag plussade i våras hade jag precis börjat tempa med NC. Tycker det är ett fantastiskt verktyg för att veta att äl har varit! Också en bra bekräftelse på graviditet sen.

Jag ligger alltid på 36,2-36,35 mellan mens-äl. Sen går tempen upp till 36,5-36,65 efter äl. När jag sen blev gravid låg jag stadigt på 36,7-36,8.

Nu i september använde jag utöver NC äl stickor, men mest för att veta när jag skulle förvänta mig mensen, har inte aktivt försökt. Vill vänta en mens sen missfallet då läkaren rekommenderade det.

Har ätit folsyra bara, inte gjort något särskilt i övrigt. Äter mycket grönsaksbaserad mat, röker inte, dricker mycket måttligt. Använde vanligt glidmedel den månaden vi blev gravida. Försöker undvika stress så mycket det går.
  • Kstadtjej87

BIM-listan nov

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

3/11 gummsanmadde, Z1987

5/11 Noanda

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88

15/11 MissKelli

• Canary

Sitter och funderar.
    Som tonåring blev jag diagnosticerad med PCO, åt Diane för att stabilisera hormonnivåer och minska acne mm. Blev lite skärrad och grät över att jag, som jag trodde, inte skulle kunna få barn.

Sen var jag ätstörd, blev gravt underviktig och tappade mensen pga det, samt slutade använda preventivmedel. Mensen var borta i flera år,även då jag blev normalviktig igen, tills den plötsligt kom tillbaka och jag blödde i tre månader utan stopp! För att få slut på blödningen sattes det in en hormonspiral som jag hade inne i fem år, när jag tog ut den kom mensen tillbaka och blev regelbunden. Pga att jag ville ha preventivmedel så satte jag in en till som satt i typ tre år tills nu, när jag vill ha barn.
    Både när jag tog ut den första spiralen och när jag satte in och tog ut den andra så sa gynekologen att jag inte hade PCO, utan allt såg normalt ut.
    Men jag hittar ingenstans att PCO faktiskt kan växa bort?
    Nu är mensen regelbunden och äl-testerna ger mig maximal fertilitet dvs LH-stegring, jag tempar dock inte.

Ska man med detta tro att jag kan ha normal fertilitet så länge jag har en normal menscykel?

• Canary
    Canary skrev 2018-10-08 13:10:14 följande:

Sitter och funderar.
    Som tonåring blev jag diagnosticerad med PCO, åt Diane för att stabilisera hormonnivåer och minska acne mm. Blev lite skärrad och grät över att jag, som jag trodde, inte skulle kunna få barn.

Sen var jag ätstörd, blev gravt underviktig och tappade mensen pga det, samt slutade använda preventivmedel. Mensen var borta i flera år,även då jag blev normalviktig igen, tills den plötsligt kom tillbaka och jag blödde i tre månader utan stopp! För att få slut på blödningen sattes det in en hormonspiral som jag hade inne i fem år, när jag tog ut den kom mensen tillbaka och blev regelbunden. Pga att jag ville ha preventivmedel så satte jag in en till som satt i typ tre år tills nu, när jag vill ha barn.
    Både när jag tog ut den första spiralen och när jag satte in och tog ut den andra så sa gynekologen att jag inte hade PCO, utan allt såg normalt ut.
    Nu är mensen regelbunden och äl-testerna ger mig maximal fertilitet dvs LH-stegring, jag tempar dock inte.

Ska man med detta tro att jag kan ha normal fertilitet så länge jag har en normal menscykel?

Kan tillägga att jag idag snarast är något underviktig, väger 54 kg till 170 cm, men detta utan att försöka gå ner i vikt - äter precis det jag vill äta och har inte kvar några ätstörda mönster. Detta verkar vara min normalvikt nu i 30-årsåldern. PCO förknippas ju med benägenhet att gå upp i vikt.
  • Em0ma
    Canary skrev 2018-10-08 13:10:14 följande:

Sitter och funderar.

Jag är inte insatt alls, men skulle nog vilja påstå att så länge du har normal menscykel så har du normal fertalitet, och jag har familjemedlemmar med PCO som har fått barn på egen hand, tog lite längre tid bara :) Har du försökt länge? Ta tempen om du vill på ÄL svart på vitt, det verkar många gilla :D
  • Canary
    Em0ma skrev 2018-10-08 14:26:57 följande:
    Jag är inte insatt alls, men skulle nog vilja påstå att så länge du har normal menscykel så har du normal fertalitet, och jag har familjemedlemmar med PCO som har fått barn på egen hand, tog lite längre tid bara :) Har du försökt länge? Ta tempen om du vill på ÄL svart på vitt, det verkar många gilla :D
    Fjärde försöket nu :)
    Vet inte om jag skulle orka tempa... Vill testa utan först.
  • EliMil

Hejsan.

Hoppar in här nu då mensen kom idag. Jag slutade med minipiller i början av augusti så har inte helt koll på min cykel än. Men senaste nu var 32 dagar så jag kör på det tills vidare, alltså bim 8/11.

Om oss: jag 26, sambon 34 i december. Han har en 12åring sen innan (hos oss på heltid) och så har vi en 3åring. Sonen tog bara två månader efter piller stopp, så vi hoppades på lika snabbt nu.

Bor i Östergötland och jobbar som förskollärare.

Hoppas att vi får många plus i denna tråden:)

Svar på tråden Vi som har BIM november 18