• EliMil

Vi som har BIM november 18

Hejsan.

Hoppar in här nu då mensen kom idag. Jag slutade med minipiller i början av augusti så har inte helt koll på min cykel än. Men senaste nu var 32 dagar så jag kör på det tills vidare, alltså bim 8/11.

Om oss: jag 26, sambon 34 i december. Han har en 12åring sen innan (hos oss på heltid) och så har vi en 3åring. Sonen tog bara två månader efter piller stopp, så vi hoppades på lika snabbt nu.

Bor i Östergötland och jobbar som förskollärare.

Hoppas att vi får många plus i denna tråden:)

• EliMil

BIM-listan nov

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

3/11 gummsanmadde, Z1987

5/11 Noanda

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88, Elimil

15/11 MissKelli

• EliMil
    Jojjans skrev 2018-10-27 19:29:06 följande:

Hittade den här på clear blues hemsida! Supertydlig om LH-topp och gravidchanser.

Du tände mitt hopp med denna tabell. Har känt att bi totalt missat äl denna vecka, inte lätt att pricka när man en jobbar kväll och den andra dag. Såklart till helgen blev jag hängig och trött så har somnat nästan innan barnen. Vi fick till det förra lördagen och i måndags. Äl borde varit i torsdags. Så nu med en titt på tabellen känns det inte helt kört längre. Ska leva på det hoppet tills en eventuell mens dyker upp :)
  • EliMil
    Granskott skrev 2018-11-05 11:44:03 följande:

Tiden mellan ÄL och BIM känns nog lite extra lång denna gång. Bara på ÄL+5 än så länge.... någon mer som tycker det känns lite segare än vanligt?

Jag håller helt med. Tyckte mig dessutom känna några symtom hit och dit ett tag. Sen sysselsatte jag mig med annat för att inte bli tokig :P hade kalas för dottern tre dagar i rad ^^. Men nu är alla symtom jag tyckte mig känna helt borta. Så nu känns de nästan ännu längre till bim då jag nu istället bara väntar på att få min mens, alla över den och kunna försöka igen. Denna eviga väntan alltså...
  • EliMil
    Jojjans skrev 2018-11-05 19:07:17 följande:

Ja usch, jag har också gått och haft symptom. Men tog ett testa-tidigt idag på bim-3 och går inte ens att inbilla sig ett sträck. Nu blir väntan på äl bara ännu längre när man vet att det nog är kört redan innan bim... :(

Alltid jobbigt att få negativt. Jag håller tummarna att det bara är för tidigt för dig att testa, att du får ditt plus på bim.

Jag ska försöka hålla mig tills efter bim med att testa, blir bara så ledsen om de är negativt.

Man önskar ju att det skulle vara så lätt att bli gravid som man typ blev varnad för när man var ung :P
  • EliMil
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-06 16:21:51 följande:

Vilket försök är alla på här i tråden? 

Vi är på försök tre, så precis i början på resan mot vår trea.

Jag känner de dock som vi försökt länge men det väl bara för jag längtat i 1,5 år :)
  • EliMil
    mysius skrev 2018-11-07 04:40:33 följande:

Vaknade nu av att jag var kissnödig och tog ett test. Tycker ändå att strecket är starkare sen det jag tog igår men fortfarande känns jag lika ovetande. Bilden ovan är igår (Bim-1) och nedan är nu idag på bim.

På ditt första test såg jag ingenting. Men på andra ser jag :D så härligt för dig, grattis!
  • EliMil
    Johannamari skrev 2018-11-09 20:23:32 följande:

Ni som går och väntar på BIM, hur mår ni?

Min app (FLO) flyttade fram BIM från 13 nov till 16-17nov. Jag mår precis som vanligt. Några dagar efter ÄL så stramade det lite i äggstockar annars inget märkbart. Har nu upptäckt en hel del småfinnar (röda och jävliga).. Vilket jag brukar få strax innan mens, så känns väl som att den knackar på dörren i nästa vecka. 

Jag känner ingenting, inte heller några tecken på mens. Bim var igår men har inte vågat testa. Vill inte få ett negativt test. Har i bakhuvudet också att man efter piller stopp kan få både långa och oregelbundna cykler. Idag är cd33. Tror att jag kanske testar imorgon ändå om jag inte känt någon annat i natt, brukar kunna vakna av mensvärk natten innan den kommer.
  • EliMil
    HejsanJenny skrev 2018-11-10 09:35:49 följande:

BIM +3 här men alla test visar negativt. Inte minsta antydan till streck. ???? Känner mig så besviken och ledsen.

Samma situation här. Bim+2 idag och total negativt test.inga gravid känningar och inga menskänningar...
  • EliMil

Bim+3 idag och mensen kom... :(

Jag hoppar över till bim december tråden mer förvirrad än nånsin. Innan p-piller hade jag 28dagars cykel. Nu efter har det två gånger varit 32 o nu ännu mera då. Hur ska jag veta nä ja har ägglossning nu? Så frustrerande och tråkigt.

Lycka till alla andra och grattis till alla härliga plus :D

Svar på tråden Vi som har BIM november 18