• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Noanda

BIM-listan nov

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

15/11 MissKelli

Ändrade bim-datum då mensen var sen. Mensen är inte helt regelbunden än efter graviditeten.

• saijda
    Jojjans skrev 2018-10-11 07:06:42 följande:

Ja jag tror inte jag förstått innan hur hemskt ett missfall är innan det hände. Och sen så sent efter ett perfekt KUB-test som fick oron att släppa.

Tempar du regelbundet men får inga tydliga höjningar vid äl menar du? Använder du nån app för att registrera temp? Jag har inte testat rosenrot, vet bara att den kan göra cykeln kortare/mer regelbunden. Kan det också förstärka ägglossning? Läs på om munkpeppar annars! Vet inte om dom är bra att blanda,men det är ganska starkt hormonstabiliserande.

Förstår dig, beklagar ditt missfall! :(

Ja jag tempar regelbundet. Jag använder flo och fertilityfriend . Jag behöver regelbunden cykel och helst kortare. Vad jag har läst så kan rosenrot göra det. Är munkpeppar det?
  • puffen2009

Mensen kom igår här så bara att ladda om! Tänkte testa dubbel dos rosenrot den här cykeln så får vi se om det har någon effekt.

Verkar inte kunna kopiera listan så någon får gärna lägga till mig Har BIM den 14/11

• Jojjans
    saijda skrev 2018-10-11 19:59:00 följande:

Förstår dig, beklagar ditt missfall! :(

Ja jag tempar regelbundet. Jag använder flo och fertilityfriend . Jag behöver regelbunden cykel och helst kortare. Vad jag har läst så kan rosenrot göra det. Är munkpeppar det?

Jag vet bara att munkpeppar hjälper till att stabilisera hormoner, så är din cykel för lång för att du har någon hormonell obalans så kan munkpeppar säkert hjälpa dig. Har själv köpt det för att minska min pms men hann aldrig testa innan jag blev gravid. Finns säkert mycket att läsa om det på nätet!

Hur lång cykel har du?
  • Ero13
    puffen2009 skrev 2018-10-11 20:04:00 följande:

Mensen kom igår här så bara att ladda om! Tänkte testa dubbel dos rosenrot den här cykeln så får vi se om det har någon effekt.

Verkar inte kunna kopiera listan så någon får gärna lägga till mig Har BIM den 14/11

Lägger till dig :)

BIM-listan nov 

2/11 Nova92 

3/11 gummsanmadde, Z1987 

7/11 Jojjans 

9/11 ero13

14/11 puffen2009

15/11 MissKelli
  • saijda
    Jojjans skrev 2018-10-11 20:21:20 följande:

Jag vet bara att munkpeppar hjälper till att stabilisera hormoner, så är din cykel för lång för att du har någon hormonell obalans så kan munkpeppar säkert hjälpa dig. Har själv köpt det för att minska min pms men hann aldrig testa innan jag blev gravid. Finns säkert mycket att läsa om det på nätet!

Hur lång cykel har du?

Okej, jag tror att jag har en hormonell obalans..min svägerska och jag har pratat om det länge då jag har gått upp en del i vikt (inte överdrivet mycket) utan att äta dåligt osv får nog köpa munkpeppar då :0 okej får googla om det :)

Bifogar bild på mina cyklar (förra cykeln på 40dgr var vid missfallet i januari)

• Jojjans
    saijda skrev 2018-10-11 23:49:01 följande:

Okej, jag tror att jag har en hormonell obalans..min svägerska och jag har pratat om det länge då jag har gått upp en del i vikt (inte överdrivet mycket) utan att äta dåligt osv får nog köpa munkpeppar då :0 okej får googla om det :)

Bifogar bild på mina cyklar (förra cykeln på 40dgr var vid missfallet i januari)

Vad jobbigt det låter att cykeln börjat strula. Men om det lugnar dig har jag också fått längre cykel ju äldre jag blivit. Det kan nog också ändras utan obalans.

Bilden verkar inte funka för mig... om du behöver rådgivning av en alternativ vårdgivare som har koll på kost och naturläkemedel kring hormonell hälsa så rekommenderar jag en konsultation hos Jenny Koos aka Vulverine. Hon går att hitta både på Instagram och Facebook och ger konsultation över Skype.
  • puffen2009
    Ero13 skrev 2018-10-11 20:36:46 följande:

Lägger till dig :)

BIM-listan nov 

2/11 Nova92 

3/11 gummsanmadde, Z1987 

7/11 Jojjans 

9/11 ero13

14/11 puffen2009

15/11 MissKelli

Tack för hjälpen!
  • carola18

BIM-listan nov

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans

9/11 ero13

15/11 MissKelli

• carola18

Nästa lör ska vi ha gravsättning för vår son som vi förlorade i v.16...jag hade verkligen hoppats på att jag skulle vara gravid till gravsättningen...

Ska göra en ägginsättning denna månad om allt går vägen...vi har ett fryst embryo efter en tidigare ivf behandling som resulterade i vår dotter som är strax över 2 år

Svar på tråden Vi som har BIM november 18