• Noanda

Vi som har BIM november 18

Hej!

Jag gjorde ett nevativt grav-test i morse så siktar in mig på november. Är osäker på om vi ens prickade ägglossningen, fick resultatet ?hög fertilitet? i typ två veckor och aldrig ?maximal?. Kanske hade jag aldrig ägglossning? Använder fertilitetsmonitor.

Jag är 38 år och har en 6 månader gammal bebis här hemma.

Jag vet, jag är galen som försöker så tätt inpå men jag är 38 år och känner att tiden rinner iväg!

Jag vet att jag vill ha (minst) ett barn till och ge min dotter ett syskon. Dessutom är pappan och jag inte ett par utan vänner och jag kan inte räkna med hans tillgänglighet för evigt.

Så vi kör på! Hoppas på att få en tydlig ägglossning nästa gång. Dottern blev till på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary, em0ma

3/11 gummsanmadde, Z1987

5/11 Noanda

15/11 MissKelli

• Noanda
    Canary skrev 2018-10-05 08:59:57 följande:

Härligt! Då hoppas vi på en massa plus (är på fjärde försöket jag med). Gör du något ytterligare för att förbättra chanserna än att kolla ÄL?

Nä det gör jag inte än så länge men igår beställde jag hem rosenrot så jag tänkte testa med det. Har du några fler tips? :)
  • Noanda
    Canary skrev 2018-10-05 14:19:01 följande:

Alltså det finns ju så mycket som man kan testa, men det är ju dålig evidens på det mesta. Jag äter apiforce dvs bidrottninggelé som sägs vara bra för hormonbalansen, men ser det mest som placebo.

Jag tror också att det är placebo men det känns ju bra på nåt sätt. :)
  • Noanda

BIM-listan nov

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

15/11 MissKelli

Ändrade bim-datum då mensen var sen. Mensen är inte helt regelbunden än efter graviditeten.

• Noanda

Hallå alla!

Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan svara på. Jag använder clearblue fertilitetsmonitor och under hela förra månaden fick jag aldrig maximal fertilitet utan endast hög. Alltså detekterades aldrig någon lh-ökning.

Trots detta är jag ganska säker på att och när jag hade ägglossning då jag alltid får en ganska speciell värk i magen när det är dags.

Denna månad är det likadant! Vaknade med ägglossningssmärtan i morse, testade men fick resultatet att ingen lh-stegring detekterats.

Vad ÄR detta? Jag vet att jag har ägglossning, jag känner det och det dessutom i dag den är beräknad.

Kan man ha ägglossning utan att det ger utslag?

• Noanda
    Jojjans skrev 2018-10-23 13:49:33 följande:

Du kan ha äl utan att nånsin upptäcka någon LH-stegring eftersom att stegringen ibland är så kort att man testar vid fel tillfälle. Det enda sättet att veta att äl skett är att mäta basaltemperatur och se om du fått temperaturhöjning efter beräknad äl.

Jag blev gravid en månad när jag inte hade någon synlig stegring, så är rätt säker på att det går att ha äl ändå :)

Nu senast hade jag endast ett svagt svagt sträck på ett LH-test trots att jag testade två gånger om dagen runt äl. Men dagen efter kände jag den karaktäristiska värken och dagen efter det steg min temperatur.

Tror att precis som att grav-test visar olika tidigt så är det skillnad med äl-test från person till person. En del är låghormonare eller har väldigt kort stegring. Det säger ingenting om huruvida du har äl eller ej.

Ok, tack!
Svar på tråden Vi som har BIM november 18