• saijda

Vi som har BIM november 18

Hej, jag hoppar in från jag vet inte ens vilken tråd längre... vi har försökt sedan pillerstopp i augusti 2017. Vi plussade i december 2017 men fick missfall i januari 2018 i vecka 7.

Jag är 24 år och min man är 23 år. Jag har ätit folsyra, omega-3, zink, järn, b+c+d-vitamin. Varken dricker eller röker.

Trodde att vi äntligen plussade igen nu i oktober men verkade vara spökstreck. Mensen kom igår... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...

Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet. Senaste cykeln var 41 dagar (30/8-9/10).

Hur länge har ni andra försökt? Och har ni några tips?

• saijda
    Canary skrev 2018-10-10 08:50:08 följande:

Åh nej, har följt dig i några andra verktyg och det verkade så lovande. Beklagar hur det blev.

Om ni ser detta som ett spökstreck så kan ni ju snart göra en koll hos läkaren, för att kolla att allt är som det ska? Om ni inte plussat då. Hur skulle det kännas?

Jag kör med äl-test, men jag kör den dyra varianten som kostar typ 300 kronor för bara tio stickor. Det kanske inte är att rekommendera om man har en så pass oregelbunden cykel som du verkar ha just nu. Hur känns förslaget att börja tempa?

Jag vet är så ledsen :( tack så mycket, uppskattas! Jag har funderat på det, men när vi har haft samtal med dem så har de sagt att det tar tid, ni är unga la la la...

vill göra allt jag kan innan jag helst går till läkaren, kanske låter löjligt men går ju att försöka mer för vår del...

Är det de från clearblue? Pga mina oregelbundna cyklar så funderar jag på att testa med rosenrot? Jag har tempat sedan pillerstoppet 2017. Men känns att ägglossningstester behövs.

Bifogar bild på mina cyklar sedan pillerstoppet 2017.

• saijda
    Jojjans skrev 2018-10-10 08:38:00 följande:

Hej! Jag hänger kvar lite i oktobertråden men är helt säker på att ni mens kommer. Testat negativt idag på bim och har spottings.

Jag har eg inte börjat försöka än efter ett missfall i v16. Började försöka i maj och blev gravid i juni så det gick fort. Men har inte haft hormonella preventivmedel och har stenkoll på min cykel så det var lätt att pricka in tydligen.. är 32 och sambon 25. Inga barn sen tidigare. Har varit extremt stressad över att jag blir äldre och han inte varit redo. Men nu känns vi mer sammansvetsade och längtar tillsammans.

Jag tycker äl-tester är förrädiska och stressande. Ofta missar man stegringen och missar äl. Tycker det absolut nästan verktyget är att tempa. Det är även ett tydligare bevis på att man faktiskt fick en äl av LH-höjningen.

Både rosenrot och munkpeppar kan stabilisera en lång och oregelbunden cykel, så det tycker jag kan vara värt att prova i ditt fall! Men testa en sak i taget så du inte stör kroppen mer...

Usch beklagar missfallet, hade själv ett i januari! :( jag kan förstå att du har känt stress över det. Skönt att slipper stressa över att han inte varit redo.

Av samma anledning är varför jag inte har använt ÄL test. Jag har jätte svårt att märka av ÄL trots att jag tempar. Något tips?

Funderar på att börja med rosenrot först. Vad tror du?
  • saijda
    Jojjans skrev 2018-10-11 07:06:42 följande:

Ja jag tror inte jag förstått innan hur hemskt ett missfall är innan det hände. Och sen så sent efter ett perfekt KUB-test som fick oron att släppa.

Tempar du regelbundet men får inga tydliga höjningar vid äl menar du? Använder du nån app för att registrera temp? Jag har inte testat rosenrot, vet bara att den kan göra cykeln kortare/mer regelbunden. Kan det också förstärka ägglossning? Läs på om munkpeppar annars! Vet inte om dom är bra att blanda,men det är ganska starkt hormonstabiliserande.

Förstår dig, beklagar ditt missfall! :(

Ja jag tempar regelbundet. Jag använder flo och fertilityfriend . Jag behöver regelbunden cykel och helst kortare. Vad jag har läst så kan rosenrot göra det. Är munkpeppar det?
  • saijda
    Jojjans skrev 2018-10-11 20:21:20 följande:

Jag vet bara att munkpeppar hjälper till att stabilisera hormoner, så är din cykel för lång för att du har någon hormonell obalans så kan munkpeppar säkert hjälpa dig. Har själv köpt det för att minska min pms men hann aldrig testa innan jag blev gravid. Finns säkert mycket att läsa om det på nätet!

Hur lång cykel har du?

Okej, jag tror att jag har en hormonell obalans..min svägerska och jag har pratat om det länge då jag har gått upp en del i vikt (inte överdrivet mycket) utan att äta dåligt osv får nog köpa munkpeppar då :0 okej får googla om det :)

Bifogar bild på mina cyklar (förra cykeln på 40dgr var vid missfallet i januari)

• saijda

Hej, Är på BIM+4/5 idag. Inte vågat ta test ännu. Har de senaste dagarna vaknat med halsbränna/illamående som dyker upp flera gånger under dagen med samt så drar det i höfterna. Förutom det så är jag extremt trött och humöret svänger.

Ska se om jag vågar ta ett test idag :0

Hur går det för er? :)

• saijda

[quote=79220339][quote-nick]JohannaLi skrev 2018-11-17 11:09:04 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag vågar mig på ett Grattis till plusset! :D

Jag ska se om jag själv vågar testa idag... BIM+4/5.

• saijda
    JohannaLi skrev 2018-11-17 11:24:29 följande:

Jag vågar mig på ett Grattis till plusset! :D

Jag ska se om jag själv vågar testa idag... BIM+4/5.

Tack!!! Jag håller alla tummar <3[/quote]

Tack så mycket! <3
  • saijda

Har tagit rfsu test nu (det röda) får vi se vad det säger...

Ingen känsla av att mens är på ingång.

• saijda

Jag ser kanske ett ytterst svagt streck... men vågar inte hoppas. Så därför tror jag det är negativt :(

Bifogar bild som jag tog nyss... vad tror ni?

• saijda
    mammsenS skrev 2018-11-17 15:36:42 följande:

Jag ser ett svagt svagt streck så håller tummarna :) när har du bim ? Fick jätte svagt jag oxå i morse med RFSU har bim om 2 dagar

Enligt flo så är jag fyra dagar sen med mensen. Är på dag 40. Men jag är osäker :/ jag vet inte vad jag ska tro..

Åh spännande!!
  • saijda
    MaalinJ skrev 2018-11-17 20:59:44 följande:

Har bara dålig erfarenhet av dessa tester tyvärr. Alldeles för många gången har det varit 2 streck men ändå negativt :/. Köpt ett digitalt testa tidigt. Då du ett säkert svar.

Lycka till

Åh okej :( jag får köpa digitalt då om mensen inte dyker upp..
  • saijda
    mammsenS skrev 2018-11-17 18:41:19 följande:

Flo vad är det ???? :)

Har du några symtom ? Jag har mensvärk och trött som bara den men säkert är det mensen :( jag håller tummarna för oss båda

En app som man kan lägga in symtom, temp, ÄL tester osv. Den räknar ut ÄL och mens utifrån det.

Mina symtom är: tempen är fortfarande högre än normalt, ingen mens, illamående/halsbränna till och från, trötthet, och drar i höfterna/ljumskarna. Håller också tummarna för oss båda!
  • saijda

Fortfarande ingen mens i sikte...

bara en konstig värmande känsla i magen, typ molvärk

Tempen har stigit till 36.90 (brukar ligga på 36.2 max 36.5)

drar och strålar i ljumskarna/höfterna

extremt trött

illamående (framför allt på morgonen)

Halsbränna (framför allt på kvällen)

Vet inte vad jag ska tro. Den har aldrig varit såhär sen :0 enligt app så är den 6 dagar sen...Tog ett nytt test nyss, väntar...

• saijda
    Tiana skrev 2018-11-19 12:07:11 följande:

Likadant här till och från... Är på BIM +10 idag.

Nytt test för mig imorgon. Håller tumme!

Så skumt detta! Tog test idag som verkar vara blankt.. Fortfarande ingen mens och tempen är ju högre än normalt. Vilket märke använder du? Jag använde mig utav rfsu men funderar på att testa apotekets egna eller clearblue. Jag kanske ska avvakta några dagar - en vecka. Vad tror du?
  • saijda
    Karma91 skrev 2018-11-20 06:19:14 följande:

Inte varit aktiv på ett tag eftersom vi pausade våra försök... Men visst 17 är det där ett positivt test?? BIM+1

Jag tycker det ser positivt ut :D vågar mig på ett grattis!
  • saijda
    Liit skrev 2018-11-19 22:56:35 följande:

Jag har BIM 28e. Några kvar som har bim i slutet på november?

Grattis till alla gravida!

Jag har fortfarande inte fått min mens denna cykel, är på BIM+8 idag. Vi får se om två dagar ifall det blir ett pluss eller inte. Ska kontakta BM därefter. Men inväntar jag kontakt från gyn om tidsbokning ifall det är något annat som gör det :(
Svar på tråden Vi som har BIM november 18