Inlägg från: Clemmentina |Visa alla inlägg
  • Clemmentina

Vi som har BIM november 18

Jojjans skrev 2018-10-24 10:17:54 följande:

Vill bara ytterligare en gång förbanna äl-test! Jag känner stickningar i vänster äggledare (typ) och min äl är beräknad till imorgon. Ändå ser mins test ut såhär.

Jag ser en minimal ökning idag men knappt synlig. Visserligen hade jag bara hållt mig i 2 timmar men kan det göra så stor skillnad?

Jag är lika frustrerad som du! Testat olika äl-test (både digitalt och vanligt) men de blir inte positiva. I november ska jag testa Clearblue med dubbelindikator istället.
  • Clemmentina

Nu är min mens snart över för den här gången men oklart när bim är i november då apparna säger olika. Senast åt jag Apiforce och fick exakt 28 dagars cykel, vilket aldrig hänt tidigare. Tänker att jag får uppdatera om det inte verkar stämma med när ägglossning sker.

Baserat på förra cykeln borde det vara 17 november. Någon som kan tänka sig att lägga till mig i bim-listan? :)

• Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-10-24 12:28:06 följande:

Ger dina test inga utslag alls, eller som på mina bara svagt?

Oavsett så rekommenderar jag verkligen att tempa! Det hjälper inte i förväg men ger dig en tydlig indikation på att äl skett så att du kan få bättre koll på hur din cykel ser ut.

Tack för att du la till mig! :)

Svaga utslag på de test med streck (såsom du får). Inga utslag på digitalt test som jag testade för första gången nu men började förmodligen testa för sent i den här cykeln.

Det blir till att tempa framöver. Har undvikit det för jag inte stressa upp mig men ska ge det ett försök. Det är ju stressande att inte veta också!

Du får alltså temperaturhöjning (och vet att du haft ägglossning) men inga positiva ägglossningstest?
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-10-24 19:25:41 följande:

Exakt. Får höjning men aldrig fått ett äl-test med två lika starka sträck. Känner supertydligt att jag är på g att få äl nu så har tagit 3 (!) test idag len bara extremt svagt knappt synligt. Återkommer i helgen med temperaturrapport :)

Ja gör det! Själv beställde jag en termometer. ????
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-10-25 07:08:29 följande:

Spännande! Jag använder inga preventivmedel i vanliga fall utan endast kondom vid äl så jag använder temperatur och allmän fertilitetsförståelse och behöver ha bra koll även när jag inte försöker bli gravid.

Bara för att kolla, köpte du en termometer med 2 decimaler? Kan vara lättare att se skiftningarna då, även om jag tycker att en vanlig funkar helt ok.

Absolut, känns som en bra sak.

Beställde en på nätet, glömde kolla decimalerna men ser nu att den har två. Hoppas den kommer innan helgen! :)
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-10-25 17:35:10 följande:

Spännande! Har du koll på hur du ska mäta osv, eller har du hittat bra info/använder dig av nån app dom hjälper dig ha koll? Jag tyckte det var mycket att läsa på först, men nu känns det som den mest naturliga saken i världen :)

Fick den idag så siktar på att mäta första gången innan jag stiger upp imorgon Tror jag har hyfsad koll på det hela men får läsa på lite ikväll. Tänkte logga i P Tracker. Ägglossning är beräknad till nästa fredag så då hinner jag mäta ca en vecka innan. Tack för peppningen!
  • Clemmentina
    MaalinJ skrev 2018-10-29 16:48:41 följande:

I fredags natt började det komma lite lite brunt på pappret precis som det brukar göra någon dag innan mens. Det kom inte mer under natten utan fortsatte hela lördagen med att det bara kom lite på pappret. Satte på mig en binda under söndagen å det blev bara lite brunt å lite blodiga "strimlor" imellanåt när jag torkade mig. Nu idag måndag så finns ingenting.

Vad fasen är detta? Jag har pcos och så här blev det sist mensen försvann i 8 månader.. Ska ju göra min första spolning efter mensen så vi väntar bara på den!!

Fan blir så trött alltså. Orkar inte med detta längre.

Gravtestet va negativt igår.

Det kan inte ha varit en nidblödning? Testa igen om några dagar om mensen inte kommer.

Men känner igen mig. Så frustrerande när kroppen inte funkar. Själv är jag på dag 10 med mens.
  • Clemmentina
    MaalinJ skrev 2018-10-30 00:40:33 följande:

Åh ja vi hade blivit så lyckliga om det skulle varit det men jag tror inte det. Jag har bara en fungerande äggstock så jag tror inte jag hade äl den här gången. :(

Jobbigt att ha mens i 10 dagar. Jag brukar också blöda länge men det brukar bara komma mycket i ca 3-4 dagar. Undra hur länge man ska orka? Känner mig så ledsen ikväll och ensam.

Fy sjutton, känner med dig. Du är inte ensam! <3

Apropå äggstock har jag också bara en som fungerar. Kanske blöder jag så här länge för att ägglossning har uteblivit!?

Har du sökt hjälp för att få igång ägglossningen?
  • Clemmentina
    Jagerika skrev 2018-10-29 23:12:35 följande:

Försök 11 blir nu i november, är så trött på allt detta nu :( lägger in mig för att få lite hopp om livet!

1/11Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87, minnie768, mallllllin

2/11 Nova92, Ma18

3/11 gummsanmadde, Z1987

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte

5/11 mimmisen1991, Emmas92

7/11 Incognita, CE

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans , Carola18

12/10 Missempi

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fia

14/11 mangon

15/11 saraholm, April2

16/11 SofieElise

17/11 Clemmentina

19/11 JohannaLi, Evi 82

20/11 idaisraelsson, Ängel

21/11 Sara11, NervösaNatta, Skitfrustrerad

22/11 väntarpåplusset, CarrooJ

23/11 Miichaella, lw12

24/11 Persi91

26/11 Mia86a

27/11 Cassandra92

28/11 LinaLinnea, Jagerika

10:e försöket här (eller 10 månader utan p-piller). Nu håller vi tummarna för att det är vår tur i november.
  • Clemmentina
    MaalinJ skrev 2018-10-30 09:48:31 följande:

Jasså är det så? Det nämnde inte läkaren något om. Ska fråga honom om det.

Jag har inte äl varje månad. Det kan bero på min pcos men jag trodde också att det kunde bero på att att jag bara har en äggstock.

Det har min gynekolog också sagt!
  • Clemmentina
    MaalinJ skrev 2018-10-30 16:50:13 följande:

Ja jag vet faktiskt inte hur det fungerar. Jag fick bara veta det för några veckor sedan på min senaste undersökning av gyn läkaren.

Vi är under utredning båda två. Eller ja, nu är det väll bara "jag" som behandlas eftersom min man är fullt fungerande. Jag skulle få någon medicin till å börja med nu efter min spolning :) det fanns en del att testa sa dom under vårt parsamtal nu i oktober. Vi har försökt sen feb - 17 men under flera månader hade jag varken mens eller. Äl så min läkare ställde om livmodern på mig å efter det gick jag en cykel på 26-28 dagar och äl tillbaka. Nu börjar dock cykeln bli runt 32 dagar igen så jag vet inte vad som händer riktigt.

Har du fått hjälp? Hur länge har ni försökt?

Hoppas mensen kommer igång så att du kan göra spolningen och därefter börja med medicinen. Håller tummarna för dig!

Jag slutade med p-piller i början av det här året men sen dröjde det ett tag innan mens/ägglossning kom igång och den har minst sagt varit oregelbunden efter det. Vi har inte fått någon hjälp men jag kommer att ta kontakt med gynekolog inom kort.
  • Clemmentina

Kul med flera pluss i tråden. Grattis alla som plussat! :) Min förra cykel var väldigt märklig (hade mens i tre veckor men tror det var spottings också vilket jag aldrig haft tidigare) så min bim är helt ändrad...får se om det blir i slutet av november eller början av december. Väntar in ägglossning just nu!

• Clemmentina

Min mens kom sent i oktober så bim i listan stämmer inte. Flyttar över till decembertråden!

Grattis alla som plussat och lycka till övriga! :)

• Clemmentina
    Persi91 skrev 2018-11-24 11:40:27 följande:

Kan knappt tro det är sant.... för visst är väl det här positivt? Hade BIM igår. Molande värk i livmoder och ont i bröst. Tog test nu då mens inte dykt upp. 

Pga att jag tidigare haft utomkvedshavandeskap så har jag fått restriktioner om att ringa DIREKT om jag plussar så att det inte sitter fast i min enda och kvarvarande äggledare och det blir ett nytt utomkveds.. Har även fått höra att mina chanser till graviditet inte är bra då dem tyckte att min vänstra äggledare såg dålig ut. Men så händer detta.....

Jesus. Helt matt. Ni anar inte min glädje, rädsla och oro nu. Om två veckor har vi inskrivning för Fert.utredning. Hoppas på att behöva boka av det :D !!!!!

Jag tycker mig ana två streck på det vänstra i alla fall. Testa med ett digitalt också för att bekräfta. Håller tummarna för att du kan ringa och avboka utredningen! :)
  • Clemmentina
    Persi91 skrev 2018-11-24 22:17:19 följande:

Jag sprang iväg tidigare idag och köpte ett digital och det blev PLUS! Vet inte vart jag skall ta vägen... nu skall jag försöka njuta av plusset och inte tänka på vart graviditeten sitter. livmodern?? äggledaren??

Åh grattis, vad roligt! Försök nu njuta av det. :)
Svar på tråden Vi som har BIM november 18