Anonym (CE) skrev 2018-10-31 02:48:11 följande:
Jag förstår helt klart din frustration, men jag förstår även hans. Hade någon tjatat på mig och velat att jag skulle ha sex på beställning trots att jag var trött och inte alls hade lust så skulle även jag reagera som din sambo.
Jag kan förstå han också.
Vi har pratat igen att skaffa en till väldigt noga. Vi har kommit överens om att jag ska ha koll på min äl och att vi ska försöka få ditt det runt äl.
Jag har dock aldrig tidgare nämnt för honom när äl inträffar, då jag vet att han är känslig så. Utan det har blivit naturligt att vi varit med varandra.
Denna månad var jag så inställt på att verkligen få till det ordentligt kring äl för att maxa chanserna. Dagarna innan nämnde jag inget om äl.
Men efter 4 dagar innan äl utan sex tog jag upp med honom att jag gärna ville hinna med att få krama och mysa med honom på kvällen, att vi kanske kan skippa att se på tv och sitta med mobilen och istället bara vara. Där nämnde jag även äl vilket var känsligare än jag trodde för honom. Jag kan förstå honom såklart men från min sida har nörhetabehlvet just nu inte alls enbart berott på äl.
Hur som så blev jag besviken och ledsen igår kväll på dagen efter äl när han även då bara gick och på sig när jag suttit och väntat på honom är han spelat gitarr och allt. "Jag råka visst spela lite längre än planerat, blev så trött" får brast det lite för mig. Fel av mig men jag tror många kan sätta sig in i situationen.
Idag pratade vi. Jag frågade hur han kände kring ett till barn. Att jag fått uppfattningen att han verkligen vill att vi blir gravida så fort som möjligt. Då han pratat om det väldigt mkt. Men han sa även nu att han inte vill ha koll på äl. Att vi ligger när vi ligger och blir gravida när vi blir gravid om vi äns blir det.
Jag förstår honom. Men min frustration och ledsenhet att missa äl kan jag inte rå för.
Hade nu sex i fredags ,3 dygn innan positivt äl test som jag fick i måndags kväll. Enligt flo skulle jag ha äl igår, tisdag men fick äl flytningar och extrem värk i måndags. Idag enligt flo är jag på äl+1 och hade alltså enligt din sex senaste äl-4.
Hoppas få nya ikväll.
Så kanske finns ändå en minimal chans.
Lät så bitter i förra inlägget. Men var nog mest ledsen