Inlägg från: Johannamari |Visa alla inlägg
  • Johannamari

Vi som har BIM november 18

Hej Alla!
    Nu i november-tråden. 

Försök nr 1 i oktober misslyckades så nu satsar vi på försök nr 2. 

BIM 
    1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87 

2/11 Nova92 

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans 

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

13/11 onlyme86, Johannamari 

15/11 MissKelli

Håller tummarna för en juli-bebis. 

• Johannamari

Någon här inne som testar Rosenrot? 

Första dagen på mens för mig idag, så har precis startat med rosenrot. Läst en hel del positiva historier så nu blir det en chansning fram till ÄL. 

• Johannamari
    fian82 skrev 2018-10-17 11:31:58 följande:

Hoppar med här :)
    Mensen kom tyvärr igår, två dagar sent så nu blir det nya tag igen..
    BIM 14/11 Känns som en evighet dit.
    Nu testar vi också med både Folsyra/Zink för sambon, rosenrot och bisolvon för mig :)) Ska bli spännande. 

Lycka till alla! <3

Så spännande. Min mens kom igång helt igår, men haft småsmå blödningar under helgen som gav mig misstanke om nidblödning men endast negativa tester så var det skönt att mensen kom till slut så man kan börja om på ny cykel. 

Enl. FLO är ÄL: 29/10 och Bim 13/11. Så vi ligger precis i närheten av varandra. Jag testar rosenrot för första gången och hoppas på positivt resultat fram till ÄL. Kommer du testa när exakt ÄL är? Har läst att rosenrot kan påverka ÄL både framåt och bakåt.. 
  • Johannamari
    Onlyme86 skrev 2018-10-17 21:21:15 följande:
    Va? Exakt mina dagar enligt FLO. Haha så kul med någon som har precis samma. Lycka till! :)

Åh vad roligt att följas åt. 

Nu hoppas vi på julibebisar.

• Johannamari
    Va? Exakt mina dagar enligt FLO. Haha så kul med någon som har precis samma. Lycka till! :)

• Johannamari

• Johannamari
    fian82 skrev 2018-10-17 19:51:41 följande:
    Kul att vår BIM ligger så nära varandras. Tack för tipset. Jag får nog hålla koll på äl då. Visste inte att den Kan inträffa tidigare eller senare pga rosenrot ????. Min äl brukar vara väldigt punktlig annars. Är det ett första barn/försök? ????
    Enl. vad jag läst kan det korta ner cykeln. Så kan vara bra att hålla lite extra koll antar jag. Sen skulle man sluta äta direkt vid ägglossning. Så tänker att jag gör en chansning fram till planerad ÄL och sen får det vara. :) 

Planen är att få ett sommarsyskon till dottern. Så håller tummarna att det ska gå denna månad. Första riktiga försöket i oktober. Ni då?
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-10-17 22:13:43 följande:

Hoppar över i novembertråden då tant röd knacka på igår.

Enligt flo.

Äl 30/ 30

Bim 14/11

Detta blir vårt andra försök . Tog ut hornonspiral 29/8

Är 27 år, mannen 32år och en dotter som blir 3år i januari.

Men dottern plussade jag ca 4 veckor efter uttag av spiral. Hoppas på att slippa vänta allt förlänge på det där plusset nu! ;)

Håller Tummarna för att det är vår tur nu. :D
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-10-18 21:07:33 följande:
    Det gör vi!!!!

Hade ni barn sedan tidigare?

Visst var er första riktiga försök också i oktober? :)

Nu denna eviga väntan på äl!
    Jo, har en dotter på fem år. 
    Ja, det stämmer. Vill så gärna få en sommarbebis så håller verkligen tummarna för att det är vår tur nu. 

Ja, fast nu börjar min mens lida mot sitt slut och sambon har legat borta på jobb hela veckan så nu blir det regelbundet mys! :) 
  • Johannamari
    Persi91 skrev 2018-10-26 08:23:40 följande:

Någon här som testat Rosenrot eller Bisolvon? :)

Jag har kört rosenrot från mensdag 1 fram tills i torsdags. Nån dag innan beräknad ÄL. Första månaden m. rosenrot, försök nr. 2. 
Svar på tråden Vi som har BIM november 18