Inlägg från: Johannamari |Visa alla inlägg
  • Johannamari

Vi som har BIM november 18

mangon skrev 2018-11-09 22:15:02 följande:
    Har bim 14e enligt flo.

Hade dock bara sex äl-4 & äl+1 så chansen är väldigt liten. Känner absolut ingenting.

Så ne. Blir nog inget denna månad
    Vilket försök är ni på?
    Vi tog ut spiralen typ samtidigt va? :) 
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-11-09 23:42:20 följande:
    Tog ut spiralen i slutet av augusti. Fick första mensen efter spiral 17 september. Så detta blir min 3e mens som är beräknad nu o veckan.

Nidå? :)
    Åh, samma här. Inget aktivt försök när den tog ut. Utan började försöka ordentligt i september. Vill så gärna att de tagit sig nu men det bara känns omöjligt. Även om vi tror att vi prickade in ÄL. 
  • Johannamari
    Anonym (Trean) skrev 2018-11-10 09:23:16 följande:

Mina spökstreck var inga spökstreck och nu har det bruna börjat avta och ett svagt illamående börjat infinna sig. Verkar som om vi kanske får en julibebis ändå :). Tack alla fina här inne för pepp och stöd. Önskar er alla finfina plus. Nu hoppas jag bara att denna lilla håller sig kvar. Imorgon blir det fin present till ?far?!

Stort Grattis! 
    vilken underbar fars-dag present! 
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-11-10 13:07:33 följande:
    Så nu mer känslor.

Vi prickade in äl förra månaden som var vårt första försök. Men tog sig inte. Och denna månad hade vi ju ej sex u det just äl dagarna. Endast dagen efter äl så inget riktigt aktivt försök denna månad ;) vi har inte bråttom men hoppas SÅ ändå. Tog sig på första med dottern vilket gör än ännu mer otålig.

Men....idag kom mensvärk. Som jag brukar få några dagar innan mens. Vet ju att den kommer dyka upp med 99% men ändå så.hoppas jag så att den inte gör det.
    Jo, men samma här. Vill som sagt inte tro på att de tagit sig för när mensen kommer blir jag så satans besviken. 
    Ingen direkt mensvärk, utan bara finnar som dykt upp. Kul..! 

Min dotter var inte riktigt planerad men är så älskad ändå. Hon är nu fem och ett halvt och känner väl att det är verkligen dags för syskon. Är väl egentligen ingen brådska här heller men vill ju såklart bara att det ska gå. 
  • Johannamari

Bara jag som tycker att det är galet långt till BIM? 
    Räknar med att det är drygt en vecka kvar.. 

Och Grattis till alla plus. Så himla roligt med många plus i tråden. 

• Johannamari
    Canary skrev 2018-11-11 16:26:09 följande:

Har idag känt lite lite mensvärk så det kanske är äl ändå, fem dagar för tidigt! Vi får väl se när mensen kommer, om man ska ha lite galghumor. För jag tror jag alltid får mens 14 dagar efter äl.

Vi ligger väl på, men den här månaden kommer jag nog inte äl-testa.

Lycka till alla!

Håller tummarna för plus och att ni träffar äl nu.Glad
    Jag funderar också på att strunta i att ÄL-testa nästa månad. På något sätt blir jag stressad av att hinna träffa själva ägg-lossningen. 

Går nu och väntar på mensen som borde komma i veckan. Hur håller man sig sysselsatt och tankarna borta från att grav-testa... 
  • Johannamari
    Marängsviss skrev 2018-11-14 06:42:22 följande:

Testade nu på morgonen och såg inte minsta antydan till streck. Nu ska jag försöka hålla mig från att testa imorgon och prova på fredag igen, då jag har bim fredag eller lördag.

Jag testade igårkväll.. Inte heller någon antydan. Suck.. 
    Men så länge mensen inte är här så får vi ju hålla hoppet uppe. (BIM fre eller lör)

Jag har mått som vanligt, spänt lite i magen till och från som det inte brukar göra annars. Men kan lika gärna vara att jag överanalyserar alla symtom. 
    Hur mår du?
  • Johannamari
    Marängsviss skrev 2018-11-14 07:26:21 följande:
    Har varit lite illamående/dålig aptit och varit öm i brösten plus huvudvärk senaste veckan. Men det är ganska normalt för mig innan mens så det känns som vilken cykel som helst tyvärr. Försöker verkligen att inte överanalysera men det är så lätt att göra det ändå!
    Ja, det är så lurigt det där. 
    Tycker också mina bröst är ömma, men det är inte ovanligt innan mens heller. Dock är jag lite sådär PMS'ig så väntar mig att mensen knackar på dörren till helgen. Suck. 

Har du tänkt testa på fredag? 
  • Johannamari
    Marängsviss skrev 2018-11-14 12:11:08 följande:
    Kan jag inte hålla mig till lördag så blir det fredag. Vi får hålla tummarna för helgen!
    Åh, det är så långt tills helgen. :O 
  • Johannamari
    JohannaLi skrev 2018-11-14 13:53:12 följande:
    Kommer ihåg dig från oktober tråden, tror vi hade BIM ungefär samtidigt då med. Nu har jag söndag eller måndag, men ska verkligen hålla mig till att inte testa före lördag! Pallar inte få negativt innan man ska gå till jobbet. Vill va hemma och va ledsen hela dagen om det nu är så!

Försöker också att inte känna efter alls, men är ju sviinsvårt! lite molvärk men det brukar jag ha veckan innan mens, är på otroligt dåligt humör idag med så det visar väl mest på pms tyvärr :( håller tummarna för att vi båda får plus denna månad!
    Ja, men det stämmer ju :) 
    Så jävla jobbig väntan tycker jag.. 

Och blir en gnutta avis på alla som plussar innan BIM (inte en antydan här). Och vill inte gå runt och inbilla mig. Jag ska försöka hålla mig till lördag. Då är jag ledig. Ska jobba kväll på fredag så känns trist att få negativt innan man ska till jobbet. Suck* 

Och jag har också världens pms humör. Så egentligen inställd på att mensen kommer snart. 
  • Johannamari
    JohannaLi skrev 2018-11-14 14:45:33 följande:
    Har du var gravid tidigare? Jag Har själv aldrig vart gravid så också ännu svårare att veta hur det känns och om jag ens kan.. men vi håller tummarna att vårt dåliga humör inte är pms utan att vi plussar i helgen! :)
    Jo, jag har en dotter som är fem och ett halvt, så var ju sex år sedan jag plussat och glömt av de mesta symtomen. Blev illamående men det var under en lång bilresa som jag kom på att jag nog skulle ha mensen.. och så testade jag hemma sedan och ett svagt sträck. Några dagar senare nytt test och ett garanterat plus. Men minns inte riktigt hur övriga kroppen mådde. 

Hua.. Lördag.. Lördag. 
  • Johannamari
    JohannaLi skrev 2018-11-14 14:45:33 följande:
    Har du var gravid tidigare? Jag Har själv aldrig vart gravid så också ännu svårare att veta hur det känns och om jag ens kan.. men vi håller tummarna att vårt dåliga humör inte är pms utan att vi plussar i helgen! :)
    Jo, jag har en dotter som är fem och ett halvt, så var ju sex år sedan jag plussat och glömt av de mesta symtomen. Blev illamående men det var under en lång bilresa som jag kom på att jag nog skulle ha mensen.. och så testade jag hemma sedan och ett svagt sträck. Några dagar senare nytt test och ett garanterat plus. Men minns inte riktigt hur övriga kroppen mådde. 

Hua.. Lördag.. Lördag. 
  • Johannamari
    JohannaLi skrev 2018-11-14 16:27:03 följande:
    Ah jag förstår, det är ju ett tag sen så svårt att komma ihåg plus att alla graviditeter säkert är olika... bara att hålla tummarna! Vilket försök är ni på?
    Vi är på försök nr 2. Tog ut spiral i slutet av aug, mensen kom igång direkt. Och har någorlunda regelbunden ÄL. Förra månaden var mensen något sen och denna månaden var ÄL drygt två dagar sen så räknar med att mensen kommer först till helgen. 

Har börjat må lite illa nu på kvällen men orolig att det bara är mens-symtom. Och sambon säger bara: oroa dig inte.. Vi försöker nästa månad. 
  • Johannamari

Provade ett testa tidigt nu på kvällen.. blankt. 
    Ska man lita på det eller testa igen om mensen är sen? 

Kunde inte låta bli och nu känner jag mig sjukt besviken. Dock galet ömma bröst varav bröstvårtorna blivit större och ömmar för ingenting. Är det vanliga mens symtom? Någon som känner igen sig?

• Johannamari
    JohannaLi skrev 2018-11-15 19:07:08 följande:
    Vänta till lördag och testa igen om inte mensen dyker upp. Äl kan ju ha vart senare än du trott. Håller tummarna!!!
    Ja, eller om man bara ska vänta ut mensen. 
    Suck.. 
  • Johannamari
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-15 19:17:59 följande:
    Jag tog ett testa tidigt igår och ett vanligt idag. Båda negativa. Men har precis samma symptom som dig. Fast även molvärk i nedre delen av magen också. När har du bim?
    Åh. Håller tummarna :) 
    Har också haft molvärk till och från. 

Enl. app har jag BIM 17/11. Var några dagar sen förra så skulle kunna bli sen denna månaden också, 
Svar på tråden Vi som har BIM november 18