• Em0ma

Vi som har BIM november 18

Hej!
    Hoppar gärna in här då min bim är Antingen 31/10 eller 1/11 och så tråkigt att vara sist ut i tråden för finns ingen kvar där då :P

Lite om mig, är 27år gammal och min sambo är 29. 5:e försöket med första barnet. Slutade på Cerazette i April, tog mig 8v att börja blöda sen dess har jag varit hyfsat regelbunden mellan 28-32 dagar.
    Har mens nu så har börjat ta bisolvon, annars tar jag inga tillskott eller tester, men är lite sugen på att testa ÄL test denna gång.

• Em0ma
    Canary skrev 2018-10-03 20:29:53 följande:
    Spännande, välkommen!
    Tack :D
  • Em0ma
    MissKelli skrev 2018-10-03 20:37:20 följande:
    Spännande med bisolvon! Hur mycket tar man? Tar man i tablettform? Jag tror inte jag behöver att sekretet blir tunnare men om det inte tar sig på några månader kan det vara värt att testa.
    Jag tar tablettform, tycker det är enklare och tar enligt anvisningarna på förpackningen, 3 tabletter om dagen, ibland 2 för har lite dåligt minne emellanåt ^^  från Cd1 till ÄL. Så får se om det funkar, tror inte gäller jag egentligen behöver tunnare sekret men känner att det skadar inte att testa :D
  • Em0ma
    Canary skrev 2018-10-04 11:20:59 följande:
    Jag la till dig på första nov så får vi väl se om du redan fått plus eller mens då :)
    Tack, det gjorde du helt rätt i! :D insåg precis att jag glömt göra det så blev lite förvånad när jag såg mitt namn i listan innan jag läste detta inlägg haha:P 
  • Em0ma
    Canary skrev 2018-10-08 13:10:14 följande:

Sitter och funderar.
    Som tonåring blev jag diagnosticerad med PCO, åt Diane för att stabilisera hormonnivåer och minska acne mm. Blev lite skärrad och grät över att jag, som jag trodde, inte skulle kunna få barn.

Sen var jag ätstörd, blev gravt underviktig och tappade mensen pga det, samt slutade använda preventivmedel. Mensen var borta i flera år,även då jag blev normalviktig igen, tills den plötsligt kom tillbaka och jag blödde i tre månader utan stopp! För att få slut på blödningen sattes det in en hormonspiral som jag hade inne i fem år, när jag tog ut den kom mensen tillbaka och blev regelbunden. Pga att jag ville ha preventivmedel så satte jag in en till som satt i typ tre år tills nu, när jag vill ha barn.
    Både när jag tog ut den första spiralen och när jag satte in och tog ut den andra så sa gynekologen att jag inte hade PCO, utan allt såg normalt ut.
    Men jag hittar ingenstans att PCO faktiskt kan växa bort?
    Nu är mensen regelbunden och äl-testerna ger mig maximal fertilitet dvs LH-stegring, jag tempar dock inte.

Ska man med detta tro att jag kan ha normal fertilitet så länge jag har en normal menscykel?

Jag är inte insatt alls, men skulle nog vilja påstå att så länge du har normal menscykel så har du normal fertalitet, och jag har familjemedlemmar med PCO som har fått barn på egen hand, tog lite längre tid bara :) Har du försökt länge? Ta tempen om du vill på ÄL svart på vitt, det verkar många gilla :D
  • Em0ma
    Canary skrev 2018-10-08 15:13:55 följande:
    Fjärde försöket nu :)
    Vet inte om jag skulle orka tempa... Vill testa utan först.
    Okej, jag förstår dig helt, tempar inte heller :) Så lycka till, 4 är inte så mycket så du får nog ditt plus snart ska du se :D
  • Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-08 20:35:04 följande:

Tänkte skriva va roligt att fler trillar in här men det menar jag inte, önskar ju att ni hade fått plus istället, jag kunde ju oxå fått det ju ;)

Men trevlig att få lära känna er lite!

Är på 6 dsgen, blöder fortfarande, sen efter jag fick dottern (4:e mensen sen slutat amma) så blöder jag fan i 8! dagar! Innan va det 4, max 5 å då va det pytte lite på 5:e dagen. Drygt att blöda så här länge..

Men skönt att det snart slutar å man kan börja mysa igen :) när ha ni ägglossning? Jag tror jag ha den 18, enligt mens appen jag ha.

segt med lång mens, men som föregående sa, förhoppningsvis sista på ett tag :D Jag har min den 17e enligt app!
  • Em0ma
    Manda25 skrev 2018-10-06 22:27:30 följande:
    Vilken styrka på bisolovon tabletterna tar du? Jag har tagit 2 tabletter dagligen (8mg) ifrån CD 1 till ägglossning. Jag tillhör fortfarande oktober tråden men troligtvis så kommer jag få hoppa in i november tråden..
    Förlåt, helt missat att jag blivit "citerad" 
    De jag tar är samma som du, 8mg. Ja jag har mens antingen 30/10 eller 1/11 så är med i båda, lite tråkigt att vara sist ut i gruppen då den är rätt tom då :P Hoppas att du inte behöver komma in i denna gruppen utan ist får dig ett plus!
  • Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-09 08:57:45 följande:
    Ja segt som fan. Ja precis man kan ju alltid hoppas :D du ha också app, kör du med stickor å dubbelkollar? Jag tänkte prova stickor men känns för dyrt hehe..
    Ja, jag kör med flo appen :) Nej jag kör inte med stickor, kanske börjar i framtiden om det inte tar sig men tycker också det låter dyrt och vi myser rätt ofta så känns omöjligt att missa helt :P
  • Em0ma
    Canary skrev 2018-10-09 09:39:28 följande:
    Det skulle vara så sjukt nice, jag skulle känna det som att jag bar runt på en stor skatt tror jag!
    Snart går jag in i mitt fertila fönster enligt appen! På torsdag börjar jag testa efter ÄL. Har vi tur inträffar den redan på måndag så att vi kan mysa järnet på helgen och på mån kväll.
    Ja, det tror jag också jag hade känt! Åh va spännande, enligt min app (flo) är mitt fertila fönster typ 9 dagar med start imorgon och äl nästa onsdag, jobbar vaken natt hela denna veckan så blir nog mysa imorgon och sen fre, sön och nästa vecka tänkte jag försöka med varje dag om sambon tillåter :P
Svar på tråden Vi som har BIM november 18