• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Sa85
    Frelin skrev 2018-08-04 09:41:03 följande:

Igår var jag helt syntomfri.. kände mig precis som vanligt.

Typ samma sak idag. Inte öm i brösten. Inget illamående.. Ja dvs ingenting...

Plus att jag hade bruna flytningar nu på toa *ångest*

Hela min förra graviditet bestod av bruna flytningar och småblödningar.

Men blir ändå lika orolig den här gången oxå. Överväger att ringa gyn på måndag o se om man kan få en koll.

Usch vad jobbigt det låter! Jag har inte haft några blödningar, skulle oroa mig jättemycket. Har bokat ul den 16 augusti. Får

Väl se då!
  • Sa85
    Frelin skrev 2018-08-04 09:41:03 följande:

Igår var jag helt syntomfri.. kände mig precis som vanligt.

Typ samma sak idag. Inte öm i brösten. Inget illamående.. Ja dvs ingenting...

Plus att jag hade bruna flytningar nu på toa *ångest*

Hela min förra graviditet bestod av bruna flytningar och småblödningar.

Men blir ändå lika orolig den här gången oxå. Överväger att ringa gyn på måndag o se om man kan få en koll.

Men eftersom det var så i förra också så är det säkert bra, håller tummarna. Vilken vecka var du i?
  • Frelin
    Sa85 skrev 2018-08-04 10:07:48 följande:

Men eftersom det var så i förra också så är det säkert bra, håller tummarna. Vilken vecka var du i?

Är i 6+0 idag.

Men om man får lite ner symptom så kanske man kan slappna av lite iaf.
  • Isa88

Är det normalt att symtomen kommer och går?

För ngn vecka sedan var jag hungrig hela tiden och sen så försvann aptiten, men inget illamående. Har sedan början haft ömma bröst och värk i livmodern, men idag inget. Är något på gång eller är det normalt? Blir så orolig!

• Erla
    Isa88 skrev 2018-08-04 14:01:30 följande:

Är det normalt att symtomen kommer och går?

För ngn vecka sedan var jag hungrig hela tiden och sen så försvann aptiten, men inget illamående. Har sedan början haft ömma bröst och värk i livmodern, men idag inget. Är något på gång eller är det normalt? Blir så orolig!

Det är normalt. Man blir lite orolig, men det är vanligt att symptomen varierar i både intensitet och längd. Värk i livmodern är mest troligt livmodern som växer. Känns lite som mensvärk.
  • Långväntanefterdig

4 dagar kvar till ultraljudet. Gick in i v 10 idag. Många känslor inom mig just ju. Finns där ett hjärta som slår ? Är barnet friskt ? Ser allt bra ut ? Är det för bra för att vara sant?

Hoppas jag lugnar mig efter vul.. Å att de ser bra ut. Mår i övrigt bra. Inga direkta symtom. Mer än svullna bröst å illamående från å till.

• Irmisans
    Frelin skrev 2018-08-04 08:12:05 följande:

Vet tyvärr inte vart man köper band.

Men vissa brukar ju använda hårsnoddar på något fiffigt sätt.

Jag tänker berätta för jobbet efter kubtestet. Så är några veckor kvar eftersom jag är i v 6+0 idag. Men har lite ångest. För inom loppet av 6 månader har 3 st på mitt jobb fått barn..

Så min chef kommer inte bli glad när jag kommer som 4e person.

Jobbigt att vara orolig för att berätta för chefen! Antar att det är ett litet företag?

Jag jobbar på ett företag med 1150 anställda inom produktion i min fabrik, så föräldraledigheter är vardagsmat och det går alltid flytta folk. Dock vet jag inte vart jag hamnar när jag kommer tillbaka från ledigheten tyvärr, utan det lär bli i en annan del. :(
    Oplanerad Mamma
  • Isa88
    Långväntanefterdig skrev 2018-08-05 12:08:08 följande:

4 dagar kvar till ultraljudet. Gick in i v 10 idag. Många känslor inom mig just ju. Finns där ett hjärta som slår ? Är barnet friskt ? Ser allt bra ut ? Är det för bra för att vara sant?

Hoppas jag lugnar mig efter vul.. Å att de ser bra ut. Mår i övrigt bra. Inga direkta symtom. Mer än svullna bröst å illamående från å till.

Jag förstår hur du känner! Är i vecka 7 och har första vul i vecka 11. Är så super orolig att de inte ska finnas ett hjärta som tickar! Men sen så tänker jag att det måste vara otroligt otroligt! sällan att man visar positivt på gravtest, inga större blödningar och sen att ett hjärta inte tickar och något som är fel? Eller tänker jag fel??
  • nadie2019

Får man redan på allt sådant anta allt sådant när man går på det där kollerna? (Första barnet, v 3)
  • Långväntanefterdig
    Isa88 skrev 2018-08-05 15:50:36 följande:

Jag förstår hur du känner! Är i vecka 7 och har första vul i vecka 11. Är så super orolig att de inte ska finnas ett hjärta som tickar! Men sen så tänker jag att det måste vara otroligt otroligt! sällan att man visar positivt på gravtest, inga större blödningar och sen att ett hjärta inte tickar och något som är fel? Eller tänker jag fel??

Nej det har du rätt i... det brukar se bra ut om man inte haft komplikationer. Sen finns de ju dom som växer alldeles för långsamt och därför inte klarar sig

.. Men man ska inte tänka så.. Men jag är orolig ändå ... så dumt egentligen. Men tror som sagt att man lugnar sig när man gjort första ultraljudet...
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL