• Frallanz

BF mars 2019 - stannar på FL

Hej på er!

De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

• Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Lilly2015
    EKTT17 skrev 2018-08-06 22:39:52 följande:

Idag fick jag Lergigan Comp utskrivet, då jag är världens sämsta mamma som endast kan ligga i sängen och sova eller ligga på toan och kräkas.

Blev helt yr och väldigt trött men illamåendet försvann. Hoppas verkligen att det går över och inte är något som håller i sig ett tag in. Är i vecka 10(9+1). Har en son sedan innan men med honom kunde jag iallafall röra mig trots illamående..

Lite smått rädd inför jobbstarten och undrar hur det ska gå.. Kan inte bli sjukskriven för har ingen SGI, håll tummarna för att det försvinner!

Stackars! Har ätit Lergigan comp sen vecka sju och går in i vecka 11 imorgon. Första gången jag tog Lergigan kände jag precis som du beskriver. Men den känslan kom aldrig igen som tur är. Kände mig hög! Illamåendet är inte helt borta men under kontroll nu. Hoppas att Lergigan hjälper dig på samma sätt :)
  • Frelin
    nadie2019 skrev 2018-08-06 21:41:28 följande:

Jobbar också på fsk.

Hur bokar man en privat VUL? Vill också..

Ja, hoppas allt ser bra ut! Kram

Vilken stad bor du i?

Jag bor i sthlm och här är det rätt lätt att boka in privat vul
  • nadie2019
    Frelin skrev 2018-08-07 09:17:29 följande:

Vilken stad bor du i?

Jag bor i sthlm och här är det rätt lätt att boka in privat vul

Åh vad kul, bor också i Stockholm!

Ah har bokat det nu ;)
  • nadie2019
    EKTT17 skrev 2018-08-06 22:39:52 följande:

Idag fick jag Lergigan Comp utskrivet, då jag är världens sämsta mamma som endast kan ligga i sängen och sova eller ligga på toan och kräkas.

Blev helt yr och väldigt trött men illamåendet försvann. Hoppas verkligen att det går över och inte är något som håller i sig ett tag in. Är i vecka 10(9+1). Har en son sedan innan men med honom kunde jag iallafall röra mig trots illamående..

Lite smått rädd inför jobbstarten och undrar hur det ska gå.. Kan inte bli sjukskriven för har ingen SGI, håll tummarna för att det försvinner!

Håller tummarna för att du snart ska må bättre.

Vad betyder SGI? Hur får man det? Jobbat sedan juni, pluggat innan 3,5 år och innan det sån arbetade jag i 2 år på samma ställe där jag är nu (tjänstledig) har jag då SGI?
  • Frelin
    nadie2019 skrev 2018-08-07 17:50:48 följande:

Åh vad kul, bor också i Stockholm!

Ah har bokat det nu ;)

Vart bokade du någonstans?
  • EKTT17
    nadie2019 skrev 2018-08-07 17:56:48 följande:

Håller tummarna för att du snart ska må bättre.

Vad betyder SGI? Hur får man det? Jobbat sedan juni, pluggat innan 3,5 år och innan det sån arbetade jag i 2 år på samma ställe där jag är nu (tjänstledig) har jag då SGI?

Det betyder sjukpenninggrundande inkomst. Det får man på olika grunder. Men jag skulle ringt försäkringskassan om jag var du och kolla vad dom säger om det! Så vet man exakt :)

Jag behöver jobba 6 månader till exempel, men det behöver inte alla.
  • nadie2019
    EKTT17 skrev 2018-08-07 19:13:42 följande:

Det betyder sjukpenninggrundande inkomst. Det får man på olika grunder. Men jag skulle ringt försäkringskassan om jag var du och kolla vad dom säger om det! Så vet man exakt :)

Jag behöver jobba 6 månader till exempel, men det behöver inte alla.

Varför behöver du jobba 6 månader? Är det olika alltså?
  • nadie2019
    Frelin skrev 2018-08-07 18:56:23 följande:

Högdalen, Stockholm.

De andra jag ringde till hade inte en tid närmaste dagen.

Ska du?
  • nadie2019
    Frelin skrev 2018-08-07 18:56:23 följande:

Högdalen, Stockholm.

De andra jag ringde till hade inte en tid närmaste dagen.

Ska du?
  • Bobbo3

Jag hoppar in här!

Hej alla ???? Jag väntar mitt 3e barn med bf 5/3-19

Har UL imorgon och är super nervös.

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL